Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Salaris strook Januari 2008 , Meer of Minder Netto

Pagina: 1
Acties:
  • 2.692 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 22:15
Ik heb net mijn salaris specificatie gehad, en ben er Netto op achteruit gegaan !
Niet heel erg veel, 6 euri maar toch vind ik dit nog redelijk wat.
Ik verdien zelf rond de 29.000 euro bruto per jaar, exclusief toeslagen .
Met toeslagen zit ik rond de 2800 bruto per maand. Nu weet ik dat dit redelijk modaal is,
en dat ik die 6 euri best kan missen, maar had er liever wat bij gehad.

Dus mijn vraag zijn jullie er op voor of achteruit gegaan Netto dit jaar ?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:48

ralpje

Deugpopje

Mijn salaris (en dus ook mijn strookje) moet nog komen.
Heb een brute verhoging van €100, maar ook een auto van de zaak, waarvan de bijtelling hoger wordt (is dat al per 1 januari, trouwens?) dus effectief zal het weinig schelen, denk ik.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

yepz bijtelling vanaf 1/1 omhoog. Ik had een bruto loonsverhoging van € 216,-- waar ik netto maar € 89,-- van overhoudt :( (ik zit trouwens gewoon in het 42% tarief)

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:09

Asteroid9

General Failure

29.000 per jaar en dan 2.800 per maand, right? :?

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:44
Asteroid9 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:09:
29.000 per jaar en dan 2.800 per maand, right? :?
29k per jaar zónder toeslagen, 2800/maand mét toeslagen....

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

KunDun schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:22:
Ik heb net mijn salaris specificatie gehad, en ben er Netto op achteruit gegaan !

Dat ligt helemaal aan de persoonlijke situatie en zonder achtergrondinformatie valt er eigenlijk weinig zinnigs over te zeggen. Vergelijken kan soms alleen maar in volledig identieke situaties. Alleen al een verschil in de bedrijfstak scheelt soms aardig.

Dit wordt een opsomtopic vrees ik. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 21-01-2008 23:53 ]

ARME AOW’er

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:09

Asteroid9

General Failure

De_Bastaard schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:44:
[...]

29k per jaar zónder toeslagen, 2800/maand mét toeslagen....
offtopic:
Komt dan neer op ca. 2230 per maand en 570 aan toeslagen, bijzonder. :?

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Ik verdien zelf rond de 29.000 euro bruto per jaar, exclusief toeslagen .
Met toeslagen zit ik rond de 2800 bruto per maand. Nu weet ik dat dit redelijk modaal is,
en dat ik die 6 euri best kan missen, maar had er liever wat bij gehad.

Misschien dat je kunt aangeven wat voor werk je doet, waar je woont, of je getrouwd bent enz om ietwat qua vergelijking aan te kunnen geven. Dit zegt namelijk vrij weinig behalve dat je loon-opbouw ietwat vreemd is.

• KunDun
  • Laatst online: 13-10 22:15
Asteroid9 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 08:57:
[...]

offtopic:
Komt dan neer op ca. 2230 per maand en 570 aan toeslagen, bijzonder. :?
Dat klopt, ploegen toeslag is nog een 26% extra op het salaris .
Werk in de ICT/Telecom Sector , en ben niet getrouwd .

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Erop vooruit, denk ik. Heb net mijn tarieven met 6% verhoogt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Ray
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

getrouwd ?dat was voor 2001 toen het nieuwe belastingplan kwam :) tegenwoordig gaat alles PP en maakt het geen moer meer uit voor je belastingaangifte

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Op de loonstrook van januari ga ik er iets op achteruit in ieder geval, omdat de bijtelling voor de leasauto immers omhoog is gegaan. Laatst eens uitgerekend en ik kwam op €25 aan extra bijtelling per maand.

In februari maak ik dan wel een sprong, omdat ik €150 bruto salarisverhoging heb gekregen, maar voor februari wordt de verhoging van januari met terugwerkende kracht ook verrekend; was administratief niet meer mogelijk om dit direct per januari nog te regelen. Vanaf maart weet ik dus pas werkelijk hoeveel ik erop voor- of achteruit ga.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Krijg eind deze week mijn loonstrook weer... per 1/1 wel € 200,- bruto gestegen per maand maar, net als velen hier, wel extra bijtelling voor de auto... dus weet het nog niet :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 07:05

Muggie

8 pm

Ruim drie tientjes minder netto ... hogere bijtelling sucks :(

PSN: mug_8pm

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Ruim 1600 bruto meer.... van stageplek naar vast dienstverband voor onbepaalde tijd gegaan. En een auto die 40 eu bijtelling per maand heeft .... doe het toch niet slecht..

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Red schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:28:
En een auto die 40 eu bijtelling per maand heeft .... doe het toch niet slecht..
Je rijdt een auto met een cataloguswaarde van 1920 euro? (of rijd je in een bedrijfsbus)

[ Voor 6% gewijzigd door Question Mark op 24-01-2008 13:32 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Nieuwe Citroen C1, full operational lease en slechts 14% bijtelling....

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

2800 per maand, en je gaat miepen over 6 euro? Dat is 0.3% van je netto salaris? :X

* Pooh heeft nog geen loonstrookje gezien, maar gaat er flink op vooruit dit jaar. Ruim 25% :9

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:28
Mijn CAO rept over 2,75 % stijging op 1 januari, en er komt weer een trede bij, dus ik neem aan dat ik netto wel iets hoger uit kom...

Maar het zal wel weer tientjeswerk zijn zoals altijd...

