Toon posts:

Domein naam nog terug te krijgen na opzegging?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik verzorg een website voor een klant welke uit opwelling een compleet hostingspakken incl. 3 domeinnamen heeft geregistreerd.

Nu is het zo dat hij:
a. De hosting niet nodig heeft,
b. Maar 1 domeinnaam ervan wil gaan gebruiken.

Bij het bedrijf heeft hij de mogelijkheid om zijn bestelling na 30 dagen te annuleren maar. Nou komen de vragen.

Als we dit gedaan hebben kunnen we dan de domeinnaam alsnog ergens registreren? (wordt deze hierna weer vrijgeven?)

Ik heb vanmiddag de klantenservice gebeld welke mij voorlegde om een nieuw pakket(alleen domeinregistratie) bij hun aan te vragen met een verzonnen domeinnaam. Waarna we het domeinnaam wat we wel kunnen gebruiken hiernaar toe over te zetten.

Dit kunnen we dus doen maar ik vind dat hele gebeuren een beetje vreemd en kwam bij mij redelijk onduidelijk over.

Heb zelf dan ook gewoon het lieftst alles weg waarna ik bij een ander bedrijf alsnog de domeinnaam kan aan vragen.

Kan iemand mij iets vertellen over hoe het zit met de domeinnaam als ik deze annuleer of hoe het zit als ik de helpdesk medewerker volg?

Op google wordt ik niets wijzer en voordat ik weer een helpdeskmedewerker aan de telefoon heb ben ik een uur verder want veel werken er volgensmij niet..

Hoop dat ik hier opheldering kan krijgen. Alvast bedankt!

Verwijderd

Normaal gesproken zou het domein vrij komen. Wel zou ik even controleeren of het domein toevallig al is vastgelecht, vermoed van wel. kijk bij www.sidn.nl. Op welke naam staat hij? op die van jou of de webhoster?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:59:
Normaal gesproken zou het domein vrij komen. Wel zou ik even controleeren of het domein toevallig al is vastgelecht, vermoed van wel. kijk bij www.sidn.nl. Op welke naam staat hij? op die van jou of de webhoster?
Het is een .com adres. Is dat ook te vinden?
En als ik het goed begrijp dan moet deze op de naam van de klant staan?.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 16:05 ]

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 01:12

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Kijk ff op http://resellers.tucows.com/whois

Je kan ook gewoon hosting opzeggen en melden dat je het domein blabla.com gata verhuizen. Dan vraag je bij de partij waar je dit wilt doen de verhuizing aan voor 1 domein en klaar is jupjup :)
Het is echter belangrijk om te melden dat je het domein gaat verhuizen omdat bij een .com domain de administrative contact akkoord moet gaan en dat is in de regel de huidige provider...

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

ja, je kan gaan verhuizen, maar nu hij de opdracht kan anuleeren is hij beter af... anuleeren kost waarschijnlijk niets, of een klein deel van het jaar abbo. Bij verhuizing moet zeerwaarchijnlijk voor het eerste jaar betaald worden...

• XiQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-08 08:56

XiQ

Waarschijnlijk kan je het beste nu annuleren (met melding van verhuizing), dan heb je hier geen kosten. Vervolgens houden de meeste providers het domein vast tot einde kwartaal.
In deze periode is het voor zover ik weet technisch gewoon mogelijk om te verhuizen.

De bovenstaande informatie is niet geloofwaardig te noemen. Er mogen dan ook geen rechten aan ontleend worden.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:22

orf

Voor een domeinnaam kom je niet onder de kosten uit. Zou ook mooi zijn, want de provider maakt ook kosten voor het registreren van een domein.

Een domeinnaam valt onder maatwerk. Koop op afstand oid is hier dan ook niet van toepassing.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info allemaal!

Hier nog wat extra info.
Na 30 dagen valt de order te anuleren dus dat is geen probleem.

Ik heb vanmiddag dus gebeld en heb hierbij verteld dat ik domein naam wil houden maar het complete hostingspakket kwijt wil.

Nu zei hij dat de enigste manier op verhuizing is dat ik bij hun een "verzonnen" domeinnaam registreer waarna de goeie naam daar naartoe verhuist of iets dergelijks kon worden.

Geen probleem opzich maar ik kom er niet helemaal bij dat dit de oplossing moet zijn.. Komt bij mij erg vreemd over..

Domeinnaam moet binnen 2 weken in gebruik zijn dus annuleren lijkt mij nu uitgesloten.

Ik ga morgen nog maar eens een belletje plegen en hopen dat ze het dan een stuk minder druk aan de tel hebben :|

Vraag dan nog wel of dit een normale oplossing is?

@ Corno 1990. Hier staat hij op geregistreerd: CRONON AG BERLIN, NIEDERLASSUNG REGENSBURG
Zowel hoster als bedrijf lijkt er niet op..

Sorrie voor het mischien wazige verhaal/vraag maar ik snap het hele idee erachter niet..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 16:49 ]

Pagina: 1