Het volgende probleem baart mij kopzorgen, ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen!
Ik heb een document in Excel gemaakt waarmee ik met de druk op een knop een regel uit een excel document kan exporteren naar een Calendar verzoek in Outlook (2003). Dit werkt perfect, echter is er nu de wens ontstaan om niet alleen naar een persoonlijke kalender, maar ook naar een "Shared Calendar" te exporteren. Ik loop hier echter helemaal op vast en heb het hele internet hierop doorgespit. Wellicht kan iemand mij hiermee een eind op weg helpen?
hieronder volgt de onderliggende werkende vba code, wellicht dat iemand hier iets aan heeft, en mij kan helpen met het ombouwen hiervan.
Ik heb een document in Excel gemaakt waarmee ik met de druk op een knop een regel uit een excel document kan exporteren naar een Calendar verzoek in Outlook (2003). Dit werkt perfect, echter is er nu de wens ontstaan om niet alleen naar een persoonlijke kalender, maar ook naar een "Shared Calendar" te exporteren. Ik loop hier echter helemaal op vast en heb het hele internet hierop doorgespit. Wellicht kan iemand mij hiermee een eind op weg helpen?
hieronder volgt de onderliggende werkende vba code, wellicht dat iemand hier iets aan heeft, en mij kan helpen met het ombouwen hiervan.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
| Private Sub Export_Click() 'Sub SetAppt() Dim olApp As Outlook.Application Dim olApt As AppointmentItem Dim olFldr As Outlook.MAPIFolder Set olApp = New Outlook.Application ' Set olFldr = olApp.GetNamespace("MAPI").Folders("Personal Folders") _ .Folders("PlanningTP") ' Set olAppt = olFldr.Items.Add ' weg vanwege non-default folder Set olApt = olApp.CreateItem(olAppointmentItem) Dim LineNr As Integer Dim PlanSubject As String Dim PlanStart As Date Dim PlanEnd As Date Dim PlanEst As Date With olApt LineNr = InputBox("Regelnummer") PlanTime = Range("C" & LineNr) PlanStart = Range("D" & LineNr) PlanEnd = Range("E" & LineNr) PlanSubject = Range("A" & LineNr) & " - " & Range("B" & LineNr) & " (" & Range("N2") & ") " PlanEst = Range("G" & LineNr) .Start = PlanTime + PlanStart .End = PlanTime + PlanEnd .Subject = PlanSubject .Location = "" .Body = "Tijdsduur Actie " & PlanEst .BusyStatus = olBusy .ReminderMinutesBeforeStart = 5 .ReminderSet = False .Display End With Set olApt = Nothing Set olApp = Nothing End Sub Private Sub Oudtlook_Save_Click() Dim olApp As Outlook.Application Dim olApt As AppointmentItem Dim LineNr As Integer Set olApp = New Outlook.Application Set olApt = olApp.CreateItem(olAppointmentItem) Dim PlanSubject As String Dim PlanStart As Date Dim PlanEnd As Date Dim PlanEst As Date With olApt LineNr = InputBox("Regelnummer") PlanTime = Range("C" & LineNr) PlanStart = Range("D" & LineNr) PlanEnd = Range("E" & LineNr) PlanSubject = Range("A" & LineNr) & " - " & Range("B" & LineNr) & " (" & Range("N2") & ") " PlanEst = Range("G" & LineNr) .Start = PlanTime + PlanStart .End = PlanTime + PlanEnd .Subject = PlanSubject .Location = "" .Body = "Tijdsduur Actie " & PlanEst .BusyStatus = olBusy .ReminderMinutesBeforeStart = 5 .ReminderSet = False .Save End With Set olApt = Nothing Set olApp = Nothing End Sub |
I reject your reality and substitute my own!!!