Toon posts:

8800GT en nu kraakt Ableton...

Pagina: 1
Acties:
  • 498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was en ben nog steeds heel blij met m'n 8800GT maar nu loop ik toch tegen een probleem in Ableton Live 6. Kraken of het een lieve leed is, meteen maar de 6.10 update geinstalleerd en dit lost het probleem helaas niet op. Buffer settings gecheckt, en driver updates uitgevoerd maar het mag niet baten.

Helpdesk van Ableton schiet niet op, dus ik hoop dat jullie dit mss ook tegen het lijf zijn gelopen.

Ik dacht al dat het te maken had met mn videokaart (was het enige dat ik had gewijzigd) om 100% zeker te zijn: als ik Ableton fullscreen zet [F11] dan kraakt de spelende track altijd. Geminimaliseerd heb ik geen enkel probleem, maar dat werkt weer zo rot.

Ohja: Windows XP SP2, laatste driver van NVidia/Realtek. IRQ's zijn niet gedeelt tussen de soundcard en de VGA kaart. Ik gebruik een onboard Realtek kaart. Defrag uitgevoerd. CPU komt niet boven de 20%. (Core 2 Duo met 2 GB RAM.)

Ohja2: prioriteit van het ableton proces omhoog werkt ook niet :|

1. Nog ideeen?
2. Ik wilde toch al een hele tijd een goede audio interface regelen (Firewire) hoe groot achten jullie de kans dat dit het oplost?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 20:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ohja3: ik had zelf nog een brainwave. ASIO4ALL erop en daar wordt het een stuk beter van... maar nog niet 100%...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:53

voodooless

Sound is no voodoo!

Kicken binnen 24 uur doen we liever niet . Gebruik gewoon de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop rechts naast je post :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Hoeveel ampere levert de voeding aan 12v?
Of nog beter; heeft je voeding meerdere 12v lijnen?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
@Barry: Zou dat het zijn? Er zit een 350W voeding in, aan de krappe kant maar tis een superzuinig Gigabyte mobo-tje en in games heb ik nergens last van. Puur in Ableton, zal zo nog eens Reason er op zetten en kijken wat 'ie doet.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je videokaart gewoon iets of wat op je mobo stoort. Iets van intereferentie ofzo. Wat je even zou kunnen proberen is er gewoon een simpele geluidskaart extra in stoppen en je onboard uitzetten. Als dat het euvel oplost weet je meteen dat daar het problem zit.

Eea klinkt me overigens als een soortgelijk probleem in de oren van mensen die wel eens aangeven dat ze hun speakers horen als ze hun muis bewegen.

Zou in dit geval hel goed kunnen zijn dat ie full screen net iets meer power pakt, met alle gevolgen van dien.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
@The Eagle: het is zeker geen interferentie je hoort duidelijk glitches/pops/gekraak die in het digitale domein (door b.v. buffer problemen) worden veroorzaakt. Maar bedankt voor je tip. Ik zal er es een andere kaart in hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Geen andere kaart maart een externe USB interface. Novation X-station 25, naajs! Geen gekraak meer maar pas bij 12 ms buffering, niet perfect dus. Het probleem treedt alleen op bij redraw van het scherm, van het weekend ga ik er een zwaardere voeding in hangen, kijken of dat het oplost.

Als jullie nog iets verzinnen hoor ik het graag!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
@Terminator_T100: Heb je al een oplossing/nieuwe bevindingen.
Ik heb namelijk ook last van krakend geluid in combinatie met een 8600gt en gigabite mobo.
Pagina: 1