Toon posts:

voeding omdraaien

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb interesse om het volgende aan te schaffen:
Cooler Master CM 690
Cooler Master RS-460-PCAP-A3 Extreme Power Passive 460W

In de CM 690 moet je de voeding onderin kwijt. Daar zit ook een "gat" voor de aanvoer van lucht voor de ventilator die in de voeding zit.

Als ik het goed heb zuigt die fan.

En ik zit dus met het volgende probleem. Ik heb een wolle mat in de woonkamer liggen die dagelijks veel haren verliest }:O en die dan rond dwalen in de woonkamer. en als die in de buurt komen van de voeding (kast staat op de grond) worden die opgezogen en daar heb ik geen zin in.

Is het dan mogelijk om de voeding om te draaien dat de grote ventilator naar boven wijst dus lucht vanuit de kast aanzuigt?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:52

_Apache_

For life.

Dat is technisch gezien vrij eenvoudig mogelijk, maar vergeet het volgende niet..

Warme lucht stijgt op, dus als je een luchtstroom wil verkrijgen die daartegenin gaat heb je meer power nodig om hetzelfde te doen dan wanneer je van laag naar hoog stroomt. Je verliest dus heel veel luchtstroom op de wegnaar beneden dat omhoog dwarrelt.

Wellicht kun je een ventilator wat hoger plaatsen vanaf de grond, wellicht zelfs iets zelf klussen. Het is namelijk niet verstandig om van de laag-naar-hoog luchtstroom af te stappen.

Heeft je kast geen stof (en dus haar- )filter? De Sonata 3 van Antec heeft dat wel namelijk.

Waarschijnlijk is het zo ie zo beter voor je pc om op een kleine verhoging te staan, zo ie zo voor de statische elektriciteit van de wollen mat :X

[ Voor 33% gewijzigd door _Apache_ op 22-01-2008 12:16 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Die kast is speciaal 'ontwikkeld' om te zorgen dat de voeding zijn eigen circulatie heeft en daardoor niet of nauwelijks bijdraagt aan de warmte in de kast zelf. Als je de voeding omdraait zuigt je voeding wel warme lucht weg uit de kast, maar wordt daardoor zelf ook warmer.

Als je de voeding omdraait wil dat ook niet zeggen dat de zuigende luchtstroom dan weg is. Wat er dan gebeurt is dat je heel veel stof naar binnen trekt door het rooster dat onderin de computer kast zit. Het lijkt me niet dat dit de bedoeling is.

De suggestie van een stoffilter onderin plaatsen is natuurlijk goed mogelijk. Ik vraag me alleen af of het filter niet véél te snel volloopt. Mijn P-182 staat op mijn bureau in een kamer met weinig stoffering (gordijnen, computerstoel) en goed schoon te houden laminaat, maar trekt veel stof aan door z'n filters. Na een uur of 2 draaien is al duidelijk een dun grijs streepje stof zichtbaar op het filter. Met een wollen (stoffelijk bijvoegelijk naamwoord ;)) waarbij de kast op de grond staat zal dit vele malen erger zijn kan ik mij zo voorstellen.

Misschien verstandiger om een kast te zoeken waar bijv. de voeding in een apart compartiment zit waarbij de lucht van voren wordt aangezogen. Net als bij de Antec Performance 1 serie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 12:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zag op plaatjes dat ik aan de onderkant wat ruimte heb misschien dat ik daar iets van filter materiaal bevestig