Toon posts:

Doom 3 engine performance problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met Quake 4 en Doom 3, allebei games die draaien op de Doom 3 engine. De performance is ver beneden peil. Ik kan er helemaal niets mee, ook niet met alles op low, 640 * 480 etc. Ook dan is de FPS niet meer dan ongeveer 3. Ik heb deze games toch zeker met mijn pc zeer goed kunnen spelen in het verleden met alle settings op high tot ultra high, 1280 * 1024, 4x FSAA.

De specificaties van mijn PC zijn als volgt:

P4 3.2 ghz.
1024mb ram
Geforce 7800 GS AGP.

Ik heb de nieuwste NVidia drivers geinstalleerd. Ook heb ik alle patches van Doom geprobeerd, maar dat help ook niet.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn, of heeft iemand hier ook last van gehad? Ik heb al wel ergens kunnen lezen dat het waarschijnlijk met de AGP Gart driver te maken heeft. Ik heb geen idee wat dat is, maar het lijkt erop dat ik die wel geinstalleerd heb, of dat windows de agp in ieder geval wel herkent. Ik heb op de website van intel alles bekeken wat er mee temaken heeft en volgens mij alles geprobeerd.

http://support.intel.com/support/chipsets/sb/CS-009243.htm

Iemand die toevallig weet wat ik hier aan zou kunnen doen?
Alvast bedankt!

Verwijderd

DirectX al eens opnieuw geinstalleerd ?

Quake4 en Doom3 draaien onder OpenGL.

Hier nooit geen problemen mee gehad op een AGP bordje ,wat voor moederbord heb je ?

Verwijderd

Topicstarter
DirectX heb ik nog niet opnieuw geinstalleerd. Ik zal dat eens proberen.
Ik heb de p4p800 SE

-edit-
Directx opnieuw installeren heeft geen resultaat :(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 08:42 ]

Verwijderd

AGP-gart ?

Euh mischien vergis ik mij maar, dat gebruikte toch alleen VIA,SIS chipsets ? i.v.b met de VIA-chipsetdrivers of die van SIS. AGP-Guart

na mijn weten heeft een Intel-chipset AGP-brigde to CPU controller.

En zelf heb ik ook een ASUS P4P800 Deluxe gehad met een X1950PRO , eerlijk gezegt nooit geen problemen met Doom3 en OpenGL applicatie's .

Wat je zou kunnen proberen is Windows geheel opnieuw installeren en dan eerst de Chipset Drivers, daarna pas je Grafischekaart.

In sommige gevallen schijnt dit de oplossing te zijn, verder heb ik ook geen idee waar het aan kan liggen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier ook nog niet eerder last van gehad. Heb wel een aantal maanden geleden XP opnieuw geinstalleerd. Het kan zijn dat het daar fout is gegaan. Ik denk echter ook dat dit de enige oplossing is. Maarja, daar wacht ik wel even mee totdat het vakantie is :) (bouwvak ofzo :P )

Verwijderd

Hey, ik dacht ook laat ik weer eens doom 3 gaan spelen. Maar ik heb allemaal dingen veranderd in mn computer, zoals mijn videokaart en mijn moederbord, dus ik had hetzelfde probleem als jou. Ik heb een tijdje gezocht en dit werkte bij mij:

Je kan als het goed is je NVIDIA Control Panel openen als je op je bureaublad rechtermuisknop doet, daar moet je iets opzoeken als 3D settings of manage 3D settings en dan moet je even kijken of je naar program settings kan zodat je niet je global settings veranderd. Daar moet je even doom 3 toevoegen door de doom3.exe op te zoeken. Dan moet je 'Conformant texture clamp' van 'use hardware' veranderen in 'use openGL'

Hoop dat dit helpt, als t niet duidelijk is vraag maar.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, het heeft geen effect. Ik heb het met Prey geprobeerd. Toch bedankt!
Pagina: 1