Toon posts:

[USB DAC] Trends UD-10 USB vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.893 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
'Korte' inleiding: :+
Zo, het is al even geleden dat ik gepost heb op GOT. Ondertussen zijn mijn interesses ook verschoven richting HiFi. Natuurlijk wel in combinatie met PC's, want eens een nerd altijd een nerd :P.

Ik heb van een collega onlangs een m-audio 2496 Superdac te leen gehad en heb deze via de digitale uitgang van mijn onboard soundmax geluidskaart op mijn set aangesloten gehad.
Met deze combinatie heb ik een aantal van mijn cd's (geript met EAC) afgespeeld via mijn mediacenter pc en dat is toch wel een eyeopener geweest voor me!
Helaas wilde mijn collega zijn dac natuurlijk terug en sindsdien ben ik op zoek naar alternatieven.
Een m-audio superdac zijn nagenoeg onvindbaar online, en er zijn een hoop mooie DAC's maar die vallen buiten mijn budget.

Mijn oog is nu gevallen op de Trends Audio ud-10, en het blijkt dat een aantal tweakers in het bezit zijn van zo'n ding. Deze dus.

De eigenlijke vragen:
Wat ik uit kan sluiten in de verschillende reviews is of je naast de ud-10 nog een dac nodig hebt.
(bijvoorbeeld hier: klik)
Ik begrijp dat het beter is van wel natuurlijk, maar is het voldoende om de ud-10 via de jack aansluiting op je set aan te sluiten?

Waar is hier in NL nog een winkel die de UD-10 verkoopt, en waarom lees ik hier op GOT dat mensen 'm voor € 90 gekocht hebben en ik 'm alleen kan vinden voor €175 op de lycos shop: klik.

Heeft iemand wellicht nog andere alternatieven? Ik heb wel een m-audio usb dacje gehad waarvan de naam me even is ontschoten, maar daar was ik absoluut niet tevreden over, zeker niet in combinatie met Windows Vista. Alle tips zijn welkom.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom zou je nog een extra DAC nodig hebben ? 'T is een DAC... waarom dan dubbelop doen?

Met de prijs moet je gewoon gelijk hebben, meestal krijg je dit soort prijzen via Ebay met een beetje geluk.

Er zijn echt meer dan zat DAC's te vinden, dus dat moet het probleem niet zijn denk ik..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
het ding is flink duurder geworden. Hij was eerst te koop via crafty.nl, maar die is er mee opgehouden, volgens mij had hij problemen met de fabrikant ofzo. Ik heb hem van hem via marktplaats gekocht net nadat hij ze officieel niet meer verkocht. (toen idd rond de 100 euro) Ik weet niet of er intussen een andere (nederlandse) winkel is die hem verkoopt. Misschien als je hem rechtstreeks uit china haalt dat het goedkoper is?

Je kunt hem idd via de Jack aansluiting aansluiten, en dat klinkt heel goed. Ik gebruik home made interlinks, met het jack-tulp convertortje wat er bij zat. Klinkt heel erg prima. Iig beter dan de on board geluidskaart van mijn HTPC. Hij heeft genoeg mogelijkheden om hem ooit nog op een DAC aan te sluiten, dus dat kun je later altijd nog doen. het schijnt trouwens nog beter te klinken met ASIO4ALL drivers (ik gebruik winXP) maar dat heb ik nooit geprobeerd

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)

http://www.klaasje.com

Verwijderd

Topicstarter
fotoklaasje schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:01:
het ding is flink duurder geworden. Hij was eerst te koop via crafty.nl, maar die is er mee opgehouden, volgens mij had hij problemen met de fabrikant ofzo. Ik heb hem van hem via marktplaats gekocht net nadat hij ze officieel niet meer verkocht. (toen idd rond de 100 euro) Ik weet niet of er intussen een andere (nederlandse) winkel is die hem verkoopt. Misschien als je hem rechtstreeks uit china haalt dat het goedkoper is?

Je kunt hem idd via de Jack aansluiting aansluiten, en dat klinkt heel goed. Ik gebruik home made interlinks, met het jack-tulp convertortje wat er bij zat. Klinkt heel erg prima. Iig beter dan de on board geluidskaart van mijn HTPC. Hij heeft genoeg mogelijkheden om hem ooit nog op een DAC aan te sluiten, dus dat kun je later altijd nog doen. het schijnt trouwens nog beter te klinken met ASIO4ALL drivers (ik gebruik winXP) maar dat heb ik nooit geprobeerd

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)
Dit is inderdaad waardevolle info. Ondertussen op de site van de makers een adres in engeland gevonden waar ze nog verkocht worden: http://www.desktopaudio.co.uk/trendsaudio.html
Daar kost ie 98 pond = € 122 inc verzend kosten.

:D, op de duitse site kost ie ex verzend al € 179.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Maareh, waarom wil je een DAC op een DAC aansluiten :?

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:57:
Maareh, waarom wil je een DAC op een DAC aansluiten :?
"Trends Audio developed the Trends UD-10 USB Audio Converter, which works as an external sound card with various formats of digital output and decoded headphone output. It effectively isolated the serious interference from within the PC/Mac case. e.g. the high frequency data signals, the switching-mode power supply and the FAN motors, etc�"

Het is dus eigenlijk meer een hele luxe externe geluidskaart, of 'audio converter', als ik dat zo lees.
Het feit dat het als DAC gebruikt kan worden komt dus alleen door het jack plugje.

Je leest op de site dat er eigenlijk maar een mogelijkheid is om 'm analoog aan te sluiten. En dat is niet via (wat je noemt) een 'HiFi waardige' aansluiting: Een jack plug met een verloopje. Al is dat natuurlijk suggestief, maar je hoort altijd dat directer aansluiten beter is.

Afbeeldingslocatie: http://www.trendsaudio.com/image/Product/UD-10_full_01s.JPG

Wat er wel op zit is 4 andere, wel 'HiFi waardige' aansluitingen om het apparaat digitaal door te lussen naar een DAC.

Afbeeldingslocatie: http://www.trendsaudio.com/image/Product/UD-10_back_01s.JPG

Dat valt op, en doen ze natuurlijk niet voor niets. Daarom ook mijn vraag.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 19:19 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Veel geld voor een DAC die geen DAC is ;) Voor een paar euro heb je ook een geluidskaartje met een goed SPDIF output.

Argument van een niet "hifi-waardige" output is natuurlijk onzin. Je hoeft natuurlijk die convertor niet te gebruiken. Iedere mini-jack naar cinch kabel voldoet ook prima (kan zo audiofiel zijn als je maar wil).

Verder kan ik je vertellen dat dit dingetje niet echt super speciaal zal zijn. De gebruikte PCM2704 is bij lange na niet een meesterlijke DAC, zeker niet vergeleken met de AK4393 die in de m-audio superdac te vinden is, en ook niet met wat de meeste degelijke geluidskaarten te bieden hebben. Als je dus wat vergelijkbaars zoekt, dan ben je met dit kastje niet geheel aan het juiste adres.

[ Voor 37% gewijzigd door voodooless op 22-01-2008 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:20:
Veel geld voor een DAC die geen DAC is ;) Voor een paar euro heb je ook een geluidskaartje met een goed SPDIF output.

Verder kan ik je vertellen dat dit dingetje niet echt super speciaal zal zijn. De gebruikte PCM2704 is bij lange na niet een meesterlijke DAC, zeker niet vergeleken met de AK4393 die in de m-audio superdac te vinden is, en ook niet met wat de meeste degelijke geluidskaarten te bieden hebben. Als je dus wat vergelijkbaars zoekt, dan ben je met dit kastje niet geheel aan het juiste adres.
Kijk en dat vind ik dus ook waardevolle info. Ik probeer gewoon eerst uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn voor ik geld uit ga geven.
Pagina: 1