Welke router voor downloaden

Pagina: 1
Acties:
  • 735 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jeronimo1968
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-03 20:54
Ik ben op zoek naar een (bekabelde) breedbandrouter.
Momenteel ben ik i.b.v. een SMC7004VBR, maar als ik aan het downloaden ben met Utorrent of iets dergelijks, valt de verbinding meerdere malen per dag weg.
Wie kan me een goede, betaalbare router aanraden voor breedband internet?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

Bijna elke betaalbare router heeft moeite met torrents.
Wat je daar aan doet is niet een betere router kopen, maar het aantal torrent connecties in je torrent software naar beneden schroeven.

edit: en zorg er dan ook meteen voor dat je de upload snelheid in je torrent software niet te hoog instelt.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 21-01-2008 18:52 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 12:44
Haal een of andere oude Cisco router van marktplaats af, die kunnen echt genoeg verbindingen aan.

Heb hier zelf een 2611 staan, wel maar 10 Mbps ethernet poorten. Een 2621 of 2611XM heeft 100 Mbps poorten, deze snelheid haal je niet met routeren maar je houdt meer dan genoeg over.

En anders kun je eens kijken naar een Asus router met ingebouwde torrent client. Hoeft je pc niet meer aan te staan!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 22:19
Ik had dit probleem ook (maar dan hebben we het over een paar jaar terug).
Uiteindelijk heb ik via Marktplaats een Linksys WRT54G v3.1 weten te bemachtigen, sindsdien nooit problemen gehad.
Ik weet wel dat de latere versies (vanaf versie 4 eigenlijk) ze niet zo goed meer zijn, maar als je er een vind (en het liefst de v3.1 versie, deze is nml. ook nog eens hoger geklokt dan de andere), heb je geen problemen meer!

Het gaat eigenlijk om het aantal connecties wat gemaakt word. De meeste routers kunnen er geloof ik hooguit een stuk of 30 tegelijkertijd aan. Als jij bittorrent op het maximale hebt gezet, kunnen er al snel 200 connecties gemaakt worden, en dat vinden de meeste routers niet leuk. ;) Kwestie van goedkope hardware/weinig geheugen/laag geklokte CPU.

[ Voor 29% gewijzigd door eX0duS op 21-01-2008 18:59 ]

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-02 07:49
wrt54gl icm tomato..
werkt perfect, niet veels te duur... Wireless kan je uitschakelen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

eX0duS schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:57:
Ik weet wel dat de latere versies (vanaf versie 45 eigenlijk) ze niet zo goed meer zijn, maar als je er een vind (en het liefst de v3.1 versie, deze is nml. ook nog eens hoger geklokt dan de andere), heb je geen problemen meer!
WRT54GL is inderdaad ook een optie, dat is een wrt54G versie 4.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 21-01-2008 18:58 ]

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 22:19
De GL versie kan ook ja, deze zijn nog wel goed. :)

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik heb een super Sitecom WL-153. Is ook nog wireless!

Maar als je gaat investeren is het toch beter om voor de n-protocol te gaan?

Verwijderd

Asus WL500G Premium, USB 2.0 HDD eraanhangen, Oleg firmware erop en torrents remote downloaden...iediejaal }:O

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:09

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Hee, leuk topic.
Waardoor is een router goed voor torrents? Torrents geven veel verbindingen -> hoge processorbelasting & veel geheugen voor aantal verbindingen (geloof ik).

Mijn ervaring is dat ik met een Draytek Vigor 2200E altijd goed (en veel) torrents heb kunnen downloaden op een ADSL-verbinding met een netwerkje van 2-6 computers. Het bijbehorende modem, een zyxel - type onbekend, leverde nooit problemen. Hooguit dat de router het eens in de maand niet meer snapte en een duwtje nodig had. Veel meer dan 900 uur uptime aan een stuk heeft de router nooit gehaald. Een reboot via de webmanager hielp alles weer op gang.

