Toon posts:

Videobanden naar PC of DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 1.100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteraard eerst de zoekfunctie geprobeert, maar alle topics hierover zijn zwaar verouderd, daarom een nieuwe.

Ik wil graag oude familie VHS banden omzetten, naar bijvoorbeeld DVD of naar de PC.

Nu heb ik 2 opties:
- Een tv kaart kopen met tv-in
- Een dvd-recorder kopen.

Nu mijn vraag aan jullie, wat is de beste keuze om en waarom, ik heb vernomen dat het opnemen van videobanden via een tv kaart problemen kan opleveren, en ingewikkeld schijnt te zijn, is dit tegenwoordig nog steeds zo, en zou ik daarom een dvd-recorder moeten kopen, zo ja, aan welke eisen zou deze dan moeten voldoen

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:19:
Ik heb uiteraard eerst de zoekfunctie geprobeert, maar alle topics hierover zijn zwaar verouderd, daarom een nieuwe.

Ik wil graag oude familie VHS banden omzetten, naar bijvoorbeeld DVD of naar de PC.

Nu heb ik 2 opties:
- Een tv kaart kopen met tv-in
- Een dvd-recorder kopen.

Nu mijn vraag aan jullie, wat is de beste keuze om en waarom, ik heb vernomen dat het opnemen van videobanden via een tv kaart problemen kan opleveren, en ingewikkeld schijnt te zijn, is dit tegenwoordig nog steeds zo, en zou ik daarom een dvd-recorder moeten kopen, zo ja, aan welke eisen zou deze dan moeten voldoen
In het krantje van apollo stond laatste een Videorecorder met USB poort. Volgens de tekst kon je zo alles overzetten naar je pc. Misschien daar is informeren.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:15

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Waarom zou het opnemen van videobanden via een tv-kaart problemen geven? Heb dit zelf ook gedaan en het is echt een fluitje van een cent, hoor.
Kijk gewoon naar welk product jij meer aan hebt. Koop je een tv-kaart alleen voor het omzetten van vhs naar dvd/pc? Of wil je later ook tv-kijken via je computer? Wil je het alleen op dvd branden, of alleen/ook op je harddisk bewaren? Wil je tv-programma's direct op dvd op kunnen nemen? Etc, etc.
Kortom, alleen jij kan de keuze maken.

Rail Away!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:48
Ik heb zo'n USB gevalletje van Pinnacle. Dazzle heten ze geloof ik. Werkt best goed en is niet echt duur. Eurootje of 60 geloof ik.

Pak 2 audio kabels (tulp plugjes) en een composiet video aansluiting. Ik heb vernomen dat S-Video door weinig videorecorders ondersteund wordt. Plug ze op zo'n Scart-adapter (of koop een alles in 1 setje) en de andere kant in de Dazzle.

Pinnacle leverd een beperkt progje waarmee je het op kunt nemen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Schopje richting het juiste subform. AUD -> VID :)

Zoek daar ook nog even want dit is toch echt wel vaker aan bod gekomen!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Mad Marty schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:23:
Waarom zou het opnemen van videobanden via een tv-kaart problemen geven? Heb dit zelf ook gedaan en het is echt een fluitje van een cent, hoor.
Kijk gewoon naar welk product jij meer aan hebt. Koop je een tv-kaart alleen voor het omzetten van vhs naar dvd/pc? Of wil je later ook tv-kijken via je computer? Wil je het alleen op dvd branden, of alleen/ook op je harddisk bewaren? Wil je tv-programma's direct op dvd op kunnen nemen? Etc, etc.
Kortom, alleen jij kan de keuze maken.
Ik wil uitsluiten mijn videobanden omzetten, en daarna natuurlijk branden op de pc ( Maar mijn prioriteit is nu, het overzetten van VHS naar de PC)

Dus dan denk ik dat zo'n TV-Kaart wel een goede keuze zou zijn in die optiek,

De problemen die ik dus heb gelezen waren dat het beeld te snel zou lopen en dergelijke,
ik wil graag een tv-kaart of zo'n usb ding van dazzle, die "noob-friendly"zijn
Nog voorkeur kwa fabrikant? Pinnacle/Haupage of dazzle?
Nog andere kenmerken die belangrijk zijn voor de aanschaf van dit dergelijk product?
En is er nog onderscheid met de resolutie van de recorders?(Wil svp de zelfde kwaliteit behouden als de VHS Tapes, dus ik denk minimaal iets van 640x480 ?)

Daarnaast bezit de Dazzle over deze kwaliteit: "Dazzle Video Creator maakt gebruik van een chip voor hardwarecodering, zodat video in real-time wordt gecodeerd naar hoge kwaliteit MPEG-1, -2, -4 en DivX, zonder dat daarbij de processor zwaar wordt belast."

Is dit een belangrijk pluspunt ten opzichte van normale tv-in kaarten?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 14:10 ]

Pagina: 1