Toon posts:

wireless verbonden maar geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Ik probeer m;n vaste pc wireless te verbinden met het internet (asus p5n32 premium onboard wireless). Ik heb de asus software in de windows zero config staan. Het rare is dat ik verbinding heb met de router (en dus ook een ip heb gekregen 192.168.1......) maar gewoon niet op het internet kom. Met twee andere laptops in huis lukt het wireless wel. Wel kan ik via de pc in de routermenu's komen maar verder niets.

Ik denk dus dat windows op de een of andere manier niet doorheeft dat ik de wireless card voor internet wil gebruiken en niet de gewone lan. Weten jullie een oplossing?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-03 16:24

Koppensneller

winterrrrrr

Heb je misschien de instellingen (IP/DNS etc) op handmatig staan terwijl je dat automatisch zou moeten krijgen (DHCP) of andersom?

Verwijderd

Topicstarter
dns en ip ontvangen staan op automatisch.

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Kun je de router en websites wel pingen? Staat er per ongeluk nog een proxy ingesteld? Wat gebeurt er als je de bedrade verbinding uitschakelt?

[ Voor 56% gewijzigd door Koppensneller op 21-01-2008 14:34 ]

Verwijderd

wat ik veel tegen kom bij mensen waar ik een router installeer is dat de modem het mac adres bewaard van het laatst verbonden apparaat en de rest dus blockt. dit kan je simpel veranderen door 10min het stroom van je modem en router af te halen.

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:36:
wat ik veel tegen kom bij mensen waar ik een router installeer is dat de modem het mac adres bewaard van het laatst verbonden apparaat en de rest dus blockt. dit kan je simpel veranderen door 10min het stroom van je modem en router af te halen.
Even lezen: met zijn andere laptops kan hij wel draadloos verbinden. Daar kan het dus niet aan liggen.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 20:42
welke wireless beveiliging gebruik je? bij mac adres filter op de router is meestal een restart van de router nodig, dus inderdaad even de stroom eraf.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Zoals in elk wireless/netwerk gerelateerd gevraagd wordt:

- ipconfig /all (van zowel een werkende als de niet-werkende pc)
- tracert www.tweakers.net
- ping www.tweakers.net
- ping 213.239.154.35

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

KoppenSneller schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:37:
[...]

Even lezen: met zijn andere laptops kan hij wel draadloos verbinden. Daar kan het dus niet aan liggen.
sorry had inderdaad even beter moeten lezen, had dat stukje tekst over het hoofd gezien..

maar een reboot of reset van modem / router is nooit weg en verhelpt veel vreemde problemen

Verwijderd

Topicstarter
probleem gevonden.

standaard gateway adres was leeg. Daar heb ik dan maar handmatig 192.168.1.1 ingevoerd en dat werkt. Bedankt voor de hulp.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Dat gaat normaal vanzelf, maarja als het werkt :)

☻/
/▌
/ \

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:24:
Ik denk dus dat windows op de een of andere manier niet doorheeft dat ik de wireless card voor internet wil gebruiken en niet de gewone lan.
Kan zijn dat je het met dit stukje even anders bedoelde, maarre zoals ik het nu lees heb ik het gevoel dat je ook nog een kabel in je LAN-poort hebt zitten die ergens naartoe loopt?
Te laat

Als je dat statische gedoe liever niet hebt, zet 'm dan op DHCP ?

[ Voor 12% gewijzigd door HyperBart op 21-01-2008 15:02 ]

Pagina: 1