Toon posts:

Vraag over Processor.

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik was laatst bezig een nieuwe videokaart te installeren, alles werkte totdat ik de koeler van de processor eruit haalde om schoon te maken en die witte vloeistof op de processor wegveegde.

Toen sloot ik alles weer aan behalve het koeler kabeltje van de processor. die sloot ik aan op de verkeerde aansluiting, waardoor de koeler voor een seconde of 5 niet werkte. Toen snel de pc uitgedaan omdat er een brandlucht uitkwam Toen ik de PC aandeed kwam er een soort brandlucht uit en sindsdien geeft mijn computer geen beeld meer. Hij gaat nog wel aan en je hoort hem ook maar er is geen beeld meer.
mijn vraag was of dit nog te verhelpen is of dat ik een nieuwe processor moet kopen. M'n computer draait op een AMD Athlon XP 2600+.

Ik denk zelf van niet dus wou ik graag jullie advies over een snelle SocketA(462) processor

Alvast bedankt ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 00:21 ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:17
Met een beetje ongeluk kan je een nieuw moederbord kopen.. een nieuwe processor... nieuw geheugen.. en een nieuwe videokaart... en alles wat er nog meer ingestoken is. Moet je maar geen kortsluiting maken op je mobo.

Enige oplossing: gaan testen...

UNOX: The worst operating system

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Even mijn glazen bol zoeken. Ojee, die is bij de glasblazer voor een onderhoudsbeurt.

:w Welkom op GoT.

Hier kan niemand iets mee. Probeer eerst eens een andere cpu. Moederborden horen geen brandlucht af te geven, doen ze dat wel dan is er gegarandeerd iets stuk. Lees ook eens deze link.

ARME AOW’er

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

je hebt de koeling van de processor van je videokaart heb je verkeerd aangesloten? Ik zou denken dat je videokaart kapoet is. Of in het beste geval is slechts de koeling stuk en slaat je videokaart uit om zichzelf te beschermen tegen oververhitting. Je hebt de koeling weer goed aangesloten naderhand entoen deed 'ie nog niks?

And it goes BRAAAAAPP!

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 07:10

paularts

Paulux !!!!!!

had je wel weer netjes nieuw "wit spul" tussen de processor en de koeler gedaan ?

anders kan die wel eens heel warm worden

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:17
paularts schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:47:
had je wel weer netjes nieuw "wit spul" tussen de processor en de koeler gedaan ?

anders kan die wel eens heel warm worden
Dan krijg je echt niet direct brandlucht.. tenzij je de cooler er helemaal niet meer opzet of gewoon scheef opzet. Dan loopt ie op een gegeven moment gewoon vast.. Met een blok erop is er echt best lastig om je processor te verstoken.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al getest of het aan de videokaart ligt maar die doet het.
het probleem is denk ik veroorzaakt doordat de CPU ongeveer 5 seconden zonder koeler heeft aangestaan. toen ontstond ook de brandgeur.

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:32
denk niet dat het je processor is maar tog eerder je moederbord kan je processor niet ff op een ander moederbord zetten? kan je gelijk je ram testen voor het geval dat op dat bord als die niet kapot zijn gegaan aan kortsluiting!.
En schakelt de cpu zich niet uit als die boven een bepaalde temperatuur komt? denk dus dat die 5 seconde zonder koeler het niet zal zijn(neem aan dat koelblok er wel op zat)!

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:55:
ik heb al getest of het aan de videokaart ligt maar die doet het.
het probleem is denk ik veroorzaakt doordat de CPU ongeveer 5 seconden zonder koeler heeft aangestaan. toen ontstond ook de brandgeur.
Wat gek, volgens je TS was alles gewoon aangesloten op een kabeltje na toen je je pc aanzette, maar na de post van Sjoko vertel je weer dat de koeler er niet op zat. Waar zat dat dat kabeltje dan aan vast dat het de verkeerde aansluiting was?

