Toon posts:

video naar USB voor ps3 met linux (TV via PS3)

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Ik had zo een idee om TV te kijken via de ps3.

Er zijn apparaten die video omzetten naar USB die je via je pc kan aansluiten en zo je oude video banden kan opslaan.

Nu je op de ps3 linux kan installeren zat ik er aan te denken om een video naar USB omzeter te kopen en deze onder linux te installeren. Zodat je vanuit je digitale IPTV (interactiefe TV van KPN) die alleen video (scart) uit heeft deze via je ps3 te laten lopen zodat het beeld wordt geupscaled naar 1080p of voor mij dan 720P.

Nu is mij de vraag welk video/USB omzetter apparaat is te koop waarvan er Linux drivers bij te verkrijgen zijn.

Of is er al iemand mee bezig geweest en heeft al zoiets draaien.

ben zeer nieuwschierig.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik denk dat zo'n oplossing VHS of hooguit TV kwaliteit zou opleveren, en dat upscaling dus helemaal geen zin zou hebben.

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Hier is al een topic over:

Playstation 3 als media center - deel 2

Misschien verstandig om hem daarin te posten.

Minder verstandig is het, om iemand een tip te geven om te crossposten ;)

[ Voor 23% gewijzigd door TheZeroorez op 21-01-2008 16:33 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat ben ik met je eens, maar het gaat ook over Linux en daar is ook een forum over. En die forum die je geeft gaat hoofdzakelijk over media servers incl met ps3 en niet over wat ik wil.

Vandaar dat ik een volledig nieuw topic heb geopend.

Verwijderd

Topicstarter
joopv schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:08:
Ik denk dat zo'n oplossing VHS of hooguit TV kwaliteit zou opleveren, en dat upscaling dus helemaal geen zin zou hebben.
Bij gewone films die je via een mediaserver (tversity) afspeeld heb je wel iets betere kwaliteit, teminste uit mijn oogpunt. :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
SGD >>> SPV
Pagina: 1