Ik ben sinds kort in het bezit van een HTC s730. Pracht van een toestel, met vele mogelijkheden, maar ook met (in mijn ogen) eigenaardigheden in de software.
Ik heb hiervoor de MDA Vario gehad. Dat was ook een windows mobile telefoon, maar dan met de PPC versie daarvan.
Vele handige opties mis ik in de s730/deze versie van windows mobile (smartphone editie). Hier een klein lijstje:
Ik heb hiervoor de MDA Vario gehad. Dat was ook een windows mobile telefoon, maar dan met de PPC versie daarvan.
Vele handige opties mis ik in de s730/deze versie van windows mobile (smartphone editie). Hier een klein lijstje:
- Led notificatie: In mijn vorige toestel ging mijn ledje een andere kleur geven als ik een oproep gemist had of een SMS binnengekregen had. Dat doet de s730 niet.
- Alarm: In mijn vorige toestel was het mogelijk 6 verschillende alarmen te zetten. Nu maar 1.
- Today scherm: Ik kan nu geen taken meer zien in mijn Today scherm. Voorheen kon ik dat wel. Ook mijn afspraken die in mijn agenda staan worden vreemd weergegeven. Ik zie er maar 1 (ookal heb ik meerdere afspraken op een dag) en ik zie daarvan alleen de begintijd. De eindtijd wordt niet vermeld. Om een overzicht van de dag te krijgen, moet ik dus alsnog de kalender openen.
- Volume: Het volume van de S730 staat echt enorm hard. Ik heb alle volumes (ringtone, system etc) al op zn zachtst gezet, maar dan nog vindt ik het geluid vrij hard. Kan dit nog zachter?
- Systeemlettertype: Het lettertype van het apparaat vindt ik ook erg groot. Ik heb in de settings van het apparaat het lettertype al op "Normal" gezet. Dit is de kleinste optie die ik kan kiezen, maar als ik nu een contact uit mijn contactenlijst ga bekijken, dan is het net of ik een grootletterboek aan het lezen ben. Ook in de gegevens (niet de tekst) van een SMS, inbox in Outlook en de adresbalk in IE zijn de letters zo groot.
Kan ik dit kleiner zetten?