Toon posts:

pc boot niet na reset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn pc (voor specs check m'n signature) aanzet dan boot hij gewoon -> nix aan de hand dus!
Maar als ik reboot (reset of <ctrl><alt<del> maakt nie uit) doetie het niemeer. Hij doet het dan pas weer als ik de pc uitzet, en dan opnieuw aanzet. (spanning eraf dus) :?

Weet iemand hoe dit kan?? Ik vind het flink irritant namelijk!

Alle hulp is welkom!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Interessante specs in je sig, maar er staat nix over je OS :?

Overigens heb ik het zelfde probleem met twee van mijn PC's en de andere weer niet. Dan heb ik het over WindowsME (clean install met alle drivers)
Gezien jouw CTRL-ALT-DEL actie neem ik aan dat je het over een DOS installatie hebt. Misschien heeft je PC een verkoudheidje opgelopen? Ff scannetje d'r overheen lijkt me een goede actie om mee te beginnen iig.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Ow als workaround doe ik altijd bij een reset gewoon shutdown. Dit gaat wel goed en daarna start ik gewoon weer op. Dat scheelt dat gereutel van de scandisk en is dus minder irritant...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Misschien een voeding die het net niet trekt, ik had precies hetzelfde met mijn oude voeding (dat was een verotte 250Watt voeding) Ik kon wel gewoon booten, maar als ik iets in de bios had veranderd en ik deed EXIT in de bios, dan boote hij gewoon niet meer. Hetzelfde verhaal bij de RESET-knop =)

Nu heb ik een goede A-Open voeding en nooit meer gehad...

Verwijderd

Topicstarter
thnx for the reps....

Het OS (win2k) is niet van belang, want hij POST niet eens meer na een reset oid...

Dat van de voeding kan wel es, heb een 235Watt op m'n duron ;)

Maar op standaard 600 is er niets aan de hand!