Speedtouch laten redirecten naar een extern adres

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik ben onlangs verhuist, en één van de laatste dingen die nog moeten gebeuren is het overbrengen van een server van het huis van m'n ouders naar m'n nieuwe huis.
Nu gebruik ik deze server o.a. om foto's op te hosten, die ik veel op fora, zoals Tweakers, plaats. Zodra ik deze server afkoppel, gaat dat veel dode links opleveren, en veel http-requests aan het adres van m'n ouders.
Het liefst zou ik dus willen zien dat ik op het modem van m'n ouders in kan stellen dat een request aan poort 80 door gestuurd wordt naar m'n nieuwe ip-adres. Dit mag geen probleem zijn, lijkt me, maar ik kom er met het modem niet echt uit.

Het modem is een Alcatel Speedtouch 510. Via telnet kan ik waanzinnig veel instellen, maar ik heb werkelijk geen flauw idee waar ik überhaubt moet beginnen met zoeken...

Wie ow wie kan mij verlichten?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
Heb je je foto's e.d. die je geplaatst hebt direct gelinkt naar je oude IP adres? Oftewel, http://xx.xx.xx.xx/foto.jpg?

Anders is het misschien mogelijk om het ip adres van je domeinnaam te veranderen in je nieuwe ip.

[ Voor 29% gewijzigd door Aars op 21-01-2008 16:13 ]

-

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
was het maar zo makkelijk... er zit geen domein gekoppeld aan het ip-adres. Ik zal dus een echte re-direct moeten uitvoeren voor elk verzoek dat op het oude ip-adres aan komt.
Dit ip-adres blijft nog wel bestaan (zolang m'n pa niet van abbo wisselt), maar er staat straks geen server meer. Ik ben voor het redirecten dus afhankelijk van de Speedtouch 510

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Niemand?