Punctuality is the politeness of kings

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@Pooh: 2800 is bruto, niet netto

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Janoz schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:58:
@Pooh: 2800 is bruto, niet netto
Ja. Dus ongeveer 2000 netto. 6/2000 = 0.3%. 6 op 2800 is 0.21%

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Heb de loonstrook zelf nog niet binnen, maar ik zie wel dat het netto bedrag ongeveer vijf euro lager is dan gebruikelijk. Maar dat kan ook te maken hebben met eigen bijdragen of werkgeversbijdragen in ziektekosten e.d. (ben militair). Strookje komt waarschijnlijk morgen binnen. Ik zit jaarlijks een paar duizend euro hoger dan de TS.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 11:44

ptjuh

New day, same old shit

het schilt bij mij 3 euro vergeleken vorig jaar!! heb me strookje nog niet binnen maar geld heb ik al :D

Its all in the little things that people do..

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Bij ons wordt een jaarlijkse inflatiecorrectie toegepast, heb mijn salarisstrook nog niet binnen maar mijn loon wel. Ben er netto 51 euro op vooruit gegaan ten opzichte van December.

Natuurlijk te danken aan de correctie, weet niet of ik anders minder netto had gehad.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Hmpf.. ipv 160 euro salarisverhoging hebben ze er maar 100 op gegooid. Nu ga ik er maar een paar tientjes netto op vooruit en zodra ze de bijtelling hebben aangepast naar m'n duurdere lease-auto ga ik er zelfs op achteruit.

Natuurlijk meteen geklaagd en hopelijk doen ze er wat aan. Het gaat natuurlijk maar om wat tientjes, maar er netto op achteruit gaan heeft natuurlijk een zwaar negatief psychologisch effect op mijn tere zieltje. O-)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

300 bruto erbij in Januari plus een verhoging van mijn lease bedrag, netto 110 euro meer. Kan niet wachten tot dat ik de berekening thuis heb.

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 14:17

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Mn vriendin kreeg er 50 cent bruto bij per uur (CAO) werkt 28 uur en gaat er netto 50 euro pm op achteruit :D Ze was eerst nog blij met de 50 cent.... tot ze het totaal zag.

• Janoz
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

hmmm... Ik kan nog weinig zeggen aangezien deze maand mijn prive kilometers van 2007 betaald zijn en omdat mijn 'verklaring niet prive gebruik lease auto' nog niet is verwerkt zal februari ook een vertekend beeld geven....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-11 23:56

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Blijft lastig omdat er veel variatie in de maandbedragen zit. Als ik het vergelijk met sep/okt/nov 2007, dan heb ik netto € 1,70 meer. Vergelijk ik het met jan 2007, dan heb ik netto € 7,90 meer. Geen lease-auto (ik loop naar mijn werk). Netto +- € 2200/maand.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Netto zo'n 200 in de plus.

• pinodambini
  • Laatst online: 02-11 11:35

pinodambini

Dr. Z. Vago

80 euro netto erop achteruit gegaan!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Bijna 60 euro minder hier:
- bijtelling
- pensioenpremie omhoog
- ANW verzekeringspremie omhoog

De schade is enigzins beperkt doordat enkele andere premies omlaag zijn gegaan (WW bijvoorbeeld).

• Rukapul
  • Nu online
Ik sta te kijken van hoe gedetailleerd men hier blijkbaar naar kijkt en dan met mensen die ruim (boven)modaal verdienen :)

Ik kijk eigenlijk nooit naar m'n netto salaris en weet alleen de orde grootte (bruto weet ik binnen een nauwkeurigheid van 10 euro). Sowieso stijgt het elk jaar behoorlijk en jojoot het bruto en netto salaris door variabele loonbestandsdelen en cafetariamodel.

* Rukapul zal overmorgen de loonstrook eens bekijken en vergelijken

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 28-01-2008 21:30 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

* The Eagle is er ook op achteruit gegaan :(
In juni naar andere werkgever overgestapt, flinke stap qua salaris voorwaarts, mooie middenklasser v.d. zaak etc.
Nu met die hogere bijtelling zit ik weer exact op datgene wat ik bij mijn vorige werkgever verdiende. En dat met meer uren en minder vakantie. Enige voordeel: Ik hoef dus nooit meer met het OV. EN da's na 10 jaar treinen wel een opluchting :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ralfbosz
  • Laatst online: 20-11 23:18

ralfbosz

xm create bosz -c

biobak schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:18:
Bijna 60 euro minder hier:
- bijtelling
- pensioenpremie omhoog
- ANW verzekeringspremie omhoog

De schade is enigzins beperkt doordat enkele andere premies omlaag zijn gegaan (WW bijvoorbeeld).
Bij mij hetzelfde, ook zo'n 60 euro. Maar er komt nog een loonsverhoging aan, maar men is hier nog over aan het vergaderen (het percentage afhankelijk van je beoordeeling). Krijg ik straks met terugwerkende kracht, benieuwd wat erbij komt.

Tussen Jan 2007 en Jan 2008 ben ik wel vooruit gegaan ivm promotie rond Jul 2007. Dit is puur Dec 07 - Jan 08 ;).

rm -r *

• Abbadon
  • Laatst online: 20-11 20:05
Ik heb in december toevallig net extra overuren gemaakt waardoor m'n netto bedrag vertekend raakt. En om het terug te rekenen is bijna niet te doen, zo vreselijk ondoorzichtig allemaal 8)7 Maar het zal uiteindelijk wel weer het bekende tientjeswerk zijn (wel salarisverhoging maar ook verhoging van de bijtelling).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1