Trend Micro OfficeScan 7, traag scannen bij notification

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:48
Ik heb sinds vandaag Trend Micro OfficeScan 7 draaien op mijn Windows Server 2003 SP2.

Na wat te lezen en te kijken begrijp ik voor een groot stuk hoe en wat het is. Ik moest deze versie van Trend Micro erop zetten omdat andere versies niet geaccepteerd worden wegens het feit dat het een Server OS is.

Nu heb ik dus op de server zelf ook de client geïnstalleerd, en ik krijg 'm ook netjes vermeld in de "workgroup" (server is geen AD, dus dit is echt alleen maar voorlopig om de server zelf te scannen en ik had een heel goed gevoel van TM sinds mijn stage).

Nu is het zo dat als ik een notification verzend naar Obelix (de naam van van mijn server) deze netjes een scan begint uit te voeren in de tray (pulserend geel sinusgolfje). Het enige probleem is dat dit ding wel heel traag gaat, en precies bij bv een file van DU-meter heel de tijd blijft hangen.

Open ik de OfficeScan-client (heb de rechten daarvoor toegekent) om een manuele scan uit te voeren gaat dat ding er vlotjes door.

Hoe komt dit? Ik vind niets op internet mbt tot dit probleem.

Heb ik wel juist de client geinstalleerd? Of moest ik dit niet doen en zit er ergens een ingebouwd scanner? TM geeft niet veel lokale helpfiles...

Verder vind ik het ook vreemd dat iedere keer dat ik een notification verstuur om een scan opnieuw uit te voeren hij telkens start bij het punt waar hij de vorige keer heeft achtergelaten... (en nu geeft ie telkens weer "laatste file gescanned: c:\pad\pad\pad\bestand mbt tot du-meter".

PS: dit is een crosspost, na een tijdje erover nagedacht te hebben dacht ik dat het hier beter stond dan in netwerken. Don't shoot me... :$

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:48
Oké, nu voel ik me best wel HEEL achterlijk, blijkt dat het het resident shield was wat weergaf wat de laatste file was die erdoor is gegaan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou je voor je servers ook niet eens kijken naar Serverprotect?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sanfranjake schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:22:
Zou je voor je servers ook niet eens kijken naar Serverprotect?
ja precies, officescan is niet eens supported op servers.....

officescan>pc's
serveprotect=servers (hence 'serve')

A wise man's life is based around fuck you

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Allemaal leuk een aardig, maar er is behoorlijk wat mis met dit topic:

- Crossposten
- Bijzonder mager topic met info (wat is in hemelsnaam 'traag' ?)
- Het is hier PNS, daar horen topics als dit waar je probeert non server software op een server te draaien niet echt thuis.

Enfin, allemaal zaken die je ondertussen echt wel hoort te weten hier.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.