Wegvallen netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:07

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Hoi,

Volgende probleem: zowel bedraad als wireless valt met enige regelmaat de netwerkverbinding weg. Tijdens het surfen krijg ik dan "De pagina kan niet gevonden worden.", Outlook geeft "Unable to connect to the netwerk". Vaak is het wel nog mogelijk een een minuutje langer te msn'en (dan geeft de browser dus wel al fouten).

Het gekke is dat volgens Windows Vista (business) er wél nog een verbinding bestaat. Het modem (Speedtouch 510 in met dhcp aan, ADSL) en de router (SMC 2804WBR) zijn echter niet meer bereikbaar. De enige oplossing is om de laptop (Asus F3SV-AS018C) te rebooten. In de logs van het modem en het router is later helemaal niks terug te vinden.

Dit probleem is zonder enige merkbare aanleiding ontstaan). Er is niks van Norton o.i.d. geïnstalleerd, dus dat valt ook al af.

Ik heb echt geen idee in welke richting ik dit moet zoeken, iemand anders wel?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:04

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Sluit je laptop een tijdje bedraad aan op de Speedtouch. Misschien zit het in je router. Op deze manier kun je stukkie voor stukkie kijken waar het zit.

This footer is intentionally left blank

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:52

lier

MikroTik nerd

Aangezien het zowel bedraad als draadloos is, lijkt het een probleem met je OS (TCP/IP stack ?) te zijn. Dit kan je controleren door bijvoorbeeld met een LiveCD te booten en dan de werking van het netwerk te controleren.

Als het probleem zich voor doet, kan je dan nog:

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
lier schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:16:
Zojuist viel de verbinding weer weg en bovenstaande getest. Alle vier probleemloos mogelijk...

ipconfig /release en dan /renew haalt niks uit overigens.

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Heb hier hetzelfde probleem met een vista business ibm t61 laptop. Heb ook alle bovenstaande al eens geprobeerd, helpt helaas niet, dus even een kickje.

[Signature]

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Niemand? :?

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 09:22

Semper Fight