Decoder aan beamer, en dan TV kijken zonder smartcard?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.861 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:41
Hallo,
Ik heb net een nieuwe beamer gekocht, met mooie component input e.d

Nu wil ik er eigenlijk TV op gaan kijken, maar er zit geen tuner in de beamer.
Nu kan ik natuurlijk een oude videorecorder bij de kringloop weg halen voor €5, maar dan lijkt de kwaliteit me niet zo super.

Daarom dacht ik er aan, om een digitale TV tuner te kopen op marktplaats, zonder smartcard.

Mijn vraag is alleen, kan ik hiermee gewoon alle normale nederlandse zenders zoals ned1,2,3, SBS6, Veronica, Discovery e.d kijken zonder smartcard?

Of heb je hier wel een smartcard voor nodig?

Oja onze CAI leverancier (of hoe je dat ook noemt) is "Essent"

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 21-01-2008 20:47 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zonder smartcard, geen Digitale TV (NL 1,2,3 zijn FTA zenders, maar meer kan je vergeten zonder smartcard/decoder)

FTA = Free To Air

Ey!! Macarena \o/

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Nee, dat kan niet.
Je zal een smartcard moeten hebben.
alleen nederland 1 en tv-noord zijn ongecodeerd.

1,2,3 zijn alleen fta via digitenne. Dat is een wettelijke verplichting.
Kabelboeren moeten zelf kiezen welke zenders ongecodeerd zijn. Bij essent heb je daar dus een slechte aan.

[ Voor 46% gewijzigd door job op 21-01-2008 20:51 ]

• ThinkPad
Oke dus alleen Ned 1,2,3 :P

Wel vreemd aangezien je normaal toch al betaald voor die commerciele zenders?

Dan toch maar een oude videorecorder kopen :P

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Volgens mij heb je altijd een smartcard nodig bij digitaal. Als je een goed signaal hebt kan je ook net zo goed analoog gaan denk ik.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• job

job

Je kan ook prima een smartcard halen. 15 euro eenmalige kosten.
Basispakket is gratis (en dat zijn al aardig wat tv zenders).
Niet vergeten je kaart te laten activeren.

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:31

rick77

... get to the point!

Kosten voor smartcard zijn eenmalig. Of Ned 1, 2, 3 zonder smartcard te ontvangen zijn betwijfel ik zelfs. Kijk anders even op www.home.nl

PS: Kabelnet van Essent is tegenwoording van @home.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 21:41

yGiDoRp

Sawasdee

Als je TV van @Home hebt wel.

http://www.home.nl/producten/televisie/zenderoverzicht/

Maar ik kon op internet niets vinden over (Digitale) TV van Essent. Die linken allemaal door naar @Home.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• rick77

rick77

... get to the point!

Boss schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:52:
Volgens mij heb je altijd een smartcard nodig bij digitaal. Als je een goed signaal hebt kan je ook net zo goed analoog gaan denk ik.
Hij heeft geen tuner. Dus ik zou in een keer voor een digitale ontvanger gaan.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Wat wil je nu precies? Een tuner voor je CAI of Digitenne?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

ThinkPadd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:51:
[..]
Wel vreemd aangezien je normaal toch al betaald voor die commerciele zenders?
[..]
Nee, dat is niet vreemd. Je betaald voor analoge TV, en dat is andere kwaliteit dan digitaal.

Daarbij ben ik overigens van mening dat digitale TV niet eens zo veel beter is. De commerciele zenders zijn niet eens analoog. Die sturen al het signaal digitaal daar naar de CAI, die het vervolgens analoog de lijn over blazen. Het signaal lijkt me dus identiek, of je het nu zelfs decodeerd, via een decoder op 1 meter naast je beamer, of dat de CAI het nu decodeerd (paar kilometer van de beamer af).

Het enige voordeel is dan, dat er tussen een eigen decoder (1 meter afstand) minder ruis in kan komen, de dan paar kilometer van de CAI installatie af. Bij slecht weer gaat hoe dan ook je beeld op zwart.

