Toon posts:

Waarom alleen UPC

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik begrijp iets niet. Eeen wijk in Helmond genaamd Dierdonk kan met internet alleen gebruik maken van UPC. Bijna alle checks die ik uitvoer zijn negatief. Ik wil graag van UPC af, maar kan er niet van af komen omdat de verdeelkast(?) te ver weg staat voor mijn huis. In een wijk als Dierdonk moet toch een eigen centrale staan. Wie weet waar ik dit aanhangig kan maken?

Kessens

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:04

Croga

The Unreasonable Man

Nergens.
Je hebt absoluut geen enkele invloed op waar de KPN zijn kastjes neer zet. Blijkbaar staat jullie kastje dicht genoeg bij om fatsoenlijk telefoon signaal te kunnen leveren.

Zelfs alle invloedrijke mensen die er in Dierdonk wonen zijn niet in staat geweest (of niet geintereseerd genoeg) om KPN anders te doen beslissen.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Je kunt het bij KPN aankaarten en vragen om een passende oplossing, maar ze zijn natuurlijk niet verplicht om iedere nederlander te voorzien van een dienst als internet.
Je zegt 'bijna alle checks', dus kennelijk zijn er wel aanbieders in dat gebied?

Helmond heeft 2 centrales van KPN: Centrum & Rijpelberg.

[ Voor 10% gewijzigd door Swaptor op 21-01-2008 13:13 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
Dat is toch wel heel jammer.
De kast staat dusdanig ver weg dat de check van telfort, die ik wel eventueel kan aanschaffen, in plaats van 20 mb maar 7 mb kan krijgen. Dit ligt aan de ligging van de kast. Deze staat blijkbaar wel heel ver weg

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn wel wat aanbieders, maar dan betaal je ten eerste de hoofdprijs en is de snelheid minimaal

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 15:22

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Woon je speciaal ver weg in Dierdonk? Ik vul even een willekeurige postcode op www.adsl.nl in en ik krijg het complete aanbod aan ADSL wat in Nederland te krijgen is.

Signatures zijn voor boomers.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 16:41
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:12:
De kast staat dusdanig ver weg dat de check van telfort, die ik wel eventueel kan aanschaffen, in plaats van 20 mb maar 7 mb kan krijgen. Dit ligt aan de ligging van de kast. Deze staat blijkbaar wel heel ver weg
Nou, dus je kunt wel iets anders kiezen dan UPC, want met 7 Mb/s (en niet mb) kun je toch ook heel behoorlijk internetten? Dan heb je in ieder geval al de keuze uit twee aanbieders.

Punctuality is the politeness of kings

• Swaptor

Swaptor

Java Apprentice

Dat kan best ja, ADSL2(+) staat niet bekend om het vermogen over grotere afstand hoge snelheden te kunnen leveren.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:12:
Dus je startpost is niet correct. Daar zeg je alleen UPC te kunnen nemen, maar Telfort kan ineens ook? :?

Ik snap het probleem niet. Telfort garandeerd ook geen 20MB. Het is tot 20MB afhankelijk van je afstand tot de centrale. 7MB is dan nog vrij okay voor als je ver van de centrale afzit.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Wat is je postcode? Ik heb even op de postode '5709 SE 23' gezocht op dat dat op je website stond. hierop is kpn en verizon leverbaar. Is dit het postcode waar het om gaat?

Ik heb toegang tot het systeem van een AISP, dus ik kan veel controleeren...

Verwijderd

Topicstarter
De postcode klopt.
Kpn zal inderdaad leverbaar zijn, maar dan betaal je dus de hoofdprijs. Aangezien ik een totaal pakket van UPC heb en geen telefoonaansluiting van KPN.
De hogere snelheden zitten er op mijn plaats blijkbaar niet in.

Verwijderd

1024/8000 Kbit/sec is maximale snelheid die aangeboden wordt. Hierbij moet ik wel zeggen dat de ervaring met de lijntjes van onze AISP is dat het minimale snelheden betreft...

Geen KPN lijn is geen probleem... Gewoon NLS aanvragen.

Betreft het trouwens prive of zakelijk?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het kijken

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Blijkbaar heb je nog altijd niet op www.adsl.nl gekeken. Als ik op die postcode zoek krijg ik zonder problemen tot 20Mb. Telfort, Orange, zelfde prijs als UPC.

