File replicatie over meerdere vestigingen

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:01
Het volgende is de kwestie:

We hebben sinds kort twee vestigingen in het bedrijf waar ik werk. Tussen die vestigingen ligt een AT&T eVPN van 2Mbit (geen mogelijkheid tot upgrade op dit moment). Hierover gaat al het verkeer (mail, www, etc.) naar buiten en binnen per locatie.
Nu staat er op de ene locatie een SAN, op de andere een NAS. Op beide staat verschillende data. Op beide locaties moet alle data beschikbaar worden (medewerkers forensen tussen de twee locaties). Hier is genoeg ruimte voor op zowel de SAN als de NAS.

Mijn gedachte was om DFS te gaan gebruiken. Nadeel is dat er dan geen file locking is, op de andere locatie. Om dit op te lossen heb ik Peer Lock software gevonden. Dit doet distributed file locking over DFS heen. Lijkt ideaal, maar ik kan niet echt goed vergelijkingsmateriaal vinden.

Ik ben op zoek naar tips/hulp voor andere mogelijke oplossingen, of andere manieren om dit op te lossen.

eVPN = 2 MBit
locatie A = 60 gebruikers / 500 GB data
locatie B = 40 gebruikers / 400 GB data
mutaties = 200 a 30 MB per dag

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:53

McMiGHtY

- burp -

DFS?

Doen wij ook over een vpn verbindingetje, het duurt even voordat die in sync is..

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:01
Voor zover ik heb kunnen bespeuren doet DFS standaard geen distributed file locking.

We willen graag dat als er een medewerker op locatie A zit te werken in een bestand, dat deze op locatie B ook gelocked is. Dit zou moeten kunnen met Peer Lock software. Ik ben alleen wel benieuwd naar ervaringen met deze software, en of er mensen zijn die andere/betere alternatieven hebben.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kunt eens kijken naar een WAN optimalisatie / WAFS oplossing kunnen kijken.
Packeteer en Cisco hebben dit. (Maar ook andere fabrikanten.)

Packeteer geeft beter inzicht in je huidige netwerk verkeer en de optimalisatie is wat fijnmaziger dan bij Cisco. Packeteer draait native Windows embedded en Cisco iets Linux-achtigs.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~