toetsenbord met US indeling

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacHamster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04-2008
In de afgelopen paar jaren heb ik meerdere toetsenborden met een gewone US indeling van verschillende merken zonder enige moeite kunnen kopen.

Ik wil nu nog een stuk of zes toetsenborden (met US indeling) kopen, het liefst van het merk Logitech maar het maakt niet zo heel erg veel uit. Het probleem is dat ze in Nederland nergens te vinden zijn!

Ik heb in verschillende lokale winkels gekeken en in de pricewatch gezocht maar heb toch niets gevonden.

Is er iemand hier die weet waar ik in Nederland een toetsenbord met een gewone US indeling (geen US international dus) kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Hoe kun je ze herkennen, wat is het verschil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-07 10:51
Het beste is gewoon even de winkel op te bellen en te vragen, en uitleggen hoe de layout moet zijn.

@Nielson
check even http://en.wikipedia.org/wiki/Keyboard_layout hier zie je de verschillende keyboards layouts

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacHamster
Nielson schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:41:
Hoe kun je ze herkennen, wat is het verschil ?
Een toetsenbord met US indeling heeft geen extra toets tussen de linker "shift" en "z" toetsen.

Een US international heeft wel een toets tussen de linker "shift" en "z" toetsen - de " | \ " toets. (Een Nederlands toetsenbord heeft ook een toets tussen de linker "shift" en "z" toetsen, de " ~ ` " toets denk ik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

MacHamster schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:08:
[...]

Een toetsenbord met US indeling heeft geen extra toets tussen de linker "shift" en "z" toetsen.

Een US international heeft wel een toets tussen de linker "shift" en "z" toetsen - de " | \ " toets. (Een Nederlands toetsenbord heeft ook een toets tussen de linker "shift" en "z" toetsen, de " ~ ` " toets denk ik.)
Dit is onjuist (zie de wiki-pagina die Giga_Bjorn geeft). Zowel US als US-International hebben geen extra toetsen tussen de linker shift en de z. Het enige verschil is dat de rechter Alt bij US-International een Alt Gr is. Verder kun je US-International 'dead keys', een accent typen en daarna de letter geeft die letter met accent (maar dat lijkt me meer een instelling in je OS dan daadwerkelijk een hardware verschil :) ) Wellicht dat hierdoor je zoektocht de mist in gaat?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacHamster
Giga_Bjorn schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:30:
Het beste is gewoon even de winkel op te bellen en te vragen, en uitleggen hoe de layout moet zijn.
Ja, maar dat is juist het probleem. Ik heb verschillende winkels gebeld/bezocht en ik kan geen winkel vinden die een toetsenbord met US indeling verkoopt. Dit is in tegenstelling tot een jaar of zo geleden - ze waren toen overal te vinden.

Daarom heb ik gepost - ik wil graag weten of iemand een winkel in Nederland kent die een toetsenbord met US indeling verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Office Centre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacHamster
Mad Marty schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:16:
[...]
Dit is onjuist (zie de wiki-pagina die Giga_Bjorn geeft). Zowel US als US-International hebben geen extra toetsen tussen de linker shift en de z.
Hmm. Ik weet niet wie gelijk heeft.

Ik heb van de 4Launch een Logitech toetsenboord gekocht. Het is een "Logitech Deluxe 250 Keyboard USB" met vendor code 967738-0100. Volgens de specificaties is het een US International toetsenboord. Het heeft wel een toets tussen de linker "shift" en "z" toets.

Ik heb ook een laptop met US International toestenbord en dat is ook een toetsenbord met toets tussen de linker "shift" en "z".

Dus, voor zover ik weet, heeft een US international toetsenboord een ongewenste toets tussen de linker "shift" en "z" toetsen.

Maar hoe het ook mag heten, wil ik heel graag een toetsenbord zonder toets tussen de linker "shift" en "z" toetsen :-)

[ Voor 7% gewijzigd door MacHamster op 22-01-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En die staan er toch gewoon meerdere op de Logitech site :?

Bijvoorbeeld:
http://www.logitech.com/i...oard/devices/796&cl=nl,nl

Sterker nog, ik zie daar eigenlijk geen enkel toetsenbord staan met een extra toets tussen Shift en Z :?

En ik zie op de 4launch site ook genoeg logitech toetsenborden staan die volgens het bijgaande plaatje gewoon een grote Shift toets hebben en geen extra knop ernaast. En die zijn VS Internationaal. Dus schijnbaar worden er verschillende layouts onder die naam verkocht, maar gewoon ff naar de plaatjes kijken is toch niet zo veel moeite?

[ Voor 65% gewijzigd door Orion84 op 22-01-2008 13:05 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

MacHamster schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:50:
[...]

