Toon posts:

Wlan alleen kannaal 1 of 11

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeden Avond,

Ik zit met een raar probleem, ik heb hier 2 laptops een HP NX6110 en een Dell Latitude X200.. De HP heb ik hier al jaren in het draadloos netwek en geen problemen mee. De Dell heb ik een tijdje geleden van iemand gekocht. Hier zat een Standaard Mini PCI wlan kaartje in die ik heb vervangen door een Asus WL120G variant.. Veel beter, ik kan nu alle snelheden halen.
Tot dat om de een of andere reden de X200 het netwerk niet meer zag. Dit werkte altijd prima, mijn vrouw neemt deze laptop ook mee naar het werk en daar werkte die ook prima. alleen nu ook niet meer.

Het enige wat netwerk wat gevonden word is een die op kannaal 1 zit en een op kannaal 11. Nu heb ik dat hier thuis in mijn E.B. wel aan gepast zo dat hij het thuis wel doet. alleen doet hij het nog niet op mijn vrouw haar werk.

Ik heb de drivers er al eens af gegooit, nieuwe er op.. Hielp niet..
Ik heb de oude kaart er al eens terug in gezet.. Maar dito... Alleen 1 en 11.... Dus zit dit ergens in windows.....
Nu word ik er heel langzaam gek 8)7 van, dus ik wend mij tot jullie....

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-03 14:03
Met wat voor software heb je geprobeerd verbinding te maken? Ik maak het nog wel eens mee dat als je het probeert met een andere tool dan die in Windows zelf zit het wel werkt... Zelf gebruik ik altijd Intel kaartjes, dus dan gebruik je Proset, dat werkt meestal wel goed... Heb je niet per ongeluk het profiel van je netwerk verwijderd op de dell laptop en op je router ingesteld dat het SSID niet uitgezonden mag worden?

Verwijderd

Topicstarter
MM, Heb het tooltje van ASUS al eens uit geprobeert, gekke is dat hij het probleem ook heeft met het ander kaartje wat er ooit in zat. Dus denk dat het een windows probleem is. Als ik op mijn HP Netstumbler instaleer, en kijk welke netwerken hij wel ziet zijn dit alleen 1 en 11 kanaals netwerken. Heb mijn SSID aan staan, heb vaak eens gast PC's hier staan die ook ook Wlan moeten.. Heb alles van de kaartjes al eens er af gegooit, maar te vergeefs.. Bij het instaleren van de laptop in zijn geheeld werkte alles prima.. 8)7..