[X-FI Xtremegamer , XP] te zacht geluid en kraken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-02 09:11

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Topicstarter
Heb een nieuwe PC gekocht:
Core2Duo E6850
Asus P5n32-e SLI
2x 2Gb ocz sli ready ram
Creative X-FI XtremeGamer ( de oorzaak van dit topic :( )

dit had ik al:
Logitech X-530 5.1 surround set
500w thermaltake voeding
radeon1600xt

hiervoor gebruikte ik de onboard audio van de DFI Lanprty Nf4, en deed het prima, volume was goed, geen kraken/ piepen enz.

nu heb ik de X-Fi in de pc gezet, heb nog maar heeel zacht geluid, op de pc alles op 100% en speakerset vol open heb ik mischien 10 % van wat ik normaal aan volume hoor te hebben?

als ik CMSS 3D ( of hoe dat heet, stereo upmixen naar 5.1 iig) aanzet word het iets harder, maar beginnen mn achter en center box ongelovelijk te kraken en gek te doen.

kraken en piepen is ook het geval als ik de lage tonen wat hoger zet, vooral door de center speaker dan... moet toch gewoon gescheiden blijven, center/sub?

boxen zijn goed, getest met mp3 speler, dan ook normaal volume
audio drivers al opnieuw geinstalled , ook niks ( zowel volledige install als alleen drivers, van cd en de nieuwste beta's)

in een ander PCI slot helpt ook niet...

2 jaar geleden zelfde verhaal gehad met een Audigy 4, en die heb ik toen van nijd maar in een hoek gegooid, was niet van plan om met deze hetzelfde te doen, maar word er wel flink gek van! 8)7

iemand een oplossing?

[ Voor 7% gewijzigd door Night89 op 21-01-2008 19:51 ]

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Digitaal of Analoog op je speakerset aangesloten ?

Gebruik je Vista of XP

5.1 werkte niet in Vista ,of dit moet opgelost zijn ?

Sluit em es aan alleen analoog en selecteer met je software 2.1 setup

drivers van Creative gedownload ?

• Night89

Night89

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:12:
Digitaal of Analoog op je speakerset aangesloten ?

Gebruik je Vista of XP

5.1 werkte niet in Vista ,of dit moet opgelost zijn ?

Sluit em es aan alleen analoog en selecteer met je software 2.1 setup

drivers van Creative gedownload ?
XP, staat in topictitel :)

Analoog aangesloten via 3 3,5 inch jackplug dingetjes

2.1 7.1 hoofdtelefoon wat dan ook maakt niks uit, blijft kraken enzo

k denk dat het voornamelijk komt doordat de kaart gewoon te weinig vermogen doorgeeft, waardoord ie set zo hard moet...?

drivers van creative ook gedaan, zowel CD als Web ( staat ook in TS)

Met Vriendelijke Groet,

• Night89

Night89

Topicstarter
upje O-)

word er echt horendol van :(

creative support kan ik ook niet bellen , want die zijn na 18.00 dicht en dan ben ik pas thuis..

email heeft nog nooit gewerkt daar ( bij mij dan?)

Met Vriendelijke Groet,

• Night89

Night89

Topicstarter
komop, please? iemand moet het toch weten? :)

wil dat ding zo langzamerhand echt het raam uit smijten...

Met Vriendelijke Groet,

• MAXed_out
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-02 09:01
Zet voor de grap je microfoon en line-in eens uit(gewoon op mute dus), bij mij stoort dat ook ondanks dat er niets op aangesloten zit.
Het volume van je pc moet ergens tussen de 40~80% van je zitten en het volume moet je verder bij je versterker regelen.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:33

MsG

Forumzwerver

Had je hetzelfde probleem met DIT moederbord of een ander?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• ik222
  • Niet online
Ik heb dit probleem gehad met een onboard geluidskaart, de oplossing was om in de opties van de geluidskaart de subwoofer af te zetten

• Night89

Night89

Topicstarter
dit probleem had ik met de audigy 4 op een MSI K8n Neo plAtinum ( So754) & een DFI Lanparty nf4 (So939)

nu met de XFI op een ASUS bordje met 680i chipset van nvidia

overal staat alles op 100% en nog zacht geluid!

heb nu vista erop staan, dacht dat dat mischien zou helpen, maar nog steeds!!! zacht geluid en gekraak.....

ga nu eens kijken waar ik de sub uit kan zetten.., maar dan nog hoort niet toch?

ook raar, als ik een kanaal test doe, links voor en rechts voor zijn dus heel zacht

center knalt eruit, evenals dat rechts achter ook HARD uit de center! speaker komt

en de links achter dan gwn weer zachtjes links achter...? ik snap er niks meer van...

heb overigens dus een clean install, drivers van de cd, en alle niet gebruikte dingen ( line in enz ) staan op mute...

[ Voor 31% gewijzigd door Night89 op 24-01-2008 21:52 ]

Met Vriendelijke Groet,

• ik222
  • Niet online
Ziezo even de laatste drivers van het internet downloaden als je nu de drivers van de cd gebruikt.

• Night89

Night89

Topicstarter
voorlopig doet nu niks het meer! zie ander topic ZIEHIER

[ Voor 44% gewijzigd door Night89 op 26-01-2008 18:40 ]

Met Vriendelijke Groet,

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:43

Beugelfles

I love rusty spoons

Heb je al bij geluidsinstellingen zowel de 'wave' als de 'volumeregeling' omhoog gegooid? Als je ze niet kan zien moet je ze even activeren bij eigenschappen.

offtopic:
Op de een of andere manier werkt het bij ook niet helemaal oké. Als ik namelijk alles op max. zet en dan de media-toetsen op mijn toetsenbord aanrak dan springt de wave weer terug naar bijna minimum.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Night89

Night89

Topicstarter
Beugelfles schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 18:23:
Heb je al bij geluidsinstellingen zowel de 'wave' als de 'volumeregeling' omhoog gegooid? Als je ze niet kan zien moet je ze even activeren bij eigenschappen.

offtopic:
Op de een of andere manier werkt het bij ook niet helemaal oké. Als ik namelijk alles op max. zet en dan de media-toetsen op mijn toetsenbord aanrak dan springt de wave weer terug naar bijna minimum.
ja alle dingetjes staan op 100%..

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Duw al je stekkertjes is goed aan en kijk of de alle kleuren goed zitten, ik heb het ook eens gehad met mijn Z5500 dat mijn rechter achter kanaal zachtjes op mijn links achter kanaal speelde met het rechter achter kanaal er overheen. Wat bleek ik had gepoetst, en kennelijk een stekkertje half uitgetrokken …

ik hoop dat het helpt

• Night89

Night89

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 19:33:
Duw al je stekkertjes is goed aan en kijk of de alle kleuren goed zitten, ik heb het ook eens gehad met mijn Z5500 dat mijn rechter achter kanaal zachtjes op mijn links achter kanaal speelde met het rechter achter kanaal er overheen. Wat bleek ik had gepoetst, en kennelijk een stekkertje half uitgetrokken …

ik hoop dat het helpt
voorlopig doet niks het, dus kan even helemaal niks behalve de laptop, tich thnx vo de suggestie ! :)

Met Vriendelijke Groet,

Pagina: 1