Netwijs verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 425 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een laptop overgenomen uit het basisonderwijs is voorzien van Netwijs C3LO software om e.e.a. te beperken. Zo is dit stukje software ook in het inlogscherm verweven, dat zorgt er o.a. voor dat er automatisch met een bepaalde account geprobeerd wordt direct in te loggen (daar lijkt het tenminste op, er wordt geprobeerd in te loggen met een lokaal niet bestaande useraccount, dus mogelijk wil ie nog steeds naar een domein, hoewel ik hem via de gebruikelijke manier hieruit gehaald heb). Ik heb op de website van de fabrikant rond gekeken en met google gezocht om dit te verwijderen maar heb niets kunnen vinden. Ook op mailtjes naar de fabrikant wordt niet gereageerd. Simpel via "Software" verwijderen is er helaas niet bij, staat niet in de lijst.

Heeft iemand een idee hoe van deze software af te komen?

[ Voor 22% gewijzigd door JBS op 22-01-2008 11:44 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Langs gaan bij de beheerder van de verkopende partij ?
Die zal het ook moeten kunnen verwijderen lijkt mij.

Abort, Retry, Quake ???

• JBS
  • Niet online
aZuL2001 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:44:
Langs gaan bij de beheerder van de verkopende partij ?
Die zal het ook moeten kunnen verwijderen lijkt mij.
Klopt, maar de ex-werknemer ziet dit niet echt als een optie. Het is een afdankertje en hij wil hiervoor niet terug naar zijn ex-werkgever...

Verwijderd

Zit er een licentiesticker voor het OS (ik neem aan XP?) op de laptop?
Of is er uberhaupt een licentie meegeleverd?

Zo ja, dan zou ik de schijf formatteren en XP(?) herinstalleren om sowieso alles kwijt te zijn wat er evt nog op staat.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 14:52
Is het niet gewoon een optie om dat ding te formatteren? Dat scheelt een hoop werk, en je hebt een mooie schone installatie.

• JBS
  • Niet online
Ja, er zit een sticker op van een XP Home licentie. Er zit echter geen media bij, eventueel zou ik ergens een Home CD'tje kunnen regelen. Uiteindelijk is dit een oplossing, maar verwijderen van die software zou normaal gesproken toch stukje sneller moeten zijn. Als het uberhaupt kan, want daar twijfel ik wel aan.

Verwijderd

Ik ken de software niet zelf, maar uit je beschrijving schat ik zo in, dat het juist geschréven is om niet lokaal verwijderd te kunnen worden ;)

p.s.: in de 25 minuten die het topic nu loopt was je bijna klaar geweest met je XP-install :P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 12:05 ]

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-11 13:50

Brantje

De post is daar >>

Gewoon format C:\
Dat werkt beter
offtopic:
Je had nu bezig kunnen zijn met de drivers etc

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
Vermoedelijk heb je waarschijnlijk de laptop al geformateerd ivm het al een tijd geleden is maar voor het geval je het niet gedaan hebt ;) :

Er zijn behoorlijk wat zaken zoals rechten aangepast in C3lo bij de winxp versie die erop draaid. Verder gaat het heel lastig worden in te loggen ivm je ws niet weet wat de acounts zijn en de wachtwoorden die op de laptop staan. De enige makkelijke manier om ervoor te zorgen dat de laptop goed functioneerd is deze gewoon simpelweg te formatteren zoals al aangegeven en winxp opnieuw te installeren.

Ik weet genoeg van c3lo laten we het daarop houden ;) .

[ Voor 5% gewijzigd door _Drake_ op 21-03-2008 09:26 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Als ex-werknemer van dit bedrijf kan ik dit beamen, gewoon formateren, is de enigste oplossing. Daarna ben je van het probleem af, tenzij je daar de laptop weer in het netwerk plugt ;)
Pagina: 1