Toon posts:

digitale decoder

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
waarom hebben bijna alle digitale decoder slechts een scartaansluitings mogelijkheid.. de duurdere modellen (+250 euro) komen nu wel met HDMI maar ik ben niet van plan zoveel ervoor neer te leggen

nu mijn vraag.. zijn er alternatieven, er is bijvoorbeeld een nieuw digitale decoder van philips uit met s-video..

ik heb een Sony Bravia 40D3000 (HD ready)

wat zou een optimale digitale decoder zijn in combinatie met casema (neem casema omdat ik digitaal er gratis op krijg) gewone kabel ziet er gewoon niet uit op m'n lcdtje ;)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44

GaMeOvEr

Is een hork.

S-video is niets beter dan scart hoor. Scart op dat soort boxjes is meestal scart-rgb, da's echt wel een stukkie beter dan s-video. En een leuk boxje met hdmi kost nu eenmaal geld, dus tja. :P

Aannames zijn fataal.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Ten eerste is dit een Audio subforum. Schopje dus richting VID ;)

Verder: Hoezo s-video :? Wat denk je daarmee te bereiken? RGB via scart geeft veel beter beeld.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
ok cool, dus kan beter voor een goedkope scart digitale decoder gaan dan een wat duurdere met s-video :P

met scart krijg ik alleen zo ouderwets idee van videobanden en gewone kabel.. krijg je digitale televisie op een LCD tv, heb je er niet eens de optimale kabels tussen :? maar goed.. nu ben ik wel klaar voor 8 tientjes thx

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
w8 laat maar zie dat m'n sony een ingebouwde Decoders: DVB-T-Tuner, DVB-C-Tuner heeft :P yeessssss

• linksnl
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:50:
w8 laat maar zie dat m'n sony een ingebouwde Decoders: DVB-T-Tuner, DVB-C-Tuner heeft :P
Hou er dan wel rekening mee dat de meeste, zo niet alle, digitale signalen gecodeerd zijn, waardoor je een aparte geschikte CAM nodig hebt om de digitale signalen op je scherm weer te geven.

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je een kaartje? dat is volgens mij wat casema levert in z'n DTV pakket en ik dan in m'n tv moet duwen :?

• linksnl
  • Niet online
Casema levert inderdaad de smartcard.
Maar je Sony TV moet een CAM (Conditional Access Module) hebben die de met Irdeto 2 gecodeerde signalen met behulp van de smartcard decodeert. Zonder die CAM heb je niets aan je smartcard in combinatie met je TV.

Die CAM (in het geval van casema moet je dacht ik een AlphaCrypt hebben) moet je nog apart aanschaffen.

• job
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Jep, essent, casema, multikabel, en nog een (ben even de naam kwijst) maken gebruik van irdeto codering. Deze irdeto codering is iets anders dan de normale, dus je zit daarbij vast aan een dure cam.
De alphacrypt (let op: koop niet de lite of tc versie) kost je zeker zo'n 80 euro.

Hadden zou nou de normale irdeto codering gebruikt dan was je voor 30 euro wel klaar.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 22-01-2008 14:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok.. lekker consument vriendelijk allemaal :/

bedankt voor het advies man, dus ik heb waarschijnlijk alsnog zo ding nodig..

Verwijderd

Topicstarter
nog 1 vraag.. waar koop je zulke CAM readers en hoe sluit ik die dan aan op m'n lcd.. ben aan het googlen

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:49

MrScratch

I am rubber, you are glue

Als het goed is heeft de Sony een Common Interface, daar schuif je de CAM in. De CAM lijkt op een pcmcia kaart die je in een laptop kan steken. Satellietshops zijn waarschijnlijk de plekken waar je zo'n ding kan kopen. De meeste satellietontvangers werken met CI's en CAM's icm smartcards.

[ Voor 79% gewijzigd door MrScratch op 22-01-2008 15:03 ]

Look behind you! A three headed monkey!

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt :) ga vanmiddag een smartcard halen en kijken of hij probleemloos werkt met m'n 40d3000 en casema kabel, de technische helpdesk van casema zei dat automatisch voor 10 dagen pluspakket wordt geactiveerd.. dus als ik geen beeld heb zal ik sony bellen met info over CAM decoder thx nogmaals

• job
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Die smartcard alleen is dus niet genoeg. De smartcard kan je niet rechtstreeks in je sony steken.
(achja kan wel, maar de opening is veel te groot).
Sony bellen over die cam is zinloos, die maken ze zelf niet.

Je loopt een satshop binnen, haalt daar de alphacrypt. Je haalt een smartcard van casema.
smartcard in de cam. cam in je sony en kijken maar.

Oh, een tip.. lees voor de zekerheid de handleiding van je tv even door.
Je hebt er blijkbaar weinig verstand van, en straks blijkt je tv helemaal geen dvb-c tuner te hebben (alleen een dvb-t bijvoorbeeld). Dan kan je een cam kopen, een smartcard, en ben je 100 euro verder maar kan je alsnog niet kijken.

[ Voor 52% gewijzigd door job op 26-01-2008 13:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, dat wist ik niet.. het is wel een ingebouwde dvb-c tuner de manual had ik er al op nageslagen.. wist niet dat de smartcard in de CAM moest, thx dan haal ik wel eerst de CAM bij zo winkel waar je het over had.. de dichtst bij zijnde turkse telecom shop zal ze waarschijnlijk niet hebben dus ga wel ff aan het googlen naar zo sat winkel in de regio

maar wees eerlijk

dit is gewoon niet gebruiksvriendelijk voor een gemiddelde doorsnede consument.. maare het is nu helder en gelukkig "slechts" 100 euro uitgeven ipv zo lelijke decoder kopen ;)

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:49

MrScratch

I am rubber, you are glue

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 14:02:
ok bedankt, dat wist ik niet.. het is wel een ingebouwde dvb-c tuner de manual had ik er al op nageslagen.. wist niet dat de smartcard in de CAM moest, thx dan haal ik wel eerst de CAM bij zo winkel waar je het over had.. de dichtst bij zijnde turkse telecom shop zal ze waarschijnlijk niet hebben dus ga wel ff aan het googlen naar zo sat winkel in de regio

maar wees eerlijk

dit is gewoon niet gebruiksvriendelijk voor een gemiddelde doorsnede consument.. maare het is nu helder en gelukkig "slechts" 100 euro uitgeven ipv zo lelijke decoder kopen ;)
De reden dat het niet gebruiksvriendelijk is, is omdat de kabelbedrijven helemaal niet willen dat jij met een cam aan de gang gaan. Alleen de goedgekeurde ontvangers zijn toegestaan. Laat het ze maar niet horen, want dan grijpen ze je bij de kladden.

Look behind you! A three headed monkey!

Pagina: 1