Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 10:09
Mijn moeder gebruikt in vista borduursoftware :X de bijbehorende bestanden kunnen net als normale fotos worden weergegeven als thumbnail zodat je in de verkenner al kan zien hoe het eruit ziet.
De thumbnails zijn echter vergeleken met het patroon in de software veel vager van kleur.
Er wordt geen thumbs.db aangemaakt zoals bij normale fotos wel het geval is. Op windows XP en andere vista machines ziet het er wel normaal uit. Ik begrijp dat het borduursoftware is waar hier vast niemand wat over weet, maar het lijkt mij een windows probleem omdat de software op andere pc's wel goed werkt.

zie ook het voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.houston3.nl/got/vaag.jpg

Wat heb ik geprobeerd:
  • 32bit ingesteld op monitor
  • verschillende kleurprofielen geprobeerd
  • Opties in het borduurprogramma bekeken (was niets om in te stellen)
Verder heb ik eigenlijk geen idee wat ik nog meer kan proberen :S

[ Voor 4% gewijzigd door Houston3 op 22-01-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
De bestanden hebben blijkbaar de extensie .pes, probeer eens te converteren naar een ander formaat en dan kijken of er tumbnails worden aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:42
Lijkt wel alsof de plaatjes half transparant zijn. Kan je ergens de Opacity aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
In een ander formaat zijn de thumbnails hetzelfde.

Opacity instelling kan ik zo snel niet vinden in vista, enig idee waar ik dat zou kunnen vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Lijkt me dat dat borduurprogramma niet helemaal compatibel is met vista, en andere thumbnails aflevert... Het is namelijk dat programma dat die thumbnails maakt, vista toont ze gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
Dat dacht ik eerst ook alleen op andere pc's met vista geeft hij wel iconen weer zoals het hoort. In het programma zelf kan je ook niets instellen met betrekking tot kleur e.d. Enige wat je in kan stellen is de grootte van het icoontje en met welk programma ze geopend dienen te worden. Niets bijzonders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Aero uitzetten?

Zou een of ander visueel effect van aero kunnen zijn.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
jammer genoeg is dat het ook niet.
ik ga nu eens een ander programma proberen die hetzelfde zou moeten doen. Misschien dat die wel normale thumbs laat zien.
Pagina: 1