Toon posts:

JS fademenu's bij Mac's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met de bouw van een website. Nu heb ik daar een deel Javascript in hangen waarin ik fades gebruik bij roll-overs van images. Deze fades werken perfect bij Iexplore en Firefox op mn PC maar wanneer ik de handel op mn Mac draai in Firefox werken de fades opeens niet meer. Iemand een idee hoe dit kan en of er uberhaupt een oplossing voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zonder het stukje Javascript waarin je fade oplossing staat kunnen we niet zoveel zinnigs zeggen, want er zijn verschillende technieken.

Het kan in ieder geval prima op de Mac, want als je in de voorkeuren van GoT ('t Myreact menu hierboven) bij 'Menu effect' de fading aanzet kun je een alleraardigst voorbeeldje van fading aanschouwen dat op Safari en Firefox werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.illianta.com/v4/index.html

Weet alleen niet hoe ik hier code kan plakken. In die html staat de code in. Zodra ik weet hoe zal ik de specifieke code hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 16:00

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als het probleem is dat iets op firefox werkt op de mac en niet op de PC (en de betreffende firefoxes hetzelfde versienr hebben) kan de fout nooit aan de scripting an sich liggen, omdat firefox juist heel consequent is en geen cross-platform scripting issues heeft.

het probleem kan dan enkel aan de manier waarop de site geserveerd wordt, kloppen de paden, zijn er andere issue's hoe je de site bezoekt?

darbij, benoni heeft gelijk, als je niet wat duidelijker bent in wat voor script nu precies misgaat, en bv aangeeft wat de foutconsole of firebug zeggen, kunnen we hier verder niet zoveel helpen.

edit:
in firefox's error console krijg ik de melding over fouten in je CSS.
da lijkt te kloppen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
html, body {

background-color: #000000;
        background-image:url(afb/background.jpg);
        background-position:center;
        font-family: sans-serif, Tahoma, Verdana, Geneva, Arial, Helvetica;
        font-size: 10pt;
        margin: 0 auto;
        padding: 0;
        width: 800px;  
        postition:center,center;  

}

is erg lsordig en geenzins correct... verander de 'position' propertie naar iets dat wel klopt.

Overigens, Safari geeft geen enkel probleem

[ Voor 31% gewijzigd door RM-rf op 21-01-2008 23:46 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen