Toon posts:

Laptopkoeler voor inspiron 9400

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een goededag mensen,

Ik ben al enige tijd in het bezit van een 17 inch notebook: Inspiron 9400 van Dell.
Maar deze laptop werd net toch wel heel erg heet en ik kreeg een bluescreen.. :s
Nu ben ik op zoek naar een goede laptopkoeler voor deze laptop.

Via google ben ik op wat forums gekomen waar ze waarschuwen dat sommige koelers hun werk niet goed doen enz.
Dus nu vraag ik me af welke het beste voor mij zou zijn om te kopen.

Het gaat dus om de Dell inspiron 9400 17 inch laptop.

BvD,
Matt

Verwijderd

Draait de fan nog wel? Kan ook zijn dat hij vol stof zit. Helaas is de fan niet echt makkelijk te bereiken, maar een keer schoonmaken kan wel nodig zijn.
Heb hier ook een 9400, maar dat ding wordt nou niet echt extreem heet. Niet heet genoeg om voor vastlopers te zorgen iig.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik hoor de fans wel op volle toeren draaien.. :s
Als niemand een koeler weet zou ik mss een programma kunnen gebruiken om de fans in de gaten te houden o.i.d.

Edit: Na weer een paar minuten gamen kom ik erachter dat mijn linkerfan wel draait, maar de rechter niet..
De enigste optie die ik nu heb is de laptop losschroeven of niet?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 00:06 ]

Verwijderd

Via de zoekfunctie heb ik dit topic dus gevonden voor zelf mijn eigen topic te starten...

Ik heb dus hetzelfde probleem momenteel. Volgens mij is het de fan van de videokaart, een GForce 7900 Go, die niet aanspringt. Mijn vermoedes hiervoor zijn omwillen van het feit dat:
- De linker fan overuren maakt;
- De rechter fan amper lucht aanzuigt en ik er zelfs niet van zou verschieten dat de lucht die je voelt zuigen door de linker fan komt...;
- de rechter bovenkant van mijn laptop oververhit aanvoelt...

Daarbij komt nog eens het feit dat mijn laptop bij het spelen van films, directx toepassingen de voorbije weken soms al vast sloeg, m.a.w. geluid bleef nog spelen, programma's draaide nog maar mijn scherm was totally f*cked up, grijze sneeuw, vierkanten, je noemt maar...

Dus dan was het wachten tot pc afgekoeld was en dan werkte hij weer normaal voor een uurtje (en half)... Maar het is natuurlijk niet werken zo...

Nu is het natuurlijk leuk dat het net gebeurt nu mijn garantie voorbij is, lang leven perfecte timing...

Dus is mijn vraag of xXMattXx een oplossing hiervoor heeft gevonden? Heb mijn PC voor werk & studies nodig dus zou echt wel belangrijk zijn dat er een oplossing voor is.

Mijn persoonlijk idee van oplossing was zo een "cooling pad" maar daar had ik tot vandaag (na ik uit frustraties een oplossing ben beginnen zoeken) nog nooit van gehoord en dus ook geen ervaring mee wat wel en niet aan te schaffen...

Al bij voorbaat bedankt & dat er snel een oplossing uit de bus zou mogen komen!

Vriendelijke groeten,

Jonas Verhaert

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
Kijk eerste of er geen stof in zit. Haal ze desnoods even los en kijk of hij nog goed draait of versleten is. Ook nieuwe koelpasta aanbrengen is geen slecht idee.

Kortom, haal je laptop eens open en kijk eens. Desnoods een nieuwe koeler bestellen, zal vast wel ergens mogelijk zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door GENETX op 02-08-2008 20:46 ]

Verwijderd

Ik zal me wagen aan het open te halen van deze laptop!
Ik laat eventueel (pos of neg) resultaat hier wel weten!

Met vriendelijke groeten,

Jonas Verhaert

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zou zeggen probeer dit programma is uit: http://www.diefer.de/i8kfan/index.html
Is een programma geschreven om de fans van de meeste Dell laptops te beinvloeden. Op mijn Pa's Inspiron 9400 werkt het perfect. Je kan dan even de optie: "force fans to high speed' gebruiken om te testen of de andere fan dan nog niet aanslaat.
Je kan ook even in de opties van het programma het uitlezen van het toerental van de fans aanzetten.
Dan weet je zeker of hij draait of niet :)

Verwijderd

Ok, mijn rechter fan draait totaal niet, niet na het uitkuisen en ook niet via tooltje voor fan controle van hierboven, deze moet dus vervangen worden... Iemand ervaring hier mee met het zelf te doen?

Precies wel een veel voorkomende fout bij deze Dell reeks en meestal als de garantie erop zit...

Tooltje is trouwens wel super handig zie nu dat gestaags mijn temperatuur oploopt & dat de rechter fan het totaal niet doet... Bedankt hiervoor Statch!

Groetjes,

Jonas Verhaert

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 22:47 ]

Pagina: 1