Don't You stare there, Operate!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| FILENAME = 'bestand.txt' # verander dit naar de bestandsnaam SEPARATOR = ',' # verander dit naar het scheidingsteken l = set() for line in file(FILENAME): for num in line.split(SEPARATOR): l.add(num) print '\n'.join(l) |
[ Voor 15% gewijzigd door Wolfboy op 22-01-2008 05:01 ]
Voor problemen met office producten hebben we een prachtig subforum genaamd Office suites en -software. Aangezien dit topic daar beter past verplaats ik het. Ik wil je met klem aanraden hier wat beter op te letten...
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Lijsten vergelijken lukt nu aardig, met combinatie van IF en MATCH, echter loop ik nu tegen volgend probleem, de lijsten zijn niet in hetzelfde format.
Dus lijst 1 is 1234567-1234567 en lijst twee is 1234567. Ik moet het eerste deel van lijst 1 vergelijken met lijst 2. Hoe verwijder ik dus alle data uit lijst 1 na het "-" teken?
En om 1234567-1234567 te veranderen in 1234567 moet je het volgende doen:
selecteer de kolom met 1234567-1234567 en kopieer deze naar een nieuwe excel sheet.
Sla deze excel sheet op als een Unicode Text bestand
Daarna open je een nieuwe excel en open je het Unicode Text bestand. Klik dan op Next (volgende) en daarna vink je het hokje aan waar staat Other (andere?) en ze in het hokje een "-" streepje. Dan weer op Next drukken en voila: 2 kolommen. Daarna kopieer je 1 kolom terug naar je originele excel en gebruik je VLOOKUP (ik weet niet de nederlandse variant daarvan....) om het met elkaar te matchen. Alhoewel de IF/MATCH manier ook goedwerkt.
[ Voor 80% gewijzigd door silmaril8 op 22-01-2008 14:49 ]
Ten eerste was PHP zoals gezegd maar een voorbeeld. Ten tweede gaf ik al aan dat het daarbij makkelijker is om het als CSV op te slaan ipv XLS. Lezen...Janoz schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 07:48:
Hoe je uberhaupt bij php komt is mij een raadsel. Niet alleen heeft excel zelf uitgebreide scripting/macro mogelijkheden, maar ook is een standaard xls bestand niet zomaar in te lezen in php.
"=LEFT(A1,SEARCH("-",A1)-1)" lijkt me makkelijk om alles na "-" te verwijderen.
Duplicaten kun je weghalen met Data->Filter->Advanced Filter. En dan "unique records only" aanvinken.
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
"=LEFT(A1,SEARCH("-",A1)-1)" is een makkelijker methode japedorus schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:13:
Mm, wat een ingewikkelde methodes.
"=LEFT(A1,SEARCH("-",A1)-1)" lijkt me makkelijk om alles na "-" te verwijderen.
Duplicaten kun je weghalen met Data->Filter->Advanced Filter. En dan "unique records only" aanvinken.
Maar die van duplicaten weghalen begrijp ik niet? Waarom zou hij duplicaten moeten weghalen?
(Ik had gewoon even fout gelezen trouwens)
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Dan kan je net zo goed VLOOKUP gebruiken. En dan hoef je ook niks te plakken onder elkaarpedorus schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:35:
Je verwijdert daarna de unieke records en je houdt de duplicaten over... Vergeet niet Data->Filter->Show all en dat de eerste regel een kopje is.
(Ik had gewoon even fout gelezen trouwens)