Toon posts:

Vraag over nieuw werkgeheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een Intel D865PERL moederbord.
(Type processorbus 800/533/400 MHz FSB Type geheugen DDR400)
Met daarop aangesloten 512 MbRam werkgeheugen type DDR.

Ik wil daarvoor in de plaats, of nog beter, daarnaast een module bijprikken van 1024 MbRam met geheugenbus van 400 Mhz van Buffalo. Volgens mij kan deze module gewoon op mijn huidige mobo worden aangesloten, maar correct me if i'm wrong...

Mijn vraag is: kan ik dit zomaar op mijn moederbord aansluiten of zie ik iets over het hoofd. Kunnen de beide modules samen of gaat dat conflicteren?

Gr.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hangt er vanaf welk type je huidige geheugen is? Soms wil dat nog wel eens irriteren enzo :)

En ze moeten hetzelfde zijn natuurlijk, anders geeft je mobo de instellingen van het langzaamste geheugen door aan het snelste geheugen. Timings en dergelijke.

Verwijderd

Topicstarter
Jejking schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:14:
Hangt er vanaf welk type je huidige geheugen is? Soms wil dat nog wel eens irriteren enzo :)
Volgens mij is mijn huidige geheugen 512 MbRam DDR.
En ze moeten hetzelfde zijn natuurlijk, anders geeft je mobo de instellingen van het langzaamste geheugen door aan het snelste geheugen. Timings en dergelijke.
Ik kan dan volgens mij het beste 2 van deze modules naast elkaar plaatsen en de oude verwijderen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 09:16:
Ik kan dan volgens mij het beste 2 van deze modules naast elkaar plaatsen en de oude verwijderen?
Als je dual channel wilt gebruiken dan is dat wel aan te raden, echter, niet noodzakelijk.

Zie http://download.intel.com...ets/datashts/25252304.pdf (pagina 125) voor wat je chipset precies aankan

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

dit had je dus heel simpel zelf kunnen vinden :o

zie de PMG policy wat we verwachten van een tweaker voordat hij een topic opent. dicht dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.