Toon posts:

Tool(s) om te zoeken naar gewijzigde bestanden.

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een tool, of een combinatie van tools die het volgende kunnen:

ik heb:
c:\map1
c:\map2
c:\map3

in alle mappen staan diverse subdirectories en bestanden.
Nu wil gaan zoeken op bestanden die gewijzigd zijn voor datum x en dat als resultaat alleen een van bovenstaande mappen wordt weergegeven. In dit geval moet het resultaat dus zijn "map2"

laten we zeggen in map2 staat een bestand.doc wat voor 1 januari is gewijzigd.
Nu wil ik alle mappen met daarin bestanden die zijn gewijzigd voor 1januari zien.

We hebben allerlei tools (TC, DOpus, space hound....) al bekeken, maar als search output krijg je nooit alleen maar de rootmap te zien, maar alle files en folders

waarom wil ik dit:
we hebben een groot aantal mappen waar projectgegevens in staan. Oude projecten dienen nu verwijderd/verplaatst te worden ivm ruimte gebrek. Alles voor 1 januari 2007 wat niet meer gewijzigd is mag dus verplaatst worden.
Het gaat echt om honderden mappen dus handmatig zoek, knip en plakwerk is niet wenselijk.

Verwijderd

Topicstarter
subtiel, schopje..

kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit wil en er daardoor geen oplossing is!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Windows search?
Bij de zoekopties "datum" aanvinken, en in het dropdown menu'tje "bestanden gewijzigd" en de juiste datum invullen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

TS: je weet dus wel de bestanden die gewijzigd zijn voor of na een bepaalde datum?
Zo ja, weet je ook het pad van de gewijzigde file, en kun je met wat eenvoudig scriptingwerk de map uitzoeken, en er bewerkingen op loslaten.

DOS moet lukken denk ik.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
@ Jester.nl:

windows search kan dit niet. Allereerst wil bestanden zoeken die NIET gewijzigd zijn. Dit is al niet mogelijk. vervolgens wil ik als output de root dirs van die projecten zien. Dat is al helemaal niet mogelijk in windows search.

@ swaptor: we weten niet welke files (naam, type, etc.) er aanwezig zijn in de verschillende dirs. Dus zoeken op wildcard is noodzakelijk. Ook is niet elke project map hetzelfde ingedeeld. een scriptje maken is dan dus geen oplossing omdat ik dan net zo goed handmatig door al die project mappen kan gaan zitten browsen.

ik kan me werkelijk niet voorstellen dat we nu de eerste zijn die dit willen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 14:27 ]

Verwijderd

http://www.freewarefiles.com/program_9_223_32912.html
Searching can be done by Name, Date, Size, Location, within the found file results. Use Boolean operators to perform multiple keyword searches.
Op datum kan je zoeken met Van/Tot :) Misschien is dit wat je zoekt.
Pagina: 1