Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Browser weergave probleem Firefox/IE

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een eigen site gemaakt maar ik kom tot een probleem. De url is www.backgammonspelregels.nl
De weergave in Firefox en IE zijn anders. Heel vreemd.
Wanneer je de site in IE opent is de tekst helemaal naar beneden. Ga ik naar een ander onderwerp van de site dan is dat af en toe het geval. Maar nu komt het vreemde. Wanneer je na het bekijken van een aantal subonderwerpen weer terug gaat naar sitewijzer dan staat de tekst opeens wel goed.
Druk je echter op controll f5 dan is het probleem er weer wel. Dus alle niewe bezoekers zien dit probleem...

Wie kan mij helpen. Ik ben nog maar een beginner en weet niet meer waar ik de fout zoeken moet.
Heel erg bedankt alvast!

Jeroen

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Is het ook een probleem als ik het probleem niet zie?

Getest in FF, IE 6 en IE 7 en geen gaven weer wat je beschreef...

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-11 23:39

Arrogant

S.F.W.

Bij mij is het precies zo als TS het aangeeft. (FF2.0.0.11 vs IE6 icm IE7Pro addon)

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Je let niet goed op het boxmodel! IE gaat anders om met margins en paddings dan Firefox!
check onderstaande link voor boxmodel info:

http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/box.html

check deze link voor verschillen tussen w3c en internet explorer:

http://www.456bereastreet...er_and_the_css_box_model/

[ Voor 36% gewijzigd door steffex op 22-01-2008 10:46 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat heb je nu precies zelf al geprobeerd om je probleem op te lossen en wat lukt daar niet mee? Alleen je probleem opsommen en hopen dat we je gaan helpen is niet de bedoeling hier. We verwachten dat je er zelf al mee bezig bent geweest en dat je dat ook aangeeft in je startpost.

HTML en browser zaken horen niet in Programming maar in Webdesign, Markup & Clientside Scripting zoals je in Waar hoort mijn topic? had kunnen lezen. Lees aub de stickie topics voordat je ergens zomaar gaat posten :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
oh sorry voor dat. Ben nieuw en was ziek van het probleem. Dacht eindelijk depagina af te hebben.
Ik heb zeker al wel het een en ander geprobeerd maar kom er niet uit. Tis mijn eerste pagina die ik maak.

Wat ik heb gedaan is in eerste instantie de volgende tekst weggehaald.
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

Op een ander forum las ik dat het daar aan lag. Deze regel staat boven in het script en heeft met de staandaard opmaak te maken. Maar bij sommige helpt het als ik het weghaaal maar bij sommige ook niet.

Als ik ze allemaal weghaal lijkt het goed tenzij de pagina dus als nieuw wordt opgeladen.
Hoe kun je dit aan het begin direct voorkomen? het schijnt dat je kunt instellen dat de HTML overruled en dat de browsers zich hieraan aanpassen?

Kun je dit vooraf instellen zodat je deze problemen helemaal niet tegenkomt?

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Wanneer je een website bouwt, zet je er een correct doctype boven. Dat is iets dat er hoort, niet iets waar je voor kiest wanneer het je leuk uitkomt. Als je layout er verkeerd uitziet en het is toevallig zo dat het er wel leuk uitziet wanneer je er geen doctype boven hebt, dan heb je je layout niet goed opgezet; het ligt niet aan het doctype. Sterker nog, je verkleint juist verschillen wanneer je er een doctype boven zet: elke browser weet dan dat hij in standards mode moet renderen. Zie ook stef-o in "Browser weergave probleem Firefox/IE" hierboven.

Als je er eerst voor zorgt dat het er in Firefox goed uitziet, kun je achteraf gericht de foutjes in IE eruit halen (want daar ligt vaak de fout in weergave). Je kunt gericht foutjes weghalen omdat de bugs in IE (en de oplossingen) goed zijn gedocumenteerd (zie bijv. www.positioniseverything.net ).

Cogito ergo dubito

Pagina: 1