[Ubuntu] Draaloos Netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• toetje33
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-01-2021
Hallo,

Omdat ik geen Windows cd voor handen had heb ik Ubuntu geinstalleerd op mijn laptop en probeer ik verbinding te maken met het draadloos netwerk. Helaas werkt dit niet. Mijn type PCMCIA kaartje is: WPC11 Version 4 van Linksys. Ik kan niet zien of dit kaartje herkend word en ik vind hem niet terug in apparaatbeheer. Iemand enig idee wat de beste manier is om hem te installeren? De versie van Ubuntu is: Ubuntu 6.06 "Dapper Drake" LTS en daar de "Alternate" van. Het is een OEM versie.

groet,

Gerben

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-01 01:06
Da's wel een oude Ubuntu-versie. In Linux-land gebeurt er een hoop in anderhalf jaar tijd. Zeker qua driverondersteuning. Ik zou proberen om Ubuntu 7.10 te downloaden.

Om te zien wat er voor hardware gedetecteerd wordt, kun je het beste even in je log files kijken. Dus voor je het kaartje erin stopt start je in een terminal tail -f /var/log/messages en kijk je wat er gebeurt als je 'm in het slot steekt. Je kunt ook in /var/log/syslog kijken, als messages niks zinvols zegt.

• toetje33
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-01-2021
hij zegt: rtl 8080 Driver probe completed, rtl 8080 setting web key.

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:59
toetje33 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:55:
hij zegt: rtl 8080 Driver probe completed, rtl 8080 setting web key.
Dan wordt ie dus herkend. Als je een Ubuntu 7.10 livecd download, kun je mbv network manager heel makkelijk verbinding maken.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 04:56

zomertje

Barisax knorretje

Ik zou inderdaad ook eens beginnen met het downloaden van een recentere versie. Op het gebied van hardware en wireless kom je misschien een stuk beter weg. Daarnaast is het de bedoeling op GoT dat je eerst zelf wat meer energie steekt in de oplossing van je probleem. Dus eerst zoeken op dit forum of via Google. Kom je er dan nog niet uit, dan kun je altijd nog een topic openen. Op deze manier willen we voorkomen dat het hele forum vol komt te staan met dezelfde soort topics.

Maar zoals gezegd, ga eerst een recentere versie proberen. Succes :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Dit topic is gesloten.