Toon posts:

XFX 8800GTS Sli Werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb recent een compleet nieuwe systeem aangeschaft met daarbij een nieuwe 8800gts.

mijn specs:

Asus: p5n32-sli Premium
Intel e6750
2× 1gb ram 800, Kingston.
2× xfx 8800gts 320 mb.
Coolermaster 850 Watt, SLI Certified.

wat mijn probleem is:

sli werkt dus volgens MIJ niet, 3dmark06 geeft bijna exact elke keer dezelfde points aan.. dat is rond de 8600 en bij sli multi gpu staat: before you can enable sli, al graphics cards must be installed.

en bij nvidia control panel kan ik kiezen tussen enable sli modus en unable sli modus oid.

ik heb verder alle stappen gevolgd zoals in het asus boekje staat: de connector zit ertussen, de drivers geinstalleerd en nvidia multigpu aangezet.

verder heb ik Counter strike source nog steeds dezelfde fps (rond de 100-150) en de video stress test geeft ook dezelfde fps (rond de 190)
ook heb ik al 2 keer gehad dat de game freezed als ik counter strike source speel. (beeld blijft stil staan, geluid loopt voor 10 sec. en daarna helemaal stil )

ik heb btw al in andere topics gekeken op dit forum en al op vele andere forums en daar ben ik niet veel wijzer uitgeworden.

graag hulp :)

Mvg,

Guido

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 18:21
Worden je videokaarten beide gezien als aangesloten hardware?

Verwijderd

before you can enable sli, al graphics cards must be installed
De drivers zijn dus niet goed geïnstalleerd. Het kan zijn dat je de drivers nog een keer moet installeren, voor de tweede kaart :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de drivers nog een keer geinstalleerd,, toen kreeg ik in beeld: mulit gpu is ingeschakeld.
maar zowel met 3dmark, Counter strike Video stress test en ingame @ counter strike source merk ik er niks van, nog steeds de fps rond de 100-150.

ik heb trouwens ook nog bij apparaatbeheer gekeken, en allebei de 8800gts staan er bij,, en werken correct zegt windows.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-03 22:09

nFo

Waarom dit "oude" mainboard: Asus: p5n32-sli Premium
Of had je die nog ?

Verwijderd

Topicstarter
wat heeft dat te maken met mijn sli ?
ik heb alles nieuw gekocht, moederbord is gewoon goed.
hzo oud ?
omdat ie niet crysis op alles high kan spelen ?
ik speel alleen maar css en heel soms iets anders...

maar weet iemand wrom mijn sli niet werkt ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:02:
wat heeft dat te maken met mijn sli ?
ik heb alles nieuw gekocht, moederbord is gewoon goed.
hzo oud ?
omdat ie niet crysis op alles high kan spelen ?
ik speel alleen maar css en heel soms iets anders...
Lol volgens mij heb jij er nog niet zoveel verstand van....

Heb je deze dingen allemaal al geprobeerd:
1. Nieuwste drivers voor de videokaart downloaden
2. Nieuwste drivers voor het moederbord dowloaden
3. Probeer anders de drivers die je bij je videokaarten hebt gekregen.
4. Heb je het sli bruggetje verbonden met de 2 videokaarten
5. Zitten de pci-e stroomstekkers in je videokaarten?
6. In de bios Sli aanzetten.

Heb jij de computer zelf in elkaar gezet, of heeft de winkel dat voor jou gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
ik doe zelf ict beheerder jaar 2, (hierbij wil ik niet zeggen dat ik ict-master ben ofz.)
maar heb idd niet zo veel verstand van SLI.
voor de rest, heb ik alles gedaan wat daar staat...
en waaruit kan jij zoiezo concluderen dat ik er geen verstand van heb? makkelijk zeggen als ik 2 posts heb gedaan... aan zulke teksten heb ik dus weinig....
ik heb de pc btw zelf in mekaar gezet. maar ik heb al zovaak pc's in mekaar gezet voor de buurman familie etc. dus dat is geen probleem en beschik hierover de benodigde kennis.
echter zitten allebei de stroomkabels goed aangesloten op de videokaarten en in de bios kan ik nergens iets van sli vinden.. (hierover staat ook niks in de handleiding)

voor de rest, het is een schone xp installatie die gewoon nog geen problemen heeft gehad ofz. (virussen, registry fixen) en draait al 2 weken naar wens.
in de handleiding staat: sluit de videokaart aan, verbind de videokaarten door middel van de connector en zet de sli modus aan in het nvidia scherm.