• Swaptor

Swaptor

Java Apprentice

Sorry hoor, maar wanneer ik de genoemde postcode + huisnummer intik op www.adsl.nl krijg ik me toch een berg aanbieders op mijn scherm staan!
TS: ga naar www.adsl.nl, tik je nummer in & bestel het gewenste abonnement. Dat het duurder is dan UPC is dan de prijs die je moet betalen om een andere aanbieder te nemen, en de afstand tot de ADSL-centrale is maar een noodzakelijk kwaad wat bij de package-deal hoort.

Mijn excuses voor de ietwat prikkelige toon, maar ik heb het vermoeden dat je dit ook makkelijk zelf had kunnen uitzoeken, én je iets coulanter op had mogen stellen m.b.t. de andere aanbieders & snelheden, én in je TS vollediger had mogen zijn.
Eerst blijkt dat er wél aanbieders zijn op jouw adres, en daarna nog eens dat je het te duur vindt.
/rant.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
Jammer van deze reacties, Ik heb gekeken op de site www.adsl.nl. Hierbij kom je inderdaad op een berg aanbieders. Deze zijn niet allemaal correct. Als ik bijvoorbeeld orange 20 Mb voor 19,95 intik, dan kan ik hem via die site bestellen. Maar als ik via de site van orange ga en dan de postcode check doe, dan kan ik tot 8 Mb voor 24 euro. Dus www.adsl.nl is totaal niet zaligmakend.

• Swaptor

Swaptor

Java Apprentice

Maar die site geeft je dus wel aanknopingspunten tot meerdere aanbieders.
Dat deze kennelijk niet aan je eisenpakket voldoen is iets wat 'we' maar hebben moeten afleiden uit de volgende posts ná de TS.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je kunt dus geen ADSL2 krijgen. Dat is heel wat anders als "bijna alle checks zijn negatief". Jammer dan. Dan krijg je alleen een wat langzamere verbinding. Maar nogmaals: dat staat niet in verhouding tot de klaagzang waarmee je begint.

Verwijderd

Topicstarter
blijkbaar heb ik mij verkeerd uitgedrukt.
Er zijn wel wat aanbieders, maar de grote groep hoort daar niet bij.
Als ik mijn snelheid wil verhogen naar 20 Mb, dan ben ik aangewezen op UPC. Telfort kan dit aanbieden maar komt dan niet verder als 7-8 Mb. Althans dit hebben ze mij verteld, de centrale staat te ver weg. Dus UPC wint in dit geval.

Mijn excuus voor iedereen, als ik ze op het verkeerde been heb gezet.
Ik denk dat dit topic beter geloten kan worden.

met vriendelijke groet
Kessens

• Swaptor

Swaptor

Java Apprentice

^^ Veel betere startpost, verder no hard feelings.
In jouw geval zou ik me dus goed beraden of het verlies van snelheid en/of de hogere prijs het waard zijn om over te stappen van UPC naar een andere aanbieder.
In mijn geval zou dat een negatief antwoord opleveren, maar ik ken jouw verhaal en ervaringen met UPC niet en kan dus niet voor jou oordelen.
Succes er in ieder geval mee!

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-12 16:58
In Assen in Kloosterveen zitten we net zo, als je meer wilt dan +/- 4 mbit moet je op de kabel van @home.
De telefoonkabel is 5 km terwijl de hemelsbrede afstand maar 1,3 km bedraagt.
In het centrum nergens last van behalve dat je daar alleen KPN kunt...
Telfort levert ook over KPN heen.
Je hoeft geen telefoonlijn van KPN te hebben, om het aan te vragen (wel kabels naar je huis)
Over het algemeen kan ik op lange afstand je van harte aanraden kabelinternet te blijven gebruiken.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:05
Blijkbaar vallen je ervaringen met UPC nogal mee als je 7Mbit ADSL te langzaam vind en dan liever bij UPC blijft.

Verwijderd

Topicstarter
ervaring met UPC is erg slecht. Kom vanuit het noorden en was gewent aan multikabel. Erg stabiel was multikabel. UPC daarentegen instabiel en vaak geen verbinding

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Vrij zinloos topic over beschikbaarheid van producten/diensten en de redenen op een adres/wijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.