Instellingen in Outlook?

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BvdH
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06-2025
Ik gebruik op mijn PC MS Office Outlook om mijn mail op te halen, dit werkt perfect. Wanneer ik op mijn laptop een ander account (overigens beiden van mijn isp, Quicknet) gebruik in Outlook, kan ik wel ontvangen en verzenden, behalve van en naar Quicknet-mailadressen.

SMTP en POP staan goed ingesteld (smtp.quicknet.nl, pop.quicknet.nl), dus ben ik (via Extra -> Emailaccounts) de accountinstellingen gaan testen. Alle taken worden naar behoren uitgevoerd, behalve het verzenden van een test-emailbericht;

"De opgegeven server is gevonden, maar er is geen antwoord van de server ontvangen. Controleer de poort- en SSL-gegevens. Sluit dit dialoogvenster, klik op Meer Instellingen en klik op het tabblad Geavanceerd om deze instellingen weer te geven."

Als ik deze gegevens bekijk, zijn ze precies hetzelfde ingesteld als die op mijn PC;

"Poortnummers van de server:
  • Inkomende email: 110
  • Uitgaande email: 25"
Iemand enig idee waarom ik niet van en naar Quicknet-adressen van ontvangen en verzenden? Voor de duidelijkheid; van en naar andere emailadressen kan ik wel ontvangen en versturen!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

pop.quicknet.nl is ook van buiten het eigen netwerk prima te benaderen (doe ik dagelijks), dus dat is het niet. Heb je iets van een persoonlijke firewall?

Kijk ook eens wat er gebeurt als je de POP resp. de SMTP server benadert via telnet. http://pages.prodigy.net/michael_santovec/pop3telnet.htm / http://www.yuki-onna.co.uk/email/smtp.html

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BvdH
F_J_K schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:19:
pop.quicknet.nl is ook van buiten het eigen netwerk prima te benaderen (doe ik dagelijks), dus dat is het niet. Heb je iets van een persoonlijke firewall?

Kijk ook eens wat er gebeurt als je de POP resp. de SMTP server benadert via telnet. http://pages.prodigy.net/michael_santovec/pop3telnet.htm / http://www.yuki-onna.co.uk/email/smtp.html
Het zou misschien een firewall kunnen zijn, heb mn laptop nu niet bij de hand. Maar vind het vreemd dat hij het op mn PC wel doet en op mn laptop niet.

Ik waardeer het enorm dat je zoveel moeite doet om met oplossingen te komen, maar omwegen als telnet wil ik eigenlijk niet gaan gebruiken. Het is namelijk niet mijn eigen laptop, en mocht deze een keer geformatteerd worden oid, kan ik het account weer voor haar instellen. Wil eigenlijk weten wat het probleem is, zodat ze dat weet voor de volgende keer.

Toch bedankt voor je moeite, ga vanavond even checken of het aan mn firewall ligt. Andere mogelijke oplossingen zijn natuurlijk altijd welkomg ;)

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-07 00:08

silverstorm

tearing me apart

BvdH schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:41:
Ik waardeer het enorm dat je zoveel moeite doet om met oplossingen te komen, maar omwegen als telnet wil ik eigenlijk niet gaan gebruiken. Het is namelijk niet mijn eigen laptop, en mocht deze een keer geformatteerd worden oid, kan ik het account weer voor haar instellen. Wil eigenlijk weten wat het probleem is, zodat ze dat weet voor de volgende keer.
Als je met telnet van die laptop geen verbinding kan opzetten, dan ligt het aan een netwerkprobleem en niet aan outlook. Het is gewoon een test om te kijken of je een verbinding kan opzetten, zodat je bij de volgende keer weet, dat je nog een instelling moet doen in je firewall, of dat je mogelijk iets fouts hebt staan in de instelling van outlook. Omweg? Tja je kan ook ThunderBird installeren en kijken of je daarmee wel een verbinding krijgt...

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• BvdH
silverstorm schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:50:
[...]

Als je met telnet van die laptop geen verbinding kan opzetten, dan ligt het aan een netwerkprobleem en niet aan outlook. Het is gewoon een test om te kijken of je een verbinding kan opzetten, zodat je bij de volgende keer weet, dat je nog een instelling moet doen in je firewall, of dat je mogelijk iets fouts hebt staan in de instelling van outlook. Omweg? Tja je kan ook ThunderBird installeren en kijken of je daarmee wel een verbinding krijgt...
Aha, zit dat zo.. Okee thanks, maar ik vind het zo vreemd dat ie aangeeft dat het aan je poort- en SSL-instellingen ligt, terwijl deze hetzelfde zijn als die op mn PC. Ik dacht misschien heeft iemand hier ervaring met deze fout en weet hij een oplossing, maar ga het vanavond even met telnet proberen! Bedankt!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ervaring: ja. En dat soort tests zijn dus om te bekijken waar het precies fout gaat.
offtopic:
Ik heb genoeg House afleveringen gezien om een diagnose te kunnen stellen. Nu maar hopen dat wij het wel de eerste keer al goed hebben :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1