ik ga nu vista installeren, kijken of dit werkt.
graag hoor ik nog andere oplossingen voor dit probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 17:15 ]

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-03 09:50
Nou nou zeg je voelt je eigen wel snel aangevallen. Maar goed alles is goed aangesloten zit nou ook die sli brug er tussen? En in je bios moet een optie zijn om sli aan te zetten, zowel software moet je ook sli aan zetten.

En gebruik wat.. en ,,,,, dan wordt het leesbaar en gebruik aub geen msn taal, we willen je graag helpen maar dan wel op een normale manier.

[ Voor 33% gewijzigd door rafler op 23-01-2008 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik voel mezelf niet aangevallen, ik heb juist respect voor mensen die mij helpen met dit probleem.
Maar het lijkt mij niet echt relevant om mij uit te lachen omdat ik nog nooit een ervaring heb gehad met SLI, daarbij had het helemaal niet gehoeven om te zeggen: "Lol volgens mij heb jij er nog niet zoveel verstand van...." en er word ook geen duidelijk argument gegeven waarom mijn moederbord oud is volgens Nfo.
Volgens mij mening gebruik ik genoeg Komma's en Punten als je dat bedoeld, ik zal daarbij wel letten op afkortingen (als je dat msn taal noemt).
Ik wil graag dat dit de laatste discussie is over komma's, punten oid. (lijkt me niet echt nodig en ik reageer hier ook verder niet meer op)

Ik zal op jouw advies nog even kijken of ik nog iets in de bios kan aanzetten, maar volgens mij niet.
hier stond verder ook niks over vermeld in de handleiding van het betreffende moederbord.
ik heb verder alleen software matig de SLI ingesteld via het control panel voor de rest niks, zijn er nog andere manier dan ?

mvg.
Guido

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nogmaals in de bios gekeken en heb het schijnbaar over het hoofd gezien, ik heb nu : Sli Broadcast Aperture op AUTO staan. Aperture is volgens mij "opening" dus ik dacht: "aah, nu moet hij het wel doen" maar tervergeefs werkt het nog steeds niet volgens mij.
Ik heb nu vista installed en ik krijg nu bij video stress test: 240 fps, dan het normale 190 met XP. dit is dan ook met SLI uitgeschakeld.
Licht dit nou aan de DX-10 versie of staat SLI tog stiekem aan ?
btw, ik heb gekeken bij nvidia control panel en daar stond bij 3dmark06 Single GPU Nvidia recommended, dus die draait op 1 videokaart... Kan ik hier wat aan doen ?

Groetjes,
Guido

Verwijderd

/offtopic:

Guido, het is misschien niet zo verstandig om iedereen die jou probeert te helpen een grote mond terug te geven.

Hou het gewoon lekker on-topic, en weiger te reageren op de offtopic (en vaak erg kinderachtige) berichten als: "waarom een oud moederbord, had je die nog liggen?"

...reageer hier dus ook maar niet op.

/Ontopic:

Ik kan je helaas niet helpen met dit probleem, aangezien ik zelf ook nog geen eerste ervaring met SLi heb (binnenkort wel als het goed is, dus ik wacht met smart op de oplossing hier >:) )

Verwijderd

Hoi Guido,

Misschien is het handig om een cmos clear te doen? Zodat hij alle instellingen weer naar de fabrieksinstellingen brengt. Dit omdat je misschien!! te veel hebt zitten kloten in de bios.

Ik zou een CMOS uitvoeren, en dan de bios weer op SLI Auto zetten. In de handleiding van je moederbord staat hoe je CMOS Clearen.

Let wel: Ik zou dit gedaan hebben, als je overklokt raak je volgens mij wel die instellingen kwijt. Maar het is het proberen waard denk je niet?

Heb je trouwens al nieuwe moederbord drivers eropgezet? En een bios update gedaan?

MVG

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-02 21:07
Zoals al vaker in dit topic gevraagd is heb je de SLI-bridge aangesloten op de videokaart of niet?
is het wel waard om ff te chekken^^

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zal ff bios resetten, updaten en kijken voor nieuwe moederbord drivers.

