Toon posts:

Website gebruiken als portfolio?

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen van het forum

Zelf ben ik freelance fotografe en nu ongeveer 10 jaar aan het werk.
Redelijk wat ervaring met opdrachten voor tijdschriften en bedrijven.
Nu is mijn vraag kan ik mijn website als portfolio gebruiken bij het zoeken ( bespreken van ) naar nieuwe opdrachten?
Mijn portfolio is minder up to date, ik kreeg een vraag van een art director om volgende week mijn map te laten zien ( ik ben volgens mij toch wel even bezig om mijn map weer op orde te krijgen,( tijdje uit de roulatie geweest door omstandigheden ).
Op mijn site is een duidelijk overzicht te zien van wat ik gedaan heb ( incl. publicaties ).
Mij lijkt het geen probleem om eventueel samen met art director achter computer te gaan zitten en mijn werk te bespreken... dit lijkt mij toch niet vreemd??
Wat vinden jullie?
Vriendelijke groet
Monique

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Beetje afhankelijk van waar je heen gaat. Als het een digitaal gericht bedrijf is kan je zoiets wel doen.
Verder zou ik gewoon een goed portfolio bijhouden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 15:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Een website als portfolio gebruiken kan wel om een indruk te geven van je vaardigheden, maar je moet wel rekening houden met de beperkingen van het internet. Wat als de art-director in z'n eentje de foto's gaat bekijken zonder dat je er zelf iets over kan vertellen. Komen ze dan nog even goed over? Wat als het beeldscherm niet goed gecalibreerd is? Daarnaast is er een grote kans dat je foto's door anderen zullen worden 'overgenomen' zonder jouw toestemming. Hoe wil je daar mee omgaan, gewoon laten gaan, actief achteraan of watermerken in de foto's verwerken?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties, ik weet dat het beter is om de portfolio mee te nemen en je hebt een risico dat het beeld niet goed gecalibreerd is, klopt.
Ze hebben mijn site al gezien en nu willen ze mijn map zien, die is alleen niet up to date ( geld gebrek )
Kortom toch maar laten zien en erbij mijn site bespreken?
Twijfel een beetje omdat site er beter uitziet. En zij willen volgende week al afspreken.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
in een week tijd moet je je portfolio toch wel op orde krijgen? en geld gebrek voor een map? wat kosten bijv. 20 goede prints van 30x40 nou? ga je desnoods heel de week pannenkoeken en macaroni met kaas eten.

ik zou nooit mijn website gebruiken om samen met een art director mijn werk te bespreken (maar ik heb zelfs geen website), afdrukken zeggen veel meer dan een website van fototjes van max. 800 pixels breed ofzo. en je website hebben ze al gezien, dus die hoeven ze niet nog een keer te zien.

daarnaast lijkt me dit niet de beste plek om het te vragen, er zijn hier niet zo gek veel mensen met ervaring.

voor Johhny, dat is nu niet echt iets om je druk om te maken. wat moet iemand met kleine webafbeeldingen? daar kan je niks mee. watermerken is ook helemaal niets, ernstige afbreuk aan je werk. ik heb ook nog nooit een fatsoenlijke fotograaf watermerken op zijn/haar foto's zien zetten.