Ik heb van de 4Launch een Logitech toetsenboord gekocht. Het is een "Logitech Deluxe 250 Keyboard USB" met vendor code 967738-0100. Volgens de specificaties is het een US International toetsenboord. Het heeft wel een toets tussen de linker "shift" en "z" toets.

Dus, voor zover ik weet, heeft een US international toetsenboord een ongewenste toets tussen de linker "shift" en "z" toetsen.

Maar hoe het ook mag heten, wil ik heel graag een toetsenbord zonder toets tussen de linker "shift" en "z" toetsen :-)
Ik weet niet wat voor toetsenbord jij voor je hebt liggen, maar volgens de Logitech-site heeft de Deluxe 250 geen enkele toets tussen de linker shift en de z, zie http://www.logitech.com/i...ards/devices/582&cl=nl,nl

Waarom kijk je niet gewoon even op de site van de fabrikant hoe de toetsenbordindeling is? Fabrikanten hebben wel eens de neiging allemaal onzinknoppen op toetsenborden te zetten, dus het is sowieso handig om dit van tevoren te checken.

En, zoals Orion al aangeeft, toetsenborden zonder toetsen tussen de linker shift en de z zijn er bij de vleet, die zul je zonder problemen moeten vinden! (Geen enkel toetsenbord dat ik ooit kocht had toetsen tussen de linker shift en de z...)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Die Deluxe 250 heeft volgens het plaatje dat 4Launch er bij heeft staan wel een extra toets zo te zien:
http://product.onetrail.n...C68-A0F7-81A13116ED85.jpg

Dus gewoon even op de plaatjes letten die de shop er bij heeft staan en dan zal het echt niet zo'n moeite zijn om een geschikt type te vinden. En anders kun je voor de zekerheid altijd nog een mailtje naar de shop doen natuurlijk.

offtopic:
Hmm, toch wel een handig topic dit. Nooit geweten dat die AltGR toets zo nuttig was

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 22-01-2008 13:12 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/51/KB_United_States-NoAltGr.svg/800px-KB_United_States-NoAltGr.svg.png
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/22/KB_US-International.svg/540px-KB_US-International.svg.png

Het enige verschil die ik kan zien is dat de International meer toetsen heeft met dubbele functie.

[ Voor 10% gewijzigd door MsG op 22-01-2008 13:09 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacHamster
Orion84 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:59:
maar gewoon ff naar de plaatjes kijken is toch niet zo veel moeite?
Ik weet uit ervaring dat de plaatjes vaak niet overeenkomen met het daadwerkelijk artikel.

Dus wat dat betreft heeft kijken naar de plaatjes weining zin.

Sterker nog, heb je ooit van "stock photography" gehoord? ;-) Ze gebruiken precies dezelfde plaatjes overal - op Britse websites, Nederlandse websites, Amerikaanse enz. Maar ze hebben allemaal verschillende indelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ach, in jouw geval kwam het plaatje van 4launch dus wel degelijk overeen met wat je gekregen hebt. En met het ultraX keyboard dat ik daar in december heb besteld klopt het ook gewoon (daar zit de \ gewoon boven de Enter).

Maar zoals ik ook al zei: als je dat niet vertrouwt, stuur dan gewoon ff een mailtje naar de shop :?

En als je het echt zeker wilt weten koop je ze toch in een normale shop zodat je met je eigen ogen kan zien wat je koopt?

Schijnbaar is het dus niet aan de standaard te zien en is dit een soort van ongedocumenteerde variatie op de VS (Internationaal) standaard. Tsja, shit happens, het is echt niet de eerste keer dat fabrikanten zich niet exact aan de standaard houden.

Ik vind het trouwens wel apart dat op een toetsenbord met de \ naast de shift, dat daar de speciale tekens die bij VS internationaal onder die toets zitten niet meer werken. Alle andere toetsen werken wel gewoon zoals VS Internationaal hier 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door Orion84 op 22-01-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacHamster
MsG schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:09:
Het enige verschil die ik kan zien is dat de International meer toetsen heeft met dubbele functie.
Ja, maar er klopt iets niet. Zo'n indeling krijg je *niet* als je een US International toetsenbord hier in Nederland koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Ik heb meer dan genoeg US-International toetsenborden - gewoon in NL - gekocht en nog nooit een toets tussen de linker shift en z gehad.
Nogmaals, neem nu gewoon eens contact op met de shop of fabrikant of er een toets zit!

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Inderdaad, dat ligt dus gewoon aan het specifieke model toetsenbord, want ik heb in december nog een VS Internationaal toetsenbord gekocht dat er gewoon netjes uitzag, zonder verplaatste backslash. Dat jij toevallig een VS Internationaal toetsenbord hebt besteld en dat die niet aan de standaard voldoet wil niet zeggen dat elk VS Internationaal keyboard dat in Nederland verkocht wordt afwijkt ;)

Pagina: 1