Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39471

Topicstarter
Hoe kan ik een remote desktop snelkoppeling maken die direct de server overneemt, waar ik dan de inlog gegevens ik kan voeren zoals het plaatje hieronder?

Het lukt wel om een snelkoppeling te maken zonder login gegevens en met server. Maar als ik die snelkoppeling start krijg ik een tussenscherm voor de gegevens en dan log ik automatisch aan op de server.

Ik wil een snelkoppeling waarbij het exact hetzelfde lijkt, zoals ik op een normaal werkstation inlog.

Afbeeldingslocatie: http://www.clooser.nl/download/terminal1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

Snelkoppeling: C:\Windows\System32\mstsc.exe /v:<IPadres of Servernaam> /f /console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Of je bekijkt je .rdp files eens wat daar voor opties in opgeslagen worden (is als een textfile te bekijken).

Ik zou het bovendien op prijs stellen als je nog wilt aangeven voor welke Windows clientversies je dit wil inzetten - het staat niet voor niks in de policy namelijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 25735 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:20:
Snelkoppeling: C:\Windows\System32\mstsc.exe /v:<IPadres of Servernaam> /f /console
Als ik de snelkoppeling aanmaak en start krijg ik het volgende tussen scherm

Afbeeldingslocatie: http://blogs.msdn.com/photos/ts/images/1509162/original.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dus je hebt de nieuwe versie van de RD client.

Al geprobeerd het vinkje aan te zetten bij 'remember password' ? Zo heb ik @ work ook een zooi van die .rdp files met wachtwoorden al ingevuld , en hij logt automatisch in, zonder dat ik verder iets hoef te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 21-01-2008 19:55 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:41:
Of je bekijkt je .rdp files eens wat daar voor opties in opgeslagen worden (is als een textfile te bekijken).

Ik zou het bovendien op prijs stellen als je nog wilt aangeven voor welke Windows clientversies je dit wil inzetten - het staat niet voor niks in de policy namelijk.
Ik heb als heel veel met de rdp files getest maar dan krijg ik hetzelfde tussenscherm. Het betreft hier windows xp en windows xpe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gunner schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:55:
Dus je hebt de nieuwe versie van de RD client.

Al geprobeerd het vinkje aan te zetten bij 'remember password' ? Zo heb ik @ work ook een zooi van die .rdp files met wachtwoorden al ingevuld , en hij logt automatisch in, zonder dat ik verder iets hoef te doen.
Ik wil dus niet dat de settings opgeslagen worden, ik wil het scherm dat ik meteeen met de server connect. zoals het plaatje helemaal bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Titel aangevuld, zie alt-92.
Overigens: gebruik ajb de edit knop als je meer dan een reactie wilt plaatsen terwijl er niemand anders heeft gereageerd. Of beter: zet beide reacties meteen in 1 reply. Dat staat wel zo overzichtelijk.

Stomme vraag: Waarom wil je dat bereiken? Misschien is er wel een andere manier.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik denk dat je een oude Remote Desktop Client hebt. Met XP SP2 heb je veel meer opties.

Daar kan je gewoon hele sessies opslaan, inclusief een lading opties, en het wachtwoord.

Ik denk dat je hier een heel stuk verder mee komt: Remote Desktop Connection (Terminal Services Client 6.0)

Edit: Niet goed gelezen, De interface die je voor je neus krijgt, is niet het een inlogscherm van de TerminalService/Remote Desktop, maar het scherm van de client. De gene in versie 6 komt aardig overeen met de gene die in je de OP laat zien (Windows 2000 server).

Al om al, toch maar versie 6 installeren, die lijkt er het beste op wat dat betreft.

[ Voor 33% gewijzigd door RaZ op 21-01-2008 20:18 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:07:
offtopic:
Titel aangevuld, zie alt-92.
Overigens: gebruik ajb de edit knop als je meer dan een reactie wilt plaatsen terwijl er niemand anders heeft gereageerd. Of beter: zet beide reacties meteen in 1 reply. Dat staat wel zo overzichtelijk.

Stomme vraag: Waarom wil je dat bereiken? Misschien is er wel een andere manier.
Omdat ik windows xp en xpe clients heb die vanaf nu via een terminal server gaan werken,en dat ik deze op wil laten starten net zoals het altijd was. De inlog procedure zou dan exact hetzelfde zijn als voorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Anoniem: 39471 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:16:
[...]

Omdat ik windows xp en xpe clients heb die vanaf nu via een terminal server gaan werken,en dat ik deze op wil laten starten net zoals het altijd was. De inlog procedure zou dan exact hetzelfde zijn als voorheen
Nee, je gaat nu remote inloggen, dat is verre van het zelfde. Het aanmeld/inlog scherm van een PC, is anders dan een invoerscherm van een Client-programma die de gegevens doorstuurd. Je moet geen appels met peren vergelijken, ook al zijn beide 'Fruit'..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RaZ schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:20:
[...]