@willyfreak, ik had het al aangegeven met "voor de rest, heb ik alles gedaan wat daar staat..." op "
4. Heb je het sli bruggetje verbonden met de 2 videokaarten" :) np
Maar ik zal nog wel even voor de zekerheid kijken.

Is er trouwens ook een mogelijkheid om sli op games direct aan te zetten ?
want vele games gebruiken maar "1 GPU" volgens control panel, en staat nergens iets bij van "MULTI GPU" of "SLI".
eerst stond er bij source "Nvidia recommended, SLI" ik andere rendering geprobeerd, maar ik kan hem nu niet meer in sli zetten ?

Mvg,
Guido

• nFo

nFo

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:23:
/offtopic:

Guido, het is misschien niet zo verstandig om iedereen die jou probeert te helpen een grote mond terug te geven.

Hou het gewoon lekker on-topic, en weiger te reageren op de offtopic (en vaak erg kinderachtige) berichten als: "waarom een oud moederbord, had je die nog liggen?"

...reageer hier dus ook maar niet op.

/Ontopic:

Ik kan je helaas niet helpen met dit probleem, aangezien ik zelf ook nog geen eerste ervaring met SLi heb (binnenkort wel als het goed is, dus ik wacht met smart op de oplossing hier >:) )
Het is niet flauw bedoelt, maar het feit is gewoon dat het een oud mainboard is.
nForce 590 chipset.
Je hebt inmiddels 2 opvolgers van deze chipset.
De: 680i en de nieuwe: 780i.

Dus ik snap niet echt waarom ze die erin zetten ? :?
Wel goedkoop bord, maar dan nog.

http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11

Verwijderd

nFo schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:59:
[...]

Het is niet flauw bedoelt, maar het feit is gewoon dat het een oud mainboard is.
nForce 590 chipset.

Maakt het uit?

Verwijderd

Topicstarter
Om toch maar een beetje uitleg te geven:

Ik ben een student, en ben geen miljonair.
Heb het moederbord heel snel uitgekozen op prijs en niet op kwaliteit ofz. dit heb ik gedaan omdat me pc dezelfde avond crashte na 2 jaar en moest dus snel een nieuwe hebben.
Ik heb nu dus dit moederbord en geen moederbord met een 680i of 780i chipset.
......

Ik heb de bios gereset en de nieuwste drivers gedownload en geinstalled voor me moederbord, het werkt nog steeds niet.

maar is er een oplossing om de SLI aan te zetten voor Counter strike source, want nu staat er: SINGLE GPU.

• BCS88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-01-2025
Ik heb verder niet zo veel verstand van SLI, maar heb wel een checklist voor je;

- Moederbord van tevoren ingesteld (soms kan een bord ook Crossfire van ATi)
- In de bios staat ook een optie waar je kan kiezen of je onboard video / pci-express enz. wilt kiezen, kijk hier nog is naar.
- Kaarten goed in moederbord, niet dat bruggetje vergeten.
- Voeding aangesloten op videokaarten.
- De computer formatteren wil nog eens helpen, anders alle videodrivers deinstalleren, pc rebooten, opnieuw installeren.
- Kijk bij apparaatbeheer of er 2x jouw 8800 kaart ziet staan, zonder (!) in het geel.
- Instellingen driver, vanzelfsprekend.

En mischien kun je zelf nog meer bedenken, ikzelf zou eerst XP opnieuw installeren (altijd fijn een schone OS bij verse hardware. :) Mischien zou het kunnen dat jouw kaarten te nieuw zijn voor je moederbord, waarschijnlijk zul je dit dan kunnen oplossen door je bios te updaten. Met Asus moederborden is dit niet moeilijk, het kan gewoon in Windows met Live update geloof ik, zonder al teveel risico. succes.

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-01 19:11
nFo schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:59:
[...]

nForce 590 chipset.

De 680i en 780i zijn zo goed als hetzelfde als de 590...sterker nog, er zijn alleen aanpassingen aangebracht. :)

• nFo

nFo

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:14:
Om toch maar een beetje uitleg te geven:

Ik ben een student, en ben geen miljonair.
Heb het moederbord heel snel uitgekozen op prijs en niet op kwaliteit ofz. dit heb ik gedaan omdat me pc dezelfde avond crashte na 2 jaar en moest dus snel een nieuwe hebben.
Ik heb nu dus dit moederbord en geen moederbord met een 680i of 780i chipset.
......

