Toon posts:

[XP Pro] Vreemde gebeurtenis.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

ik heb nu een pc voor me, welke voor mij een probleem heeft wat ik niet met volle 100% zekerheid durf te zeggen... Dus, ik hoop dat hier iemand is die mij kan vertellen waar het hem in zit.

Het probleem.

Het is zo, dat sinds gister, om onverklaarbare reden de pc een beetje een eigen leven is gaan lijden. Wat er gebeurt is het volgende: 'Bij het inlog scherm heb je ongeveer 1 miljoen pogingen nodig om ook maar één account in te komen. Hierbij gebruik ik iedere keer alle muiskoppen die ik ter beschikking heb (5 dus), en zo gaat het iedere keer. Als ik dan binnen ben in één van de accounts, moet ik eerst Ctrl+alt+del doen, dan dat afsluiten, en kan ik bijvoorbeeld start openen. Als ik hier nu "Deze computer" open, kan ik hier ±2 minuten normaal mee werken, en dan knalt het scherm op een soort inactief, en moet ik eerst weer 20 keer zitten rammen op alle muisknoppen voor ik het weer werkbaar heb. Als ik op internet aan het zoeken ga bijvoorbeeld, kan het ook maar zo zijn dat het hele zaakje ineens uit zichzelf begint te scrollen, zonder dat ik zelf ook maar in de buurt kom van de scrol-knop. Ook hier is het vaak zo dat ineens het hele scherm weer op inactief word gezet.'

Wat ik al heb geprobeerd.

-Ik heb inmiddels Windows XP Pro (2 verschillende versies) al opnieuw geinstalleerd. ---> Mag niet baten.
-Ik heb de installatie die er nu op staat aan een andere pc geprobeerd ---> Vlekkeloos werkbaar.
-Ik heb mem-test laten draaien ---> Geen fouten.
-Ik heb een andere muis geprobeerd ---> Zelfde eigenaardigheden.
-Andere voeding geprobeerd (ipv een 300 Watt no-name een 450 Watt Asus gebruikt) ---> Zelfde gare problemen.
-Andere S-ATA kabel ---> Geen effect.

Wat denk ik zelf.

Ik heb zelf het idee dat Windows ergens in dit systeem een foutje maakt, waardoor het hele zooitje maf gaat doen... Maar wat ergens in mijn achterhoofd ook een beetje rommelt is een zo goed als dood moederbord... Maar daarvoor is dit het verkeerde topic...

Dus, mocht iemand nog een idee hebben wat het kan zijn, of iets hebben wat ik kan proberen om het op te lossen, hoor ik het graag! _/-\o_