Toon posts:

Symantec Ghost 8.x client

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Wij maken gebruik van Symantec Ghost 8.x client om via een laptop images van pc's te halen.

Zal even uitleggen hoe het in elkaar zit.

Op mijn pc staat ghostcastserver en doormiddel van 3com bootservices en TFTPboot moet de image naar de pc gezet worden.
De pc waarvan de image gemaakt moet worden start via pxe op en komt in een menu waar je kan kiezen of er een image gemaakt moet worden of terug gezet moet worden. (dit menu krijgt hij van mijn pc)

De versie van de ghost client die de client gebruikt is Symantec Ghost 8.x client maar nu heb ik een laptop met een gigabit netwerkkaart en nu kan hij geen ipadres vinden als hij ghost gestart heeft op de client.

Nu zat ik te kijken of dit misschien op te lossen is door een nieuwere versie van de ghost client maar ik kan zo niet vinden of er een nieuwere versie is en hoe kan ik deze naar de client sturen?

als ik een de nieuwe ndisdriver toevoeg via de symantec ghost boot wizard en dan de TCP/IP Network Boot Image dan start hij heel ghost niet op.

Hopelijk is het niet een te warrig verhaal :) wie kan mij verder helpen?

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand een idee?

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:38
*vriendelijk schopje*
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 09:30:
Goedemorgen,

Wij maken gebruik van Symantec Ghost 8.x client om via een laptop images van pc's te halen.

Zal even uitleggen hoe het in elkaar zit.

Op mijn pc staat ghostcastserver en doormiddel van 3com bootservices en TFTPboot moet de image naar de pc gezet worden.
De pc waarvan de image gemaakt moet worden start via pxe op en komt in een menu waar je kan kiezen of er een image gemaakt moet worden of terug gezet moet worden. (dit menu krijgt hij van mijn pc)

De versie van de ghost client die de client gebruikt is Symantec Ghost 8.x client maar nu heb ik een laptop met een gigabit netwerkkaart en nu kan hij geen ipadres vinden als hij ghost gestart heeft op de client.

Nu zat ik te kijken of dit misschien op te lossen is door een nieuwere versie van de ghost client maar ik kan zo niet vinden of er een nieuwere versie is en hoe kan ik deze naar de client sturen?

als ik een de nieuwe ndisdriver toevoeg via de symantec ghost boot wizard en dan de TCP/IP Network Boot Image dan start hij heel ghost niet op.

Hopelijk is het niet een te warrig verhaal :) wie kan mij verder helpen?
Er is Symantec Ghost 11 beschikbaar via Symantec Ghost Solution Suite (GSS) 2.0.
Maak via de Ghost Boot Wizard een TCP/IP Network boot Image en zet deze in je PXE server, hier zit dan meteen de nieuwe Ghost versie inbegrepen. Standaard word de UNDI driver geselecteerd in de Boot Image, deze schijnt wel eens wat problemen te veroorzaken met Intel kaartjes.
Op de CD van GSS vind je in de map \\Extras\3Com Boot Services\Docs het document "boot_services_quickstart.pdf" hierin staat alles uitgelegd.