Ik heb de bios gereset en de nieuwste drivers gedownload en geinstalled voor me moederbord, het werkt nog steeds niet.

maar is er een oplossing om de SLI aan te zetten voor Counter strike source, want nu staat er: SINGLE GPU.
Ja oke prima hoor. ;)
SLI zou gewoon moeten werken.... :?

• KevinBel
  • Laatst online: 03-03 22:06
Miss moet je is kijken of er op je moederbord tussen de PCI-E en PCI sloten zo'n "Chipkaart" zit die je misschien nog moet omdraaien en dan er terug indoen.
Hiermee kan je namelijk hardwarematig SLI aan en uit zetten.
Dus kijk daar ook ff naar ;)

Verwijderd

KevinBel schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:41:
Miss moet je is kijken of er op je moederbord tussen de PCI-E en PCI sloten zo'n "Chipkaart" zit die je misschien nog moet omdraaien en dan er terug indoen.
Als je gewoon een foto van het bord opzoekt zie je dat deze 'EZ selector' op dit bord niet aanwezig is :z

su2p, er zijn nog enkele dingetjes die je volgens mij niet hebt geprobeerd:
* het installeren van andere drivers voor de videokaarten (dus drivers met een ander versienummer)
* het installeren moederbord/chipsetdrivers, en eventueel ook hiervan een andere versie
:)

Verwijderd

KevinBel schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:41:
Als je even wat moeite had gedaan voor de topicstarter, kun je zien dat er geen ''Chipkaart'' op het moederbord zit die je moet omdraaien.

De kaarten omwisselen had geen zin? De bovenste even in de onderste doen, en visaversa

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedank iedereen voor de moeite, ik heb vista geinstalleerd nu (Premium 32bit) en volgens mij doet hij het nu.
maar het probleem is nu weer: Hoe zet ik SINGLE GPU om naar SLI RECOMMENDED, want dat stond eerst bij de meeste games in het control panel, maar nu bijna overal SINGLE GPU.

is er een manier om deze games in sli te zetten ?

Mvg,
Guido

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-02 12:26
heb je op BEIDE kaarten een 6 pins pci-e stroomconnector aangesloten?

Goed koper is duurder dan slecht koper

Verwijderd

Topicstarter
Ja, er staat op de kabels: PCI, en daaronder: EXPRESS.

• BCS88
  • Laatst online: 26-01-2025
niet elke game support SLI, voor die games heb je SLI denk ik ook niet echt nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Crysis ook niet ? of Unreal Tournament 3 ?
die staan ook op: NVIDIA RECOMMENDED (SINGLE GPU)
Dit lijkt me niet echt nodig toch ?
Is er nou echt geen optie om dit te veranderen dat ie 2 GPUs gebruikt ?

Mvg

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Haal een kaart eruit, draai 3dMark06/05, noteer je resultaten.
Zet de andere kaart er weer bij, draai opnieuw 3dMark06/05 en ik durf bijna te zeker te zeggen dat je verschil ziet.

mijn systeem.

Verwijderd

BCS88 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:58:
niet elke game support SLI, voor die games heb je SLI denk ik ook niet echt nodig.
Onzin, elke game kan SLI draaien, ben er nog geen tegengekomen waar het niet bij lukt :S moet je er wel een profiel voor aanmaken in nvidia config scherm, of het nodig is is punt 2.

@ TS, In het Nvidia config scherm, onder manage 3d settings, SLI performance mode op Alternate frame rendering 2 zetten... ipv Single GPU.

Ik draai al meer dan een jaar SLI, werkt bij mij altijd goed zo dus probeer dat eens.

mzl.

Verwijderd

Je denk dat het weer werkt, probeer 3dmark nog eens te draaien en post je score.

Werkt het nog niet moet je goed in je moederbord manual kijken want jouw moederplank heeft 3 pci-e sloten. kijk dus goed in welke sloten je kaarten moeten staan!

Edit: Probeer ook zeker dan van dynax een keer!

MVG

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2008 14:34 ]

Pagina: 1