Of ik hier nu wartaal uitkam, zou kunnen, heb me er niet echt in verdiept. Correct me if I'm wrong

Ey!! Macarena \o/

• ThinkPad
Geen Digitenne.

Ik heb gewoon een tuner nodig, voor de standaardkanalen, geen extra voetbalzenders o.i.d

En ik dacht, waaorm zou ik zo'n oude videorecorder kopen terwijl ik ook mooi digitaal signaal kan regelen via zo'n decoder.

Ja we hebben @home :)

Ik kan het op die @home site niet echt vinden trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 21-01-2008 21:01 ]

Verwijderd

Bij @Home heb je alleen NL1 als je geen werkende smartcard heb afaik.

• ThinkPad
Oke dat wordt dus gewoon een oude videorecorder kopen :)

Kan er ook prima mee door, ik zit toch niet urenlang TV te kijken, en de kwaliteit hier in huis is prima, geen sneeuw of ruis ofzo.

• rick77

rick77

... get to the point!

job schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:52:
Je kan ook prima een smartcard halen. 15 euro eenmalige kosten.
Basispakket is gratis (en dat zijn al aardig wat tv zenders).
Niet vergeten je kaart te laten activeren.
Gezien deze - en andere reacties - snap ik niet waar je reactie vandaan komt om dan maar een oude videorecorder aan te schaffen. Als je toch al bereid was een digitale ontvanger te kopen, kan die 15 euro (nogmaals: eenmalig, kost je per maand niks extra voor een standaard pakket) voor een smartcard er toch ook wel vanaf? (Misschien een beetje kort door de bocht conclusie, fluit me maar terug.) Ook belangrijk: waar je - bij zowel een videorecorder als digitale ontvanger - op moet letten zijn de aansluitingen naar je beamer toe.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

RaZ schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:57:
[...]

Nee, dat is niet vreemd. Je betaald voor analoge TV, en dat is andere kwaliteit dan digitaal.

Daarbij ben ik overigens van mening dat digitale TV niet eens zo veel beter is. De commerciele zenders zijn niet eens analoog. Die sturen al het signaal digitaal daar naar de CAI, die het vervolgens analoog de lijn over blazen. Het signaal lijkt me dus identiek, of je het nu zelfs decodeerd, via een decoder op 1 meter naast je beamer, of dat de CAI het nu decodeerd (paar kilometer van de beamer af).

Het enige voordeel is dan, dat er tussen een eigen decoder (1 meter afstand) minder ruis in kan komen, de dan paar kilometer van de CAI installatie af. Bij slecht weer gaat hoe dan ook je beeld op zwart.

Of ik hier nu wartaal uitkam, zou kunnen, heb me er niet echt in verdiept. Correct me if I'm wrong
Paar correcties:
-Sowieso zet de kabelboer alhet analoog als 4:3 op de kabel. Via analoog heb je dus geen enkel voordeel van het overschakelen van alle zenders naar breedbeeld. Het signaal is dus niet helemaal indentiek.
-Bij analoog neemt de kwaliteit langzaam af. Er komt steeds meer ruis in beeld bij een slechter signaal. Bij digitaal blijft de kwaliteit hetzelfde (totdat je een bepaalde drempel voorbij gaat. Dan krijg je artifacten (geen ruis, maar eerder blokken en haperingen)).
-Beeld op zwart bij slecht weer is niet iets van de kabel, maar meer van digitenne en schotel (alhoewel het daar ook erg meevalt).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Kost geen 15 euro éénmalig maar 10 euro per jaar, zo lees ik bij @Home:
Kan ik digitale televisie van @Home ook op een tweede tv-toestel ontvangen?
Ja, dan kan. U heeft er wel een extra Startpakket TV Digitaal en digitale ontvanger voor nodig. Voor een extra abonnement betaalt u jaarlijks € 10 administratiekosten. Voor een extra abonnement op 1 KeuzePakket betaalt u € 3,95 per maand, voor een extra abonnement op 2 KeuzePakketten betaalt u € 6,95 per maand en voor een extra abonnement op TV Digitaal Totaal betaalt u € 9,95 per maand. Het maximale aantal abonnementen is drie.

