[Thunderbird] Onleesbare nieuwe Email

Pagina: 1
Acties:
  • 418 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fritsje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-12-2021
Ik heb dus een erg vreemd probleem.

Af en toe wanneer ik met Thunderbird een nieuwe email binnen krijg, krijg ik wel het standaard ballonnetje rechtsonder met de info van wie hij is en wat het onderwerp is, bij postvak in staat ook netjes een (1) dus er is een nieuwe email ontvangen, alleen nergens is een email te vinden.

In mijn postvak in staat nergens een ongelezen email en er staan ook geen filters ingesteld zodat hij misschien in een andere map terecht is gekomen. Verder vind ik de mail ook niet terug in de Ongewenste post.

Als ik toevallig zie van wie de email is kan ik hem vragen de mail nog een keer te sturen maar wanneer ik dit niet gezien hebt is het een erg lastig probleem.

Zijn er mensen bekend met dit probleem?

Verwijderd

Ik heb dit probleem een klein half jaar geleden ook gehad, onder Ubuntu met Thunderbird.
Ik heb hiervoor nérgens een oplossing kunnen vinden, wel meerdere mensen gevonden met hetzelfde probleem.
Omdat ik na 3 weken nog geen oplossing vond, ben ik uiteindelijk maar overgestapt op Kmail.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb dat probleem al sinds 2.0.0.7 of 2.0.0.8 niet meer, inmiddels draai ik 2.0.0.9/win32 en daar is het probleem dat je beschrijft bij mij iig niet aanwezig.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Fritsje
Het rare is dat ik zag van wie ik de mail binnen kreeg en ben toen gaan zoeken naar email van hem. In de zoekresultaten kwam ik toen opeens een ongelezen email tegen. Als ik deze aanklik om hem te lezen is de email helemaal leeg. Dit vind ik ook vreemd want in het ballonnetje zie ik toch duidelijk tekst staan.

Ik gebruik trouwens Versie 2.0.0.9 (20071031), helaas komt het (bij mij) hierbij ook voor.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-04 16:03

Maasluip

Kabbelend watertje

Ik denk dat er iets aan de hand is met je email folder. Wat je eens zou kunnen proberen is eerst een backup maken en dan de folders te compacten.
Je zou ook je email file eens kunnen openen en kijken of je misschien iets vreemds ziet. Je kunt dan ook direkt kijken wat er allemaal in die mail staat.
Oh ja: en als je de source van de lege email bekijkt, staat er dan ook niets in?

Signatures zijn voor boomers.

• Fritsje
Ik kreeg net weer een dergelijk email binnen.

Achter mijn PostvakIn staat netjes een (1) maar in mijn lijst is geen enkele ongelezen email te vinden.

Ik heb toen met de zoekfunctie gezocht naar emails die ik vandaag binnen heb gekregen. Daar staat ie dan wel tussen. Alleen de naam van de afzender is zichtbaar en de email heeft ook geen onderwerp. Als ik de email open is hij totaal leeg en als ik bij Beeld -- Berichtbron wil bekijken is deze funtie niet beschikbaar. Er staat dus blijkbaar helemaal niks in de mail.

Heb de afzender maar een email gestuurd met de vraag of de email opnieuw gestuurd kan worden. Erg lastig probleem aangezien het ook mijn zakelijke email betreft en ik het nogal onfatsoenlijk vind om tegen m'n klanten te moeten zeggen dat ik email niet (geheel) binnen krijg.

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-04 01:01
Heeft dat er niet mee te maken dat je wellicht IMAP gebruikt, en dat de mails pas op request gedownload worden?
Dus als je een (1) hebt, moet je klikken op 'get mail'

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-04 16:43

Ravefiend

Carpe diem!

That's funny want ik had deze ochtend een gelijkaardig phenomeen. Mijn Unsent box stond in bold met (1) maar er was geen enkel email te vinden in de folder zelf. Voor de lol dan maar eens Sent Unsent messages gelanceerd en hopla, contacting SMTP server en weg mailtje maar toch geen copy terug gevonden in mijn Sent box. Erg vreemd .... :+ (mailtje lost in cyberspace? 8) )

• Fritsje
Ik heb een beetje zitten klooien met de email en ben achter iets vreemds gekomen.

Wanneer ik de mail gevonden heb met de zoekfunctie en ik hem naar een andere map verplaats is hj opeens wel zichtbaar én leesbaar.

Wanneer ik hem gelezen heb en hem weer terugplaats in Postvak IN verdwijnt hij wederom.

Heel vreemd maar wel fijn dat ik weet hoe ik de mail kan lezen. Ik hoop dat anderen er iets aan hebben.

Trouwens Maasluip, wat bedoel je precies met het compacten van mn folders? Is dit het zelfde als comprimeren en wat gebeurt er dan precies?

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 13:53

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Je hebt niet toevallig 1 van de filters ingeschakeld? Je kan boven het mailoverzicht zelf een filter instellen (gelezen/ongelezen/etc), maar ook nog in je 'view' menu. Ik kwam er pas ook achter dat die elkaar niet helemaal overlappen, dus zorg dat deze 2 allebei op geen filtering staan.

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-03 14:00
KermieCow schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:05:
Je hebt niet toevallig 1 van de filters ingeschakeld? Je kan boven het mailoverzicht zelf een filter instellen (gelezen/ongelezen/etc), maar ook nog in je 'view' menu.
Dat is een goede suggestie! Bij mijn nieuwste versie van Thunderbird (2.0.0.9/Linux) waren de buttons iets breder geworden zodat de filterbutton buiten beeld was verdwenen. Daardoor zag ik niet meer dat er filters aan stonden. Verholpen door full-screen te werken en overbodige knoppen uit de knoppenbalk te halen.

Een andere mogelijkheid: de index van de Inbox is corrupt. Dit kan met name gebeuren als er ook andere software is die rechtstreeks in de Inbox schrijft terwijl Thunderbird open staat.
Soms te verhelpen door een andere folder te activeren en dan weer naar de Inbox te gaan (maar dat heeft TS geloof ik al geprobeerd). Anders Thunderbird afsluiten en weer opstarten. If all else fails, Thunderbird afsluiten, de index weggooien (niet de mailbox!) en weer opstarten. Thunderbird maakt de index zelf weer aan als hij niet bestaat of de timestamp op de Inbox nieuwer is dan op de index.

Dit werkt overigens alleen als je het standaard mailboxformaat gebruikt (i.c.m. pop3, niet met imap).

Probeer anders de Inbox-file eens met een editor te openen en kijk of er corrupte mails tussen zitten (extreem lange regels, blokken control characters).
Pagina: 1