Sinds vandaag heb ik een UPC Extreme internet verbinding. Nu is het probleem dat ik in een oud huis woon en dat ik dus alle bekabeling zal moeten gaan aanleggen met alle problemen van dien (verlaagde plafonds, weggewerkte kabels etc.). Nu kan ik er ook voor kiezen om een geheel draadloos netwerk aan te leggen. Via de UPC kabelmodem naar een Linksys wireless-g gateway en dan de rest natuurlijk door de lucht.
Nu is mijn vraag of dit aan te raden is? Kan ik draadloos de volledige brandbreedte van mijn internetaccount gebruiken (20 Mbit)? Theroretisch zou dit wel kunnen, G is immers 54 Mbit maar in de praktijk zal dit een stuk lager uitvallen. Ik zal alleen voor mijn desktop een Wireless kaartje moeten aanschaffen maar dat zullen ook niet de kosten zijn. En het scheelt mij een paar dagen klussen....
Nu is mijn vraag of dit aan te raden is? Kan ik draadloos de volledige brandbreedte van mijn internetaccount gebruiken (20 Mbit)? Theroretisch zou dit wel kunnen, G is immers 54 Mbit maar in de praktijk zal dit een stuk lager uitvallen. Ik zal alleen voor mijn desktop een Wireless kaartje moeten aanschaffen maar dat zullen ook niet de kosten zijn. En het scheelt mij een paar dagen klussen....