* GlowMouse vermoedt een maandagavondloltopic :+ mensen als TS halen de processorkoeler niet los. Daarnaast laat de pasta onder een boxed-cooler van een AthlonXP zich niet als 'vloeistof' omschrijven.

Verwijderd

Topicstarter
GlowMouse schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 00:12:
[...]

Wat gek, volgens je TS was alles gewoon aangesloten op een kabeltje na toen je je pc aanzette, maar na de post van Sjoko vertel je weer dat de koeler er niet op zat. Waar zat dat dat kabeltje dan aan vast dat het de verkeerde aansluiting was?

* GlowMouse vermoedt een maandagavondloltopic :+ mensen als TS halen de processorkoeler niet los. Daarnaast laat de pasta onder een boxed-cooler van een AthlonXP zich niet als 'vloeistof' omschrijven.
sorry, mijn fout beetje slordig allemaal. ik denk dat het enige wat er nog opzit is dat ik de processor vervang. op de huidige sites kan ik bijna nergens meer socket462(A) vinden. Zou iemand me misschien kunnen helpen met het vinden van de sneltste SocketA processor?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Vraag en Aanbod op T.Net. Maak je een verkoper nog blij mee ook en jij bent minder geld kwijt. :)

ARME AOW’er

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 00:23:
[...]

sorry, mijn fout beetje slordig allemaal. ik denk dat het enige wat er nog opzit is dat ik de processor vervang. op de huidige sites kan ik bijna nergens meer socket462(A) vinden. Zou iemand me misschien kunnen helpen met het vinden van de sneltste SocketA processor?
Wat de mensen hierboven willen zeggen volgensmij:
Heb je niet gezorgd voor kortsluiting door het kabeltje op de verkeerde pinnetjes te zetten?

Een AthlonXP die 5 seconde geen koeling heeft bij het aanzetten gaat niet meteen doorbranden namelijk.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Fraggar schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 00:28:
[...]

Wat de mensen hierboven willen zeggen volgensmij:
Heb je niet gezorgd voor kortsluiting door het kabeltje op de verkeerde pinnetjes te zetten?

Een AthlonXP die 5 seconde geen koeling heeft bij het aanzetten gaat niet meteen doorbranden namelijk.
Bekijk dit filmpje maar eens. ;) Binnen 5 sec kan dat dus echt wel met een Athlon s462, wel te verstaat zonder blok, dus heeft het blok er wel goed opgezeten zal hij niet (snel) kapot gaan. Maar heeft het blok er niet niet goed op gezeten heb je dus kans dat je cpu doorgebrand is.

[ Voor 15% gewijzigd door mad_max234 op 22-01-2008 03:15 ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:46
mad_max234 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 03:03:
Binnen 5 sec kan dat dus echt wel met een Athlon s462, wel te verstaat zonder blok, dus heeft het blok er wel goed opgezeten zal hij niet (snel) kapot gaan. Maar heeft het blok er niet niet goed op gezeten heb je dus kans dat je cpu doorgebrand is.
Jep, bedenk je ook dat wanneer je koelpasta niet goed hebt aangebracht (of helemaal niet) het contactvlak echt heel klein is! Klein laagje lucht en de warmte-overdracht is gelijk orde groottes minder! Hij fikt misschien niet direct in 5 sec, maar schade en een beetje brandlucht kan ik me wel voorstellen als je niet op de juiste manier alles schoonmaakt en daarna de koelpasta er weer goed op doet. (niet teveel, niet te weinig)

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

beetje slordig allemaal
Inderdaad. Op GoT verwachten we dat je zelf op zoek gaat naar oplossingen voordat je een topic opent, en als je alsnog een topic opent, je volledig en duidelijk bent. Bovendien zijn "Welke moet ik kopen?" of "Waar kan ik ... vinden?" vragen niet de bedoeling. Een Tweaker kan zelf zoeken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.