Ook een extra abonnement moet u activeren. Dit doet u door het aanmeldformulier uit het Startpakket TV Digitaal of het online-formulier in te vullen en op te sturen. Let op: doe dit binnen vijf werkdagen om te voorkomen dat het beeld op zwart gaat.
Dan nog even een 2e hands digitale decoder scoren op marktplaats oid (<50eu) en je bent het mannetje.......

Herstel: ik lees ook bij @Home:
Wat ga ik betalen voor mijn 2e smartcard?
In principe betaalt u voor de 2e en of 3e smartcard hetzelfde als de 1e wat betreft de abonnementskosten. Dus als u TV Digitaal Totaal ook op een 2e smartcard afneemt, betaalt u hiervoor ook € 9,95 per maand en als u 1 KeuzePakket op uw 2e kaart afneemt, betaalt u hiervoor € 3,95.
Dat zou inhouden dat het gratis is, want hun 'basis' digitale pakket is gratis:
Kosten digitale televisie
Een abonnement op TV Digitaal kost u € 0 per maand!
TV Digitaal is inbegrepen in het abonnement op TV Basis. Het kost u dus niets extra.
even verder lees ik echter weer:
Waarom moet ik nu ineens wél de volledige abonnementskosten betalen voor TV Digitaal Totaal op mijn tweede en/of derde smartcard?
We hebben de productstructuur aangepast, waardoor u nu, met betrekking tot de abonnementsvorm, keuzemogelijkheden heeft voor uw 2e of 3e smartcard. Dit was in het verleden niet het geval. U bent hierdoor flexibel in de keuze van de passende abonnementsvorm.
Kortom niet echt duidelijk, ik zou zeggen; bel ze even......0900-0740

• job

job

kaajee schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:13:
Kost geen 15 euro éénmalig maar 10 euro per jaar, zo lees ik bij @Home:
Vertrouw maar niet teveel op die site.
@home staat er om bekend om hun site slecht of half up te daten.
Dus ik heb het even uitgezocht.

Op dit moment: heb je 1 smartcard, dan betaal je niets.
Heb je 2 smartcards, dan betaal je voor die 2e 10euro per jaar.
Daarnaast betaal je per smartcard abonnementskosten voor de abonnementen die op die kaart staan. Heb je op beide kaarten het extra abonnement, dan betaal je voor de eerste kaart 7.95 per maand, voor de 2e 4 euro per maand. (totaal 11.95 per maand).
Voor de 3e en volgende kaarten weer de volledige prijs (7.95).

Vanaf de zomer (1 juli) gaat er bij zesko (essent, multikabel en casema) een nieuw systeem van start.
1e smartcard kost 15 euro per jaar.
2e smartcard kost 10 euro per jaar
voor elke volgende 7.50 euro.

Dat is nadeliger, maar je betaalt vanaf dan nog maar 1 maal voor de extrazenders, ongeacht het aantal smartcards.
Heb je thuis 3 tv's, dan kan je dus 3 smartcards halen (32.50 per jaar) en op alle tv's het extra abonnement nemen voor de prijs van 1.

Of dat ook opgaat voor filmnet e.d. weet ik niet, maar dat lijkt me logisch van niet.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 22-01-2008 17:49 ]

• rick77

rick77

... get to the point!

Het stelt qua kosten natuurlijk niet heel veel voor - en het heeft al helemaal niks meer met dit topic te maken - maar zo gaan ze toch weer extra geld vragen voor basis digitale tv (eerst 10 euro eenmalig, binnenkort 15 euro per jaar, maakt je kabelabo toch weer meer dan een euro per maand duurder). Wel voordelig idd voor mensen met extra abo's, daar was de oude situate wel erg nadelig.
Pagina: 1