Nee, je gaat nu remote inloggen, dat is verre van het zelfde. Het aanmeld/inlog scherm van een PC, is anders dan een invoerscherm van een Client-programma die de gegevens doorstuurd. Je moet geen appels met peren vergelijken, ook al zijn beide 'Fruit'..
Ik wil gewoon alleen exact hetzelfde scherm. Via de Snelkoppeling: C:\Windows\System32\mstsc.exe /v:<IPadres of Servernaam> /f /console werkt het op een xp (rdp 5.1) machine.

Dan krijg ik dus direct een scherm zoals op de afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.clooser.nl/download/terminal1.jpg

zonder een tussenscherm zoals:

Afbeeldingslocatie: http://blogs.msdn.com/photos/ts/images/1509162/original.aspx

Alleen op winxpe werkt het dan nog niet.

Nu heb ik net rdp 6.0 geinstalleerd dan werkt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hmmmz...

Dat scherm van WinXPE ziet er meer op dat je een share wil aanspreken. Daarbij snap ik al niet waarom je met XPE naar jezelf wil Remote Desktop'en, want daar connect je naar.

XPE is natuurlijk wel een tikkie anders dan XP, wie weet kan het heel niet wat jij wilt, maar ik heb geen XPE, dus zou het verders ook niet weten dan.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
RaZ schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:48:
Dat scherm van WinXPE ziet er meer op dat je een share wil aanspreken.
Standaard credentials dialoogje, je ziet deze ook als je bijvoorbeeld geen FBA gebruikt bij OWA 2003.
Die wordt trouwens ook met RDC 6.0 gebruikt - dus als je die niet wil zien moet je geen RDC 6.0 installeren ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:22:
[...]

Standaard credentials dialoogje, je ziet deze ook als je bijvoorbeeld geen FBA gebruikt bij OWA 2003.
Die wordt trouwens ook met RDC 6.0 gebruikt - dus als je die niet wil zien moet je geen RDC 6.0 installeren ;)
Daar ben ik inmiddels achter ja, ik heb op mijn pc geupgrade van 5.1 naar 6.0 en nu krijg ik ineens dat schermpje, met bovenaan beschreven snelkoppeling terwijl de snelkoppeling eerst wel werkte.

Maar ik neem aan dat dit onder 6.0 ook zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

Nee, tenzij je remeber password aanvinkt ongeacht of die wel of niet is ingevuld.
Ik heb zelf voor zulke situaties de mstsc.exe en de daarbij horende .dll van 1 oudere versie gepakt.
Daar heb ik een programma voor geschreven die deze 2 bestanden in een hidden folder op de c schijf starten + automatisch een snelkoppeling aanmaakt op het bureaublad naar de ingevulde server.

Met andere woorden pak een mstsc.exe en de .dll van een oudere versie en verwijs je snelkoppeling naar de oude mstsc.exe.

Of gebruik de Webclient van RDP, maar dan moet je iis hebben draaien op 1 van je pc's/servers en moet je verbinding maken via een internet explorer of linkje.

Mocht je dat van plan zijn dan kun je de volgende link gebruiken voor automatisch te connecten.
http://<IISComputernaam>/tsweb/Default.htm?AutoConnect=1&Server=<IPadres>&FS=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hier staat nog wat interessante informatie.

Het lijkt er nu dat ik met de volgende rdp file te gebruiken mijn probleem ook onder rdp 6.0 op te lossen is:

screen mode id:i:2
desktopwidth:i:1280
desktopheight:i:1024
session bpp:i:24
winposstr:s:0,1,1651,3,2451,603
full address:s:10.0.23.2
compression:i:1
keyboardhook:i:2
audiomode:i:0
redirectdrives:i:0
redirectprinters:i:1
redirectcomports:i:0
redirectsmartcards:i:1
displayconnectionbar:i:1
autoreconnection enabled:i:1
alternate shell:s:
shell working directory:s:
disable wallpaper:i:1
disable full window drag:i:1
disable menu anims:i:1
disable themes:i:0
disable cursor setting:i:0
bitmapcachepersistenable:i:1
enablecredsspsupport:i:0
redirectclipboard:i:1
redirectposdevices:i:0
devicestoredirect:s:*
drivestoredirect:s:*
authentication level:i:0
prompt for credentials:i:0
negotiate security layer:i:1
remoteapplicationmode:i:0
allow desktop composition:i:0
allow font smoothing:i:0
gatewayhostname:s:
gatewayusagemethod:i:0
gatewaycredentialssource:i:4
gatewayprofileusagemethod:i:0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233837

Waarom gebruik je niet de Remote Desktop mmc plugin??? Doet precies waar je hier om vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:04
De oplossing verdient geen schoonheidsprijs, maar je kunt overwegen om een niet bestaande account (op de remote machine) in te vullen met wachtwoord en aan te vinken dat je deze wilt onthouden. Je krijgt dan de melding dat je niet in kunt loggen en wanneer je op OK klikt zul je het aanmeldscherm krijgen dat jij zo graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233837

Pagina: 1