Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[php,sql,html,email] Enquete

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Iedereen,

Ik weet niet goed waar ik dit topic moet plaatsen maar ik dacht dat dit de ervoor is..

Het gaat om het volgende: Mijn broer moet voor zijn bedrijf een enquete houden die via het internet kan. Ik zei dat het geen probleem was tot dat ik hoorde wat de bedoeling was..

Het moet er als volgt uit gaan zien:

- Introductie ( Welkom bij deze enquete blabla.. Hierbij moeten sowieso 3 velden komen waar de deelnemer zijn: Voornaam, Achternaam en Bedrijfsnaam kan invullen. )

- De Vragen ( Ik weet niet precies hoeveel het er moeten zijn maar meer dan 20 dacht ik )

- Afronding ( Het bedanken voor het invullen van de enquete, En nu het moeilijke verhaal! )

Bij de afronding moeten de vragen gesubmit worden op het moment dat het gaat gebeuren word er een mailtje gestuurd naar bijvoorbeeld: enquete@bedrijfsnaam.nl die er zo uit komt te zien:

Voornaam: pietje
Achternaam: puk
Bedrijfsnaam: ...

Vraag1: a
Vraag2: c
enzovoort..

Ik heb een soort voorbeeldje gevonden wat al aardig in de richting is maar helaas geen mail systeem had + niet per deelnemer de antwoorden liet zien.

Zie script: http://phphulp.nl/php/scripts/2/954/
Zie voorbeeld Script: http://www.coolcarstyling.nl/phphulp/onderzoek/

Kan iemand mij hier veder mee helpen?

Groeten Rody

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En wat is nou exact je "probleem" dan? Want ik zie hier alleen een situatie-schets en "wat voorbeelden", maar niet waar je nu exact de fout in gaat met je code?

Ik neem aan dat de enquete gewoon met een POST-formuliertje naar een PHP-tje wordt gestuurd en dat vervolgens dat PHP-tje het geheel moet mailen?

Wat is d'r mis met de correcte input-checks, mailtje opstellen en vervolgens mail() aanroepen?

Verwijderd

Topicstarter
Idd POST is mijn probleem ik heb dat script totaal niet en ik weet ook totaal niet hoe ik in bijvoorbeeld het bovenste voorbeeld moet verwerken :(

als ik dat post scriptje zeg maar er in krijg in dat gratis enquete voorbeeld ben ik klaar :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 17:22 ]

• Osiris
  • Niet online
Ah, eigenlijk bedoel je te zeggen dat je (nog) geen snars van PHP snapt, begrijp ik dat goed?

Je zou kunnen beginnen met een van de vele PHP-tutorials en je de taal meester maken, want zomaar wat random scripts van het net plukken zonder dat je de taal kent lijkt me nou niet het meest verstandige uitgangspunt.

En je voorbeeldscriptje plaatst alle POST-informatie gewoon (via een sessie) in de MySQL-DB (met zo te zien een HUGE security-risico, aangezien er aan geen énkele controle gedaan wordt omtrent de inhoud van die informatie). Wat jij wil is de mysql_query() met de "INSERT" vervangen door een stukje code met een mail().

[ Voor 33% gewijzigd door Osiris op 21-01-2008 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mwha ik begrijp het wel alleen wist ook wel dat ik een post scriptje nodig had maar ik dacht misschien heeft iemand al zoiets? Ik bedoel je gaat het wiel niet 2x uitvinden als iemand het al heeft gedaan toch?

Ja misschien wel idd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 17:29 ]

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:27:
Mwha ik begrijp het wel alleen wist ook wel dat ik een post scriptje nodig had maar ik dacht misschien heeft iemand al zoiets? Ik bedoel je gaat het wiel niet 2x uitvinden als iemand het al heeft gedaan toch?
Als dat wiel 2x uitvinden nut heeft voor de persoonlijke leermomenten omtrent het uithakken van een wiel, dan raad ik je dat toch echt aan voordat je aan wolkenkrabbers e.d. begint ;) Het feit dat onze voorvaders 't wiel uitgevonden hebben wil nog niet meteen zeggen dat iedere homo sapiens sapiens geboren in deze tijd een ingenieur is ;)

En verder heeft 't weinig nut om iemand een vis te geven, zodat ie één dag te eten heeft. Je kunt hem beter leren vissen, wellicht krijgt ie daardoor naast de rest van z'n leven te eten ook genoeg ervaring dat hij 't haakje niet in z'n oor slingert (doelend op de MySQL-injection-mogelijkheid, security-riscs zijn nou niet echt tof).

Verwijderd

Topicstarter
Haha ja klopt helemaal,

Maar goed ik hoopte er op dat iemand mij hier verder mee kon helpen.. want het probleem is ik had wel zo post script maar helaas ben ik die kwijt...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

We gaan je hier in elk geval niet aan kant en klare scripts helpen. In Programming programmeren we zelf; voor kant en klare software kun je beter kijken in Client Software Algemeen. Als je een oplossing voor je vraagstuk zoekt, dan vind je hier alles wat je moet weten, zeker in combinatie met een willekeurige beginnerstutorial voor PHP. Dit is in elk geval dermate basaal dat je hier prima zelf uit moet kunnen komen, mits je eerst een paar uurtjes leest. Je moet in elk geval niet proberen te rennen voor je kunt lopen. ;)

Dit topic gaat intussen op slot; mocht je tegen concrete problemen aanlopen dan kun je een nieuw topic openen. Hoe dan wel onze quickstart in gedachten. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.