Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[apache/php] Bestand downloaden ongeacht extensie

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een bepaalde map hebben op mijn website waar alles wat vanuit daar gedownload wordt niet in de browser word behandelt maar als download word verstuurd. Dat als je bijvoorbeeld een .txt bestand opent uit die map dat die gedownload word in plaats van getoond in de browser. Dat als een .php bestand word geopend dat deze niet word uitgevoerd maar word gedownload. Dat een plaatje ook word gedownload en niet in browser word getoond. Ik gebruik Apache als webserver in combinatie met php. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:18
Dit kun je (volgens mij) niet instellen op de server, dit bepaald de client zelf. De server zegt alleen dat hij een bepaalde conten verstuurt (bijv. application/xml of text/plain). De browser bepaalt vervolgens wat hiermee gedaan moet worden.

Ik heb hier bijvoorbeeld ingesteld dat ik PDF bestanden wil downloaden en niet via de plugin direct wil zien.

edit:
Ow, het kan dus wel. Die kende ik nog niet...

[ Voor 33% gewijzigd door Marcj op 21-01-2008 14:16 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Beetje google doet wonderen: http://www.boutell.com/newfaq/creating/forcedownload.html

[ Voor 29% gewijzigd door voodooless op 21-01-2008 14:13 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik hier een eind mee kan komen, ikzelf heb kennelijk niet goed genoeg gegoogled

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Mooi :)

Neem voor een eventuele volgende vraag ok aub Programming Beleid eens door (en dan met name )Programming Beleid - De Quickstart zodat je meteen weet welke zaken we in een topicstart terug willen zien. Opsommen wat je wilt met de vraag "hoe moet dit" is hier niet helemaal de bedoeling :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.