Asus GeForce 8800GT 512MB

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Patrickdev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Deze videokaart heb ik gister ontvangen en zette ik in mijn net nieuwe computer. Ik installeerde Windows, alles ging perfect. Toen Windows geinstalleerd was, probeerde ik de driver van de videokaart te installeren. Zodra de installatie klaar was, werd het scherm zwart en stond er <no signal>. Ik probeerde hem opnieuw op te starten, en het leek goed te gaan. Mijn moederbord startte mijn harde schijf op. Maar zodra XP opgestart was, werd het scherm weer zwart, en stond er weer <no signal>.

Ik heb een Antec voeding van 550 watt, de ASUS P5K moederbord en als processor de Intel Q6600.

Verwijderd

Opstarten in veilige modus, driver de-installeren.
Vervolgens een andere (nieuwere, of juist vorige) driver proberen :)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
En vergeet niet eerst de chipsetdriver te installeren. Dat is zo'n beetje het eerste wat je moet doen alvorens andere hardware te installeren. Kijk op de site van Intel voor meer informatie.

[ Voor 28% gewijzigd door Rone op 22-01-2008 11:19 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Patrickdev
r00n schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:16:
En vergeet niet eerst de chipsetdriver te installeren. Dat is zo'n beetje het eerste wat je moet doen alvorens andere hardware te installeren. Kijk op de site van Intel voor meer informatie.
Ah, ik kan me inderdaad herinneren dat ik een CD had van een "Intel Chipset Driver". Ik wist niet wat het was en besloot eerst de driver van de videokaart te installeren. Zodra ik thuis ben zal ik dit proberen te installeren, alvast bedankt!

• Patrickdev
Ik heb uiteindelijk Windows eraf moeten gooien, en heb het opnieuw geinstalleerd. Chipset erop gegooit, en daarna de driver van mijn videokaart. Als ik mijn PC opstart loopt ie 4 op de 5 keer al vast tijdens het XP boot logo. De weinige keren dat ie zonder problemen opstart, gaat het vreselijk mis nadat hij is opgestart. Hij loopt elke 15 seconde voor een lange tijd (+- 10 seconde) vast, waardoor je niets kunt doen op dat moment. Ik heb geen idee wat er mis is, iemand enig idee waar het aan kan liggen?

• deepep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Misschien ben je de extra voedings stekker van je graka vergeten aan te sluiten. ;)

Doe je ding.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Darkool83 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:59:

Ik heb uiteindelijk Windows eraf moeten gooien, en heb het opnieuw geinstalleerd. Chipset erop gegooit, en daarna de driver van mijn videokaart. Als ik mijn PC opstart loopt ie 4 op de 5 keer al vast tijdens het XP boot logo. De weinige keren dat ie zonder problemen opstart, gaat het vreselijk mis nadat hij is opgestart. Hij loopt elke 15 seconde voor een lange tijd (+- 10 seconde) vast, waardoor je niets kunt doen op dat moment. Ik heb geen idee wat er mis is, iemand enig idee waar het aan kan liggen?
In dat geval is het raadzaam de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens goed door te nemen.

Anderzijds kan het natuurlijk ook zo zijn dat de videokaart een defect heeft, aangezien de problemen na installatie hiervan zijn begonnen en zich voortzetten na een verse Windows-installatie. Als je aan de hand van bovengenoemde troubleshooter geen oplossing kunt vinden kun je je beroepen op de garantie.

[ Voor 88% gewijzigd door Rone op 23-01-2008 12:07 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 12:10
Ik zou ook eens controleren of je voeding het trekt. Ik heb 2x 8800 GT besteld (morgen ophalen :D), en ik heb er een 2e 500W voeding bij moeten kopen om deze kaarten te kunnen draaien...

Daar zou het ook aan kunnen liggen ;)
Pagina: 1