Toon posts:

Windows2000 en Geforce2 MX: raar geflikker in D3D

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds kort heb ik een GF2MX in m'n puter, die op Win2K Pro draait (Celly 850, 256MB). Halflife loopt prima, 3DMark rete-traag (3220), en een heleboel spellen waaronder Midtown Madness2 en Colin McRae2 zijn haast niet speelbaar. Zo'n 3 a 4x per seconde flitst er een witte balk door m'n scherm, af en toe is het voor'n paar seconden weg, en dan komt het weer terug (sorry, ik kan het niet anders omschrijven, het lijkt wel of ik voor'n tiende van een frame dwars door alle textures heen kan kijken en de witte achtergrond kan zien). Hier zou je binnen no-time een epilepsie aanval van krijgen.

Mijn vermoeden is dat het een driver probleem is, of dat er iets verkeerd in het BIOS staat. Even FYI:

Celeron 566 @ 850
256MB SDRAM
MSI GF2MX
CDROM, SCSI CDR, SB128, Realtek kaartje, USB muis
Win2000 Pro met SP1
Geen apps op de achtergrond behalve een virusscanner.
Ik gebruik de laatste officiele detonator drivers

Ik heb al verschillende drivers geprobeerd, maar ik zie geen verschil. Dit lijkt me typisch een veel voorkomend probleem, heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

>:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

dit had ik toen ik de oude Nvidia driver nog gebruikte

www.nvidia.com

Win2k drivers halen

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Topicstarter
Welke drivers/OS gebruik je, en wat voor'n systeem?

Ik denk eraan om dan maar alle drivergeneraties te proberen...:'(

Verwijderd

er bestaat een algemeen flikkerprobleem met d3d in combi met gf2. dit is klaarblijkelijk een alg.fout in de gf2 lijn. dit valt op te lossen door dmv coolbits in je d3d tab je vsync UIT te zetten (en 5 frames ahead rendering te selecteren).

dit geldt niet voor alle soorten van "flikkers"...

bovenstaande was de "oplossing" (ontstaat wat tearing omdat met vsync uit je kaart niet wacht op je monitor [refreshrate]) bij mij. zie specs hieronder met nvidia 647 (beste refdrivers voor win2k vind ik), via 4in1 4.27beta, directx 8, geforceerde refreshrate in d3d van 85hz (op 1024x768*32 bits speel ik met alles)

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Het is inderdaad bij W2k zo dat de refreshrate zowel DirectX als OpenGL terugvalt naar 60Hz. Afijn, lees het hier http://www.geforcefaq.com/ maar. Staat ook een stuk over VSync...

Verwijderd

Topicstarter
Nou bedankt aan iedereen, het heeft geholpen. Het was idd iets met de vsync en refresh rate. MM2 start nog wel op met flicker maar die verdwijnt na enkele seconden. vreemd...

Verwijderd

Topicstarter
Nog een leuke bijkomstigheid:

Nadat ik driver versie 6.5 heb geinstalleerd, DirectX 8, en vsynch off, is m'n 3Dmark score gestegen van 3100 naar 4100!

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Dat noemt hij "een leuke bijkomstigheid" :?
Dat is toch waar tweaken om draait :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor NVidia kaarten is het recept:
- AGP driving value in BIOS goed zetten
- Service Pack 1
- Via 4.28 AGP drivers
- AGP fix van Microsoft
- NVidia 6.47 (alles daarboven flikkert)
- DirectX 8.0a (scheelt heel veel met DX7!)

En voila, je hebt in Windows 2000 dezelfde performance als in Windows 98. 3D Mark score scheelt maar een beetje: 7040 ipv 7200

Ik heb zelf een paar dagen een Geforce MX gehad (totdat ik 'm omruilde voor een GTS ;)), en daarmee moet je ook een score van tussen de 5000 en 5500 kunnnen halen in de default benchmark!

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
5500? Met een Athlon 1GHz misschien.
In 3DMark is mijn nieuwe score (na geheugen op Cas 2-2-2 te hebben gezet) nu 4350. Dat is ongeveer vergelijkbaar met een Duron 750 volgens de stats van MadOnion.

Exirion, op welke stand moet ik AGP driving value zetten in m'n BIOS (CUSL2) en wat is de AGP fix van MS, voor Win2KPro?

Iedereen nog bedankt voor de tips *D

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Ik denk dat hij VIA AGP-fix bedoelt. Hier http://www.charnleys.co.uk/nvmax/ is het te halen (zie 'critical files').
Pagina: 1