het punt is dat we (mijn vriendin en ik) heel veel foto's maken van ons zoontje. en we slepen alles in Iphoto.
mijn vriendin kan redelijk overweg met Iphoto .
ze wil graag in Iphoto dus foto's selecteren om te bewaren. ze is nu redelijk enthousiast bezig met de MBP en Iphoto. Stel dat ik naar een "ingewikkelder" "ander" foto-programma gaat kijken dan ben ik een beetje bang dat het enthousiasme daalt . dat wil ik voorkomen.
Dus het blijft nu nog even bij Iphoto. totdat we beide volledig gewend zijn aan apple en zijn OS.
bij ons ziet het er als volgt uit: we maken een nieuwe gebeurtenis aan per maand. en daarn zetten we de foto's van die betreffende maand. dus iets van "2007 december", "2008 januari", "2008 februari" enz.
ik zit nu dus te zoeken naar de geavaceerde instellingen, maar die kan ik zelfs niet vinden.
sorry voor mijn gebrek aan kennis van de software waar we mee werken maar alle begin is lastig denk ik dan maar en de aanhouder wint.
edit: ik maak wel met succes gebruik van Timemachine, en ga er dus vanuit dat elke foto wel netjes gebackuped staat op de externe harde schijf
edit 2: geavanceerde instellingen onder voorkeuren is gevonden.
edit 3 : bij importeren heb ik dus default alle 2 de vinkjes aangevinkt, maar watstaat er nu precies letterlijk? "Kopieer onderdelen naar Iphoto bibliotheek" en voeg colorprofiel toe.
wat betekend dit precies? kopieer wat van waar?
Ik kopieer toch allen de foto's vanaf mijn camera naar de bibliotheek als ik importeer??
wat bedoelt Ihoto dan nog meer?
[
Voor 33% gewijzigd door
murky123 op 22-01-2008 20:35
]