Toon posts:

Subtitles, lyrics, chapters, waar zitten ze op je touch?!

Pagina: 1
Acties:
  • 561 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de Apple Keynote Address 2008 gekeken van Steve Jobs, directeur van Apple. Daarin werden alle nieuwe features van alle Apple apparaten bekend gemaakt. Vanalles over de iPhone, iPod Touch, Leopard, iTV, MacBook Air enz. Hierin kwam ik een aantal vette dingen tegen maar ik niet kan terugvinden op mijn iPod Touch, alhoewel ik wel de upgrade heb gekocht voor 18 euro. Hieronder wat ik niet kon vinden:

Afbeeldingslocatie: http://www.presume.nl/offerte/apple/IpodTouchImage1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.presume.nl/offerte/apple/IpodTouchImage2.png

Afbeeldingslocatie: http://www.presume.nl/offerte/apple/IpodTouchImage3.png

Afbeeldingslocatie: http://www.presume.nl/offerte/apple/IpodTouchImage4.png

Ik heb de upgrade gedaan van 18 euro en Steve Jobs zelf zegt dat het op alle iPods Touch bij de nieuwe upgrade zit. Hoe kan dit?! Hebben andere mensen dit wel? Hebben mensen met een iPhone dit wel? De beelden waar de chapters te zien zijn, is namelijk de iPhone maar het staat ook duidelijk bij de features van de touch... Iemand een idee hoe dit kan? Ik krijg namelijk de twee buttons niet te zien naast de next en previous button. Andere mensen wel?

Alvast bedankt, Stijn

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 17:48
Waarschijnlijk krijg je die enkel bij content uit de iTunes Rental store. Of als je ze koopt via iTunes.
Ik neem aan dat er enkel zelf geripte films of omgezette divx'en van internet opstaan momenteel?

Verwijderd

Topicstarter
hm, I guess so

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:03
Als je goed naar Steve geluisterd had heb je gehoord dat hij zijn dat deze opties alleen werken als ze in de content aanwezig zijn. Voor chapters is dus extra informatie in de film nodig, met subs precies hetzelfde. Waarschijnlijk zullen decodeer programma's binnenkort deze opties wel krijgen zodat chapters en subs goed mee komen.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 23:19
msxbox schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:01:
Als je goed naar Steve geluisterd had heb je gehoord dat hij zijn dat deze opties alleen werken als ze in de content aanwezig zijn. Voor chapters is dus extra informatie in de film nodig, met subs precies hetzelfde. Waarschijnlijk zullen decodeer programma's binnenkort deze opties wel krijgen zodat chapters en subs goed mee komen.
Als je een dvd omzet met handbrake kun je aanvinken dat er chapter markers worden toegevoegd. Die werken bij mij prima (op een iPod nano 3G is dat en ook in iTunes, neem aan op de iPod touch).

• combicart
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11-2015
De film die je afspeelt moet deze features inderdaad wel ondersteunen, is ook duidelijk verteld tijdens de Keynote.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39
Niemand heeft het nog gehad over de lyrics. Die kun je gewoon zelf inbakken in je MP3tjes of met een programmaatje erbij laten zoeken. De lyrics krijg je te zien door tijdens het afspelen van een nummer een keer op de albumhoes te drukken. De lyrics worden dan getoond onder de voortgangsindicator van het liedje :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu met behulp van minilyrics de songtekst aan de ID-tags van het liedje toegevoegd met de tijden enzo, het .lrc bestand, en ik krijg ze nu ook op mijn iPod Touch maar hij scrolled nog niet mee met de tekst zeg maar met de tijd. Ik geloofde dat dit ook kon met de nieuwe versie op de touch maar dit doet hij bij mij nog niet, weet iemand hoe dit komt? Er staat zo'n soort stukje bij mij bij mijn songtekst tabblad als ik bij 'info tonen' kijk in iTunes. Waarom 'leest' mijn iPod dan niet mee? De tijden staan er op mijn iPod niet meer, dus hij doet er dus wel wat mee.

Artist: Red Hot Chili Peppers
Album:
Title: Snow (Hey Oh)
[04:51.00]I'll say Heey oh yeah
[04:54.00]Oh yeah
[04:57.00]Tell my love now
[05:00.00]Hey heey
[05:03.00]Oh yeah

Zijn er verder nog helemaal geen programma's (voor windows) waarmee je chapters en subtitles in je video kan zetten op de 'apple-manier'? Ik zie namelijk ook nog helemaal geen spoor hiervan in iTunes maar misschien kan het al wel dacht ik.

:) Stijn

• Moejo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:24:

Zijn er verder nog helemaal geen programma's (voor windows) waarmee je chapters en subtitles in je video kan zetten op de 'apple-manier'? Ik zie namelijk ook nog helemaal geen spoor hiervan in iTunes maar misschien kan het al wel dacht ik.

:) Stijn
Iemand? Ik heb namelijk precies dezelfde vraag... :)

• Jorrittirroj
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-01 16:41
Kicken mag binnen 24 uur. Als je het dus ook wilt weten, kun je het beste gewoon even afwachten. Daarnaast mag je ook wel een iets uitgebreidere reactie achterlaten. Je hoeft hier niet te modereren zoals op de FP ;)

[ Voor 83% gewijzigd door Hoedje op 03-02-2008 21:10 ]

Pagina: 1