SpeedTouch ST780 met Linksys WRT54GL

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-03 20:37

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Ik draaide tot vorige week met een Speedtouch Home modem geflashed naar pro met daaraan gekoppeld een Linksys WRT54GL router. Het modem was ingesteld als router met DHCP aan. De Linksys fungeerde als AP (DHCP uitgezet dus).

Ik heb nu een SpeedTouch ST780 en momenteel draadloos zonder WRT54GL aan mijn computer gekoppeld. Dat werkt naar behoren maar nu wil ik deze als volgt in het netwerk op te nemen: SpeedTouch met ethernetkabel aan de WRT54GL (via internet poort (WAN) in), WRT54GL draadloos gekoppeld aan mijn |WLAN kaart(en) van mijn computer(s). Helaas werkt dit niet, ik kom geneens in mijn router (was 10.0.0.139). Mijn oude modem kon ik via 10.0.0.138 bereiken.

Ik heb het modem en de WRT54GL bekabeld aangesloten (modem: ethernet poort uit, WRT54GL: internet poort in) en ethernetkabel tussen WRT54GL ethernet poort uit en PC ethernetpoort in). Zelfs hier kan ik niet bij mijn routerinstellingen komen via 10.0.0.139). Ik kan mijn router dus niet meer benaderen.

Mij vraag is concreet: hoe kan ik mijn 780 bedraad aan de WRT54GL koppelen en deze draadloos met mijn WLAN kaart laten verbinden?

ps: staat met de voorinstallatie van XS4ALL de DHCP functie van de 780 wel aan? Ik kan dit nergens op de instellingenpagina (10.0.0.138) vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door -Stef- op 22-01-2008 13:53 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-03 20:37

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Het werkt nadat ik mijn router gereset had en de 780 op een ethernetpoort van de WRT54 had aangesloten ipv de WAN poort. Ik heb de WRT54 een statisch 192-adres gegeven ipv een 10-adres dat ik hiervoor had met mijn Home modem.

Ergo, topic kan dicht.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford