HD DVD in plaats van HD-DVD

Pagina: 1
Acties:

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-02 14:36
Mij viel het op dat jullie vaak de term 'HD-DVD' gebruiken, terwijl de officiële benaming 'HD DVD' (zie Toshiba, zie logo) is, is hiervoor een verklaring of is dit puur uit gewoonte?

De bedoeling is natuurlijk dat jullie de juist termen gebruiken, dus ik vroeg me dan ook af of jullie deze gewoonte zullen afleren? :+

[ Voor 27% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 21-01-2008 20:02 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

En waarom zeggen zoveel blueray het is blu-ray. Ah het is gewoon een gewoonte vrees ik!

There is no place like ::1

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
swampy schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:31:
En waarom zeggen zoveel blueray het is blu-ray. Ah het is gewoon een gewoonte vrees ik!
Als je dat op de frontpage tegenkomt is het simelweg een typefout, dat moet op zijn minst blu-ray zijn.

Voor wat betreft de topicstart: daar kan ik je niet verder mee helpen.

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-02 14:36
Kan iemand hier nog een antwoord op geven? :)

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Nikolas schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:02:
Kan iemand hier nog een antwoord op geven? :)
:N

Ik denk dat de meeste mensen door de bomen het bos niet meer zien met al die namen en afkortingen..

Net als: MB, Mb, mb, Kb, KB etc etc... worden vaak de bites en bytes door elkaar gehaald :+

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
HD DVD wordt door ons als hd-dvd geschreven. Dat ziet er wat minder schreeuwerig uit en wordt in onderkast geschreven onder meer omdat dvd en cd ook in kleine letters wordt geschreven. Hierdoor krijgt ook blu-ray geen hoofdletter.

Of wil je dat we ASUSTeK gaan schrijven in plaats van Asus? ;)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:42
Robin: de hoofdletters staan los van het steepje in de naam, en als er officieel geen streepje hoort in de naam zouden we die er ook niet in horen te zetten.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Wat Robin zegt klopt in grote lijnen. Wat het streepje betreft is ervoor gekozen wèl een streepje te zetten, omdat het anders te onduidelijk wordt. Hd dvd-speler zou dan namelijk zowel een speler voor hd dvd's kunnen zijn als een dvd-speler met hoge definitie.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Harm schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:33:
[...]

Als je dat op de frontpage tegenkomt is het simelweg een typefout, dat moet op zijn minst blu-ray zijn.

Voor wat betreft de topicstart: daar kan ik je niet verder mee helpen.
blue-ray = blauwe straal, lijkt me toch correct :?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:39:
[...]

blue-ray = blauwe straal, lijkt me toch correct :?
blue-ray is een blauwe straal ja. Maar blu-ray is de naam van het formaat :) Ze hebben het simpelweg zo genoemd, neem ik aan.
Pagina: 1