Q6600 fan en P5K

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Patrickdev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb vandaag de fraaie Q6600 processor met fan aangeschafd, en het moederbord "Asus P5K". Nu zit ik het het probleem dat de fan er simpelweg niet op past. De onderkant (het koper-kleurige rondje) komt te ver naar beneden en drukt op de processor, waardoor hij er niet op kan. Hoe komt dit? Ik heb van anderen gelezen dat de processor met fan gewoon op het moederbord zou moeten passen, doe ik per ongeluk iets fout?

Bedankt, Patrick

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:50
socket openen, even opletten of je de inkepingkjes goed hebt zitten, processor plaatsen en socket weer sluiten.

Processor koeler is normaal dat die de processor al raakt voordat hij vast zit. Gewoon een kwestie van de pinnetjes door de 4 gaten duwen. Wel even kijken dat ze niet toevallig een kwart slag zijn gedraaid zodat de koeler los zit.

Verwijderd

Neem aan dat het om de standaard Intel cooler gaat?

Het koperen rondje aan de onderkant moet zeker wel de core raken ( processor ) of krijg je de 4 bevestigings pinnen er niet in?

Snap je post niet helemaal, correct me if im wrong..

Edit: hehe te laat

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 19:10 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is juist de bedoeling dat het koper de CPU raakt zonder dat de pinnetjes van de koeler al vast zitten. Er moet druk op de CPU staan om goed te koelen. Als de CPU er goed in zit kan je de 4 pinnentje gewoon door drukken in het moederbord en dan zit ie vast.

Al gaat het moederbord bol staan zodra de koeler vast zit is dat ook prima.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 21-01-2008 19:10 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:50
PilatuS schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:09:
Al gaat het moederbord bol staan zodra de koeler vast zit is dat ook prima.
Prima zou ik het niet willen noemen, eerder gebruikelijk ;)

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:25
Bekijk de instructievideo zou ik zeggen: http://www.intel.com/cd/c...er/asmo-na/eng/241209.htm

Verwijderd

zolang je cpu netjes is geplaatst (je moet wel echt een knurft zijn om dat fout te doen ;)) zou je de cooler veilig kunnen plaatsen.

het koperen midden komt natuurlijk een beetje dieper dan je pootjes maar die buigen wel een beetje mee en zo krijg je een mooi contact tussen de 2 waardoor de warmte netjes wordt overgedragen ;)
Pagina: 1