Het netwerkje is gebleven. Alleen is het nu ADSL2+ (effectief 12mbps) en een Zyxel P-2602HW-D1A geworden. Bij de Zyxel router/modem-combinatie zit op de webmanagementpagina statusinformatie over CPU-usage en Memory-usage. Met veel torrents (veel van meerdere pc's) zie je dit stijgen. Een extra download vanaf een nieuwsgroep of website laat de belasting nog wat stijgen. En de router blijft stabiel.
Ondanks alle gestress aan de router haalt deze een uptime van minstens 1200 uur. Daarna kan het goed mis zijn en is een duwtje via de on/off-knop nodig. Soms is een software-duwtje goed genoeg.

Al met al ben ik over beide routers tevreden en kan deze aanbevelen.

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Verwijderd

De WL500G van Asus heeft een effectief geheugen van 16MB, welke door een simpel linux command is opn te voeren naar 32MB (Het is fysiek al aanwezig, maar moet worden geactiveerd)

Via een externe HDD kun je extra SWAP space inzetten en gedeelde schijven.

Momenteel heeft mijn router een uptime van 48 uur (heb geexperimenteerd met andere firmware), maar hiervoor was de uptime 130Dagen.

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01 18:49

dread

Sluwe vlaming

eX0duS schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:57:
Ik had dit probleem ook (maar dan hebben we het over een paar jaar terug).
Uiteindelijk heb ik via Marktplaats een Linksys WRT54G v3.1 weten te bemachtigen, sindsdien nooit problemen gehad.
Ik weet wel dat de latere versies (vanaf versie 4 eigenlijk) ze niet zo goed meer zijn, maar als je er een vind (en het liefst de v3.1 versie, deze is nml. ook nog eens hoger geklokt dan de andere), heb je geen problemen meer!

Het gaat eigenlijk om het aantal connecties wat gemaakt word. De meeste routers kunnen er geloof ik hooguit een stuk of 30 tegelijkertijd aan. Als jij bittorrent op het maximale hebt gezet, kunnen er al snel 200 connecties gemaakt worden, en dat vinden de meeste routers niet leuk. ;) Kwestie van goedkope hardware/weinig geheugen/laag geklokte CPU.
Ik heb zelf net de WRT54G v5 en niets dan problemen. Torrents downloaden gaat wel maar ik kan niet meer internetten of msn'en

Heb de laatste firmware erop gezet en nog steeds problemen. ga maar eens experimenteren met die tomato maar eerst nog even een goede tut vinden want het eerste wat ik erover las was nogal vrij technisch.

Snap niet dat eigenlijk geen enkele router dat kan maar wel iedereen met torrents dl en geen problemen ondervind. Ik wel met de asus WLG500 en de Linksys WRT54G. Dus op zoek naar een router die dat wel aankan kwam ik hier terech.

edit:
ChessSpider schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:57:
wrt54gl icm tomato..
werkt perfect, niet veels te duur... Wireless kan je uitschakelen.
helaas gaat tomato en v5 niet samen

[ Voor 8% gewijzigd door dread op 01-02-2008 09:22 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-02 07:49
dread schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 09:20:
[...]

edit:

[...]

helaas gaat tomato en v5 niet samen
maar de wrt54gl wel :)

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-03 15:28
Heb van de week ook een WRT54GL aan de gang gezet, met Tomato.
Ben daar dik tevreden over.
Voor een goede tut: http://en.wikibooks.org/wiki/Tomato_Firmware (gevonden via de FAQ van Tomato: http://www.polarcloud.com/tomatofaq )
Installatie en instellingen zijn echt wel simpel!

...

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01 18:49

dread

Sluwe vlaming

idd ;)

een tut voor de combinatie WRT54G v5 en DD_WRT vind je hier en hier een visuele tutorial.

Mag ik er eigenlijk van uitgaan als je je computer direct aan de modem hangt je geen problemen krijgt omdat die wel voldoende connections aankan?

Heb de connections even verlaagt naar 100 (ipv 600). Als ik de firmaware niet hoef te flashen ben ik ook blij namelijk ;)

[ Voor 91% gewijzigd door dread op 01-02-2008 10:24